AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.847

Tips på vinterbil som kan hålla abstinensen under kontroll.

Sida 1 av 3
jo
97
jol

540 iT -97
Hej. Då vintern närmar sig och M3 an ska ställas ner för översyn, så undrar jag om ni har några bra förslag på substitut. Till saken hör att frugan köpt en Golf vr6 och att ha en slöare bil finns inte ens med på kartan.. Problemet är att ekonomin sätter vissa begränsningar (julklappar till barnen mm he he).

M3 familjebilen
En 535i E34 kanske skulle kunna vara nåt, hur mycket har du tänkt dig att lägga?

www.malte-racing.com
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
4 hjulsdrift hör hemma på vinter halvåret....så varför inte en 325ix?

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
jo
97
jol

540 iT -97
nja en 535i låter som mycket bensin..
325ix har jag faktiskt funderat på , men det var ju det där med golfen.. en kvick rackare 174 hk.
Pengar tja ca 30-45000 är nog max .troligen mindre om barnen ska få några julklappar.

M3 familjebilen
Agge
Jag tycker att du ska köpa en Toyota celica GT4 88-89.
4 hjulsdrift och 179 hk. Går på ca 15-30'. När frugan sladdar runt med golfen har du bra grepp och kör om henne :)
Funderar själv på en sån.

MVH
//Agge
jo
97
jol

540 iT -97
Bra ide Agge , det kanske får bli en riskokare i vinter. Hur är det ,har inte sådana där japaner ofta turbo ? isåfall kanske det går o skrämma upp dom lite.

M3 familjebilen
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
En M3 kan är en bra vinterbil, kan det vara ngt? ;)
318 iS M3
Varför inte köpa en en gammal hederlig 520 eller 518 från 86 eller vad vet jag.
De går billigt och bra.
Den första maj så far du till skroten och tar ut M3:an.

Vad du än gör så köp ingen riskokare som de kallar det.
318 iS M3
Förlåt jag menar lämnar vinter bilen :)
Har kört Toyota Celica på vintern och det funkar ju... förrutom en överdj..vligt kass växellåda så var det inga större problem :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Hade själv en Celica GT 4 (88) en vinter, men äldste grabben satte den i en betonggris - som tur var klarade han sig oskadd - Bilen skrotades tyvärr trots den bara hade gått 12 000 mil, den gick som f-n och vad jag hört ska man kunna chippa den till 240 hp. En utmärkt vinterbil!! - Rekommenderas!
(Kolla - inlägg nr 100 - fett!)
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Purple <----- Var och tittade på din gamla M3:a igår. Snuskigt fräch! Ska fotas idag. hehe. Va gilla du Lotusen då?
jo
97
jol

540 iT -97
När det gäller M3 på vintern så har jag faktiskt ingen lust att utsätta den för salt mm, sen undrar jag vad som händer när man öppnar dörren och rutan är fastfrusen.Havererar elhissen då eller?
Hade det tvivelaktiga nöjet att prova tantens vr6 och kan bara konstatera att vintern kommer att kännas mycket lång!

M3 familjebilen
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
jol,

Det var ett skämt jag respekterar om du vill ställa av din M3 på vintern.
jo
97
jol

540 iT -97
jepp men som sagt frågan kvarstår. Vad händer med elhissen om rutan är fastfrusen? Är det bara på M3 som den går ner en bit när man öppnar eller gäller det fler modeller?

M3 familjebilen
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Näärå. Jag körde min 328 coupe (alla coupéer går rutan ner på) i vintras och den var ju frusen var och varannan dag. Det går lika bra att öppna/stänga i alla fall. Man fick vara lite försiktig bara och inte slita upp dörren =)
jo
97
jol

540 iT -97
Tack ! det var det jag ville höra. Kommer nog att satsa på en 325ix eller en celica gt4.

M3 familjebilen
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
jol. Kör med handbromsen i hela tiden så kan nog en vr6a vara ganska kul ;)
jo
97
jol

540 iT -97
He he ,men det är klart vw har väl något som heter syncro.Kunde kanske vara något,men frågan är om man har råd att fixa väghållningen.Man har ju som sagt blivit lite bortskämd. Därav förväntad abstinens.

M3 familjebilen
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
En riktigt sunkig BMW 323 E21 med vass kam är en optimal vinterbil! Billig också!
Hej alla ...ny här...

Kör själv en "sportig" Lada 2107 -86 under vintern.

Om man inte har så STORA krav på köregenskaper eller prestanda kan jag rekommendera en Lada som vinterbil.

Billig i försäkring och inköp samt mycket bra värme!

Dessutom längtar man bara mer efter M3:an när våren kommer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.