AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.335

Övervärderad helrenoverad E34 M5 3,8 -1992?

Sida 2 av 2
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du får gärna visa de fina i 80k klassen. Det säger jag inte för att jävlas utan för att jag försöker förstå prisbilden. I mina ögon är det sånt här man får då Länk och då kan inte bilen i första länken värderas till samma för att blinkers, fälgar och färgval är fel.

Den mörkgrå verkar klart vettig dock.
-------
//Lövet
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Den gråa 92an i Göteborg är ett ypperligt exempel men just nu är det tunt med superfina M5 E34or. Kan tyvärr ej visa då det helt enkelt inte finns till salu just nu vid en snabb koll. Ska erkänna att jag bevakat dessa E34or i ett antal år. Ibland byter dunder-exemplar ägare innan en vanlig dödlig person ens reagerat..
Jag hade vänt blicken mot Tyskland och dom trakterna om jag letat E34 på riktigt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den mörkgrå har varit till salu sedan innan sommaren i alla fall. Man undrar lite varför den inte säljs.

-------
//Lövet
Jag lyckas inte få nån träff på bmwarchiv.de, det står bara att bilen inte finns? Tillfällig svacka eller?

GE: M5an har felaktigt inskrivet chassinummer vid importen (relativt vanligt då det slarvas lite väl mycket vid regbesiktning). M5 3,8 LHD har GD6**** i början. Använd ett D som andra tecken så får du upp utrustningen.

Mvh Stephan
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Ingen annan som tycker baksätet är riktigt porrigt? :) rätt ovanligt med dom 2 sätena som baksäte? Jag har då inte sett det förr på E 34
Tack Stephan!

Kan ett felaktigt chassinummer ställa till med nåt? Tänkte vid bilprovning, poliskontroll osv...
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Förstår inte riktigt vad det är med E34. Gillar verkligen denna modell, och jag har av nyfikenhet följt prisbilden under en längre tid, men priserna verkar aldrig skjuta fart - avsett hur fina bilarna är.
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Kul med olika åsikter från många kunniga. Fast jag höll på att inte hitta min tråd eftersom någon bytt namn på den!
Jag förstår inte riktigt vad det var för fel på min gamla rubrik?
Den löd ungefär: " M5 E34 topp-pris?"
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Intressant bil.

Har som sagt fått min egen stulen och letar och spanar just över hela Europa och kan konstatera att de bilar som idag är något att ha kostar pengar. Dessutom tycks just svart vara populärt, vill själv helst ha en svart.

Dessa är de svarta 3.8 av något intresse jag hittat.
Länk
men, då ska bilen hem också.

Länk

Den sista här sitter det dock inte rätt backspeglar på, utan "1992-speglar", vilket jag i min sits inte kan låta bli att fundera över...

Ge mig gärna fler tips på svarta 3.8or i entusiast-skick, obs jag har alltså höga krav och hängt med ett tag kring M5e34.

Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Pvtec; autopower redaktionen går å ändrar rubriken nu som då till nåt mer passande enligt dem.... Ibland tas grejer åxå helt bort.
Rena kommunistfasoner ;D
Birka: Min svarta M5 E34 skulle nog falla dig i smaken. ALLT är nytt eller renoverat, påkostad ungefär 300' utöver inköp... Länk Länk
Nu ljög jag...Spisen är orörd, tar emot att öppna en felfritt fungerande motor o "fixa" för 200' (för när nåt händer skall det byggas "värsting" motor med minst 380 hästar på bakhjulen, med bibehållen 100% original-look...)...När det blir återstår att se, bilen rullar knappt något alls, typ T/R besiktningen i värsta fall :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.