|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hoppsan, nu stiger de i värde? Länk Ser fin ut. | |
| En 92a i icke originalskick, prissatt som en orörd extremt lågmilad -95a, eller 20-Jahre. Detta innebär att jag skulle få runt en halv miljon för min E38 i dagsläget.. Önskar säljaren ett stort lycka till. | |
| dyr/dyrt ... :( | |
|
Har varit ute tidigare, priset är mer provocerande än att det faktiskt kommer bli en affär. Om det varit en lågmilad 20-Jahre modell i originalskick utan rost och dylikt hade det varit en annan femma.... |
|
| Mja...Jag vet inte om den är sååå fel ute trots allt. Som bekant så kostar det att renovera seriöst, mycket mer än man räknar med från början...Om allt är som det skall med bilen så tycker jag att runt de 150' är OK. Men köparen måste då vara ute efter en färdig bil i absolut "toppskick" (jag förutsätter att den är just det). Alternativet är att köpa valfri fin M5:a för typ 60-70' o sedan börja göra i ordning allt, det kommer inte dröja länge innan man inser hur snabbt 90-100' går åt, bara en seriös hellack in+utvändigt går lös på 40', utan kvitto (jag vet för min E39 har precis fått ett sådant jobb, allt lackades i delar in & utvändigt, mellanslipad två gånger...). Att bilen är svårsåld är det ingen tvekan om, men vill man ha en M5 E34 i detta skick finns det inte sååå många att välja mellan... | |
| Renovera seriöst är svindyrt ja och tyvärr är det pengar som är grymt svårt att få tillbaka. En fabriksrenoverad gammal Ferrari eller liknande kan möjligtvis ge pengarna tillbaka. Denna M5a är säkert kanonfin. Men ska man lägga 150K på en E34 hade iaf jag inväntat en lågmilad orörd special-version. | |
|
Dyker det upp någon med mycket pengar till övers som är ute efter en sådan och inte vill pyssla, så kan den nog bli såld i den prisklassen. Dock krävs det utav säljaren mycket tur och/eller tålamod. Jag har alltid velat ha en sådan nån gång i livet och hade jag plats och mycket deg skulle jag glida dit med 150 i näven utan att tveka. Om den håller måttet vill säga. |
|
|
Säger som Impnaz. Det är många som gillar dessa bilar utan att kunna skruva själva och 170' är egentligen ingen större summa i bilsammanhang. Var finns de fina bilarna som kostar runt 100-120 (det låter som det är det ni tycker den ska kosta)? Tycker man mest ser risiga exemplar ute. ------- //Lövet |
|
|
Köper man verkligen en lågmilad orörd specialversion för 150k i dagsläget? Visst är det mycket pengar för bilen men den ska såklart kosta en del med. Hur stora avsteg är det från originalutförande? |
|
|
Här finns ett par "risiga" som hittades på under 30 sekunder, som jag hellre tagit en kik på om jag var på jakt.. Länk Länk Givetvis ska en M5 E34 inte kosta mer såvida det inte är en 20-Jahre, Winkelhock, Cecetto eller årsmodell 1995 :) Då kan det få kosta upp till 200K för en lågmilad originalbil i fint skick. Men att pynta 150-179K för en random M5 E34, renoverad av random personer känns lite njaaa,, även om den säkert är superfin. |
|
|
Fruktansvärt optimistiskt prissatt bil, speciellt med tanke på att den inte är i originalskick. Ser väldigt fin ut, men han kommer inte få de pengarna, så enkelt är det. Har följt prisbilden på dessa bilar under 10 år. Bilarna Spacco länkar till är mer rimligt prissatta och ungefär i nivå med marknadspriser. M5 E34 i fint skick har haft en stigande prisbild de senaste 10 åren och kommer att fortsätta stiga. Om bilen i trådens första inlägg inte körs något under tiden, är priset förmodligen helrätt ungefär år 2024 ;) Mvh, Kalle |
|
|
Det finns en fin E34 M5 SV-såld 94:a som är i kanonskick och lågmilad för runt 140' Dock är den smälld en gång, annars hade jag nog köpt den också. Däremot tror jag den är återställd ordentligt men historian följer bilen om man själv skulle sälja den senare "tyvärr" |
|
|
För mig som inte är inläst på modellen. Vad är det som inte är original på första bilen? Jag ser backspeglarna och fälgarna som kommer från senare årsm men är det mer? ------- //Lövet |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
M5 Cecetto? Det har väl aldrig funnits. |
|
Mycket pengar ja, men skicket verkar vara fantasiskt, titta bara på inredningen. Har man lagt ner så mycket tid och pengar förstår jag att man gärna vill ha mycket betalt. Om den blir såld är en annan fråga. Men vill man inte lägga ner några hundra timmar (om det räcker) förutom kostnaden för delarna så får man väl betala för det istället. |
|
|
M5 E34 Cecetto var en specialversion tillverkad i begränsad upplaga med ett speciellt utrustningspaket. Finns mer att läsa här: Länk Mer ovanlig än Winkelhock, dock är 20-Jahre mest ovanlig tror jag. Denna 92a har förutom hjulen(står dock att original 17" medföljer) och speglarna även vita/röda lyktor/blinkers vilket troligtvis inte satt på bilen 1992. Sen att lackeringen m.m som hör till renoveringen inte är original, gör att jag hellre intresserat mig för någon av specialversionerna av M5 E34, då i orört, fint originalskick. Låter hårt kanske, men dra av 100K på priset på denna 92a, så blir den iaf halvintressant. |
|
| Här finns lite mer detaljerad info om specialversionerna: Länk | |
|
Att dra av 100k för att bilen har andra blinkers, backspeglar och är lackad i annan färg låter för mig som en smula överdrivet. ------- //Lövet |
|
|
Tråd om JPE*** när den var ute för 185tkr förra året Länk Fälgarna på bilden är 19" kopiafälgar. Här har ni ägaren som bytte EDCdämpare fram och en massa annat Länk ratten är 1994/1995års M-ratt så den är också utbytt. M5 E34 har varit svårsålda i år i Sverige. En sv-såld renoverad 95a gick för strax under 100tkr och en lågmilers renoverad 89a strax över och Individual-94an är kvar. Mvh Stephan |
|
| Tror ändå dom flesta väljer en lågmilad M5 E39 i alla fall för dom pengarna, jag var i varje fall i den sitsen och om inte den där 94:an inte varit smälld hade jag köpt den. | |
|
Det är min uppfattning om ungefär verkligt pris på en m5 e34 -92 med dom milen förutsatt att den då är tokigt fin och fungerar som den ska. Det är inte för att den är seriöst renoverad (?) eller för att den inte är 100% original. Det är för att en vanlig 92a finns 13 på dussinet tillverkade, och just denna inte är en specialversion. Det skulle inte bli svårt att hitta en motsvarande, men runt 100K billigare. Förstår ej vad min överdrift skulle vara? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.