|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fel årsmodell - det är faktiskt en 2006! Tänk på att många som letar e91 filtrerar på 2006 och framåt. Sedan tycker jag det mesta har redan nämnts ovan - men till syvende och sist är det priset som avgör. Jag köpte bil förra veckan (ingen BMW) och det är knappast stiltje i hallarna trots vädret. Var hopplöst att få fatt i en säljare per telefon och jag missade tre liknande bilar som såldes omgående. |
|
|
Nej det står "fordonsår 2005" i mina papper. Nu gjorde jag annonsen enkel! Väldigt många som tycker olika hör jag från olika håll. Sänkte också priset. Man får sig en tankeställare när man hör vad andra tycker. Tack för all kritik;) *haha* |
|
| Fordonsår 2005 står det för att den tillverkades det året. Men när den är tillverkad 2005-10 så borde den ses som modellår 2006. | |
|
Nu för tiden borde alla som säljer en BMW ange sina 7 sista VIN och länka till Länk. (Uppgifterna står på regskylten) På så vis kan spekulanter själva kika igenom listan och bedöm vad som är viktigt för dem. Då kan man bla se att den har komfortpaket, hifi 676 och individual tonade rutor (761). Inget av detta framgår av annonsen, det står tonade rutor, men det ger ett intryck av solfilm. Jag gillar inte iden om att inte nämna vissa tillbehör, som tax drag. Själv hade jag valt bort den direkt om det inte fanns drag. Bilder är viktigt, självklart, inget snack om det, och faktiskt särskilt viktigt om det är skador. Vad jag menar med det är att det är bättre att veta än att inte veta. Personligen anser jag att den ligger för högt. Det finns ganska mycket annat att välja på för 93 lakan, och det är faktiskt "bara" en 325. 330 är troligen mycket mer attraktiva. Göra annonsen enkel? Tycker att du har svaret på din fråga väldigt väl besvarad i denna tråd. |
|
|
Är det lågt/inget intresse på en annons är det priset som är för högt. För gemene man som letar bil är det enbart priset som styr, det spelar ingen roll om bilen är omhändertagen som ett barn, den kommer ändå att jämföras med "billigast på blocket" Om alla som köper bil skulle vara som autopower-klientelet skulle det förmodligen vara lättare att få bra betalt för ett välskött exemplar. |
|
|
Mja, det gäller måhända för en paketutrustad V70 men för lite mer udda modeller (325 M-sport räknas dit) kan det helt enkelt vara så att inga spekulanter tittar för tillfället. Det är så pass få samtidiga köpare att man kan tjäna mängder på att helt enkelt vänta ut att köparen kommer. Man märker rätt fort om man ligger rätt i pris. Är det bara "ring mig, 0708-xxxxx" som mejlar är man fel. Hör folk av sig med faktiska frågor kring bilen ligger man rätt. Naturligtvis ska bilen vara relevant prissatt. Finns det något annat liknande ute på Blocket för mindre pengar? Är svaret nej är det sannolikt inte priset. Jag har inte kollat själv vad som gäller för 325 just nu. Det jag kan säga är i alla fall att jag fick rejält bättre betalt för min 325 M-sport när jag sålde den. Förvisso 2 år sedan men de borde inte sjunkit 40-50% sedan dess. Det tog låång tid att sälja den, runt 2 månader. ------- //Lövet |
|
| Hänger gemene man med på vad M-paket innebär och hur mycket tror ni det uppvärderar aktuell bil i jämförelse med i övrigt likvärdiga utan M? | |
|
Gemene man är inte den man riktar sig till med en 2006 BMW 325i M-sport. Det är en relativt smal kundkrets. Hur mycket det uppvärderar? Nånstans runt 15-20k skulle jag tro i den årsmodellen om man jämför med en sparsmakat utrustad 325. Jämför man med en dynamic, comfort och advantageutrustad, 7-10' kanske. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.