AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.081

Inget spekulant på min annons E91 325i - 2005

Sida 1 av 2
Lt
40
Lth
BMW 330i Touring M-sport 2004
Hej!
Jag skall sälja min BMW 325. den har varit på annons i snart en vecka.
Ca 900st har besökt sidan, men INGEN har hört av sig?

Hur tycker ni annonsen ser ut?
Säg gärna till om det står nånting opassande.

Sen har jag inget att jämföra med heller då jag har en M-sport. hittar bara en på nätet om inte det är såld nu.

Ge gärna synpunkter på annonsen, tack!

Länk

Med vänlig hälsning LArs
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Inte för att vara sån,men bilderna är under all kritik.

som ex denna: Länk

*inget illa ment*^men bilderna fångar absolut inte en spekulants intresse.

Bra bilder är A o O
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Menar sista bilden
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Det enda jag ser är väl priset? Bilpriser ger en indikation på 74-81' dock går inte taklucka att välja. Det är 20-25% högre, antagligen det som avskräcker....
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skulle tro att du ligger ca 15-25Kkr för högt - skulle tippa på ett slutpris runt 80-85Kkr vid privatförsäljning.

Semestertider är väl också lite "lågsäsong".

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Lt
40
Lth
tack för dina synpunkter.

förstår vad du menar, men det är väl ändå inte bilderna som är det viktigaste på datorn. dom ser ju hur den ser ut.
Blir man ej intresserad av en bil som är på annons pga av för dåliga bilder . då är dom inte ute efter en bil utan en bra annons endast. mvh
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilpriser är för snåla i det här fallet tycker jag. Finns inga andra vettiga M-sport ute för de pengarna. De flesta ligger högre.

Förutom bild 4 är bilderna inte superusla. De är dåliga, men inte så usla att de avskräcker.

Det går förstås att snygga till bilderna men jag tror inte de är ensamt förklaringen. Tror mer på faktumet att det är 30 grader varmt och folk ligger och svettas på badstranden istället för att kolla på bilar.

Dock kan jag tycka att annonsen är lite "pratig". Subjektiva omdömen som

"Dags att sälja min bil.
Den är i Fint skick både in och utvändigt.
Går bra i motor,låda och drivlina. Inga missljud.
Allt fungerar."

är oftast onödigt. Man förutsätter att en 325 i den prisklassen är felfri.

-------
//Lövet
Lt
40
Lth
Jag håller med om att bilderna inte är toppen. Men huvudsaker är ju att man ser hur bilen ser ut. och det gör man ju, förutom på sista bilden då.

Jag vet att priset är högre, det pga att det är en m-sport och bilen är i riktigt bra skick. stenskott, självklart när bilen är 9 år gammal. men annars är det inga andra skador så räknas tycker jag.
Lt
40
Lth
Okej, men det är ju bättre att man skriver som det är på en gång tycker jag.
Skriver man ej att bilen är svensksåld, så tror oftast folk att dom är importerade tror jag. ett exempel bara.

Stort tack för alla svar och för att ni tar er tid och hjälper mig med detta:D

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bilder kan göra underverk. När jag sålde min förra cabbe var det tvärtyst. Bytte till bilder jag lagt energi på, och blev nedringd, gick iväg utan en krona i prut. Kanske en tillfällighet, men dina var i vart fall inte speciellt lockande. Sedan tror jag årstiden spelar in, speciellt som det är så varmt som det är nu.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilderna är mer viktiga än vad du verkar tro. Du säljer bilen framför datorn, inte på plats. Folk åker inte och tittar om de inte är sugna att köpa. Tro mig, jag har sålt 14 bilar på blocket senaste åren. Endast 2 personer har bara kommit och tittat, resten har köpt bilen direkt. Dvs, de har bestämt sig redan innan.

-------
//Lövet
Lt
40
Lth
Jag ändrade lite gran tills jag tvättat bilen och tagit bra kort.
ser det bättre eller sämre ut?
Med vänlig hälsning
// Semestertider är väl också lite "lågsäsong".//

Fast det verkar alla tider på året vara när man läser på autopower, spelar ingen roll när det är så brukar det skyllas på att det inte är läge för bilförsäljning "just nu" :D
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
GE, fråga bilförsäljarna så får du se...eller gör ett "studiebesök" hos någon större handlare. ;)

Vår och höst säljs det nog mest bilar till privatpersoner.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Om du jämför med andra 05/06 bilar så ligger du lite högt i pris den puschar ju på stadigt mot 20kmil.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Annonsen klart trevligare, även om bildkvaliteten fortfarande är samma ;-)

Angående: "Viss prutmån finns", överväg om du inte ska sätta ditt lägsta pris direkt. Jag brukar göra det och sedan vara stenhård på prutandet. Är priset överlägset bättre än alla andra kommer du sälja bilen ändå och inte sällan få lika bra eller bättre som om du sätter ett högre pris och sedan tillåter massa prut. De som ändå prutar massor på ditt låga bud - skit i dem. Seriösa personer förstår när priset är rätt.

-------
//Lövet
Ni
958
Nip
320i-04
Vet inte om andra reagerar som jag:

Presentera massa servicehistorik - svammel om vanlighet osv - varför då?
Ursäkter om dåliga bilder.
Hur svårt är det att ställa en bil så inte halva är i skugga för en bild?
Vittnar inte om seriositet och att bemöda sig lite.

Och påminner en om vad trubbel en bil kan orsaka.
För mycket info i avdelning svammel.

Varför titta närmare på denna när det finns så många som inte tar upp precis allt.

Tala inte om dragkrok - jag tänker direkt vad tungt den kan ha gått med släp o husvagn etc och slitage på transmissionen. Om någon frågar på plats - tala om det.

Några spontana synpunkter....
Lt
40
Lth
Tack för synpunkterna!

Varför skriva om servicehistorik? Därför att man visar att den är väl omhändertagen. visst lär man serva bilen men en del människor gör det allt för sent.

Dragkroken ja.
Visst kan man tänka att den dragit tung last. men ska man tänka så, så finns det oändliga saker att påpeka.
men tack iaf för ditt intryck!
Klart du ska tala om att det är dragkrok, en del söker bilar med krok och då har man med det i annonsen så att det blir sökbart.

Är man rädd för bilar med dragkrok så minskas väl inte rädslan och ångesten när man kommer dit och upptäcker att det är dragkrok när det ej är det man vill ha och det ej stod i annonsen.

Tycker det är ok lite mycket text men information, är man intresserad så läser man annonsen och ringer eller mailar.

Det är ytterst sällan folk drar tung last, som i mitt fall den har dragit upp ett par båtar under sin livstid.
Väldigt vanligt att man har det för att transportera cyclar etc.
Ni
958
Nip
320i-04
Om jag kollar på bil uppåt 20k mil är jag undrande inför de större sakerna, som t.ex hjullager, koppling, skivor+belägg.

Är sådant gjort är det ett klart plus att nämna - eller om man gjort det när bilen varit i ens ägo.

Inte tändspolar etc, och vanligt med ärg osv...för mycket info.

Men som sagt, vet inte om andra reagerar som jag...ta det för vad det är.
Fast är det inte fel att skriva den som modellår 2005? Den borde väl ses som en 2006 egentligen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.