AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
17.519

Åsikter om min konfiguration av ny 1-serie?

Sida 1 av 3
Ya
18
Yasko
BMW 125i -15
Hej alla glada BMW ägare. Just nu har ju BMW Sverige kampanj för 1 modellen, med halverad pris på M-Sport paketet och 18 tumsfälgar. Jag satte ihop detta med hjälp av konfiguratorn, verkar det vettigt med utrusning tycker ni? Finns det nåt som saknas, speciellt med tanke på andrahansvärdet?

Den här kampanjen är säkert igång för att BMW kommer med en ny facelift snart. Är det verkligen vettigt att satsa på en ny etta nu med tanke på andrahansvärdet? För den här versionen fick jag ett pris på runt 314000 kr från säljaren.

Sist men inte minst, jag velar fram och tillbaka mellan mineralgrå metallic och Estoril Blue. Är 35 plus, jag är rädd för att bilen blir lite för mycket tonårsmässigt med Estoril Blå(har inte sett en "live" bara på bilder), ni som har en blå, hur känns det? Sen tänker man lite på vintern när allting blir skitig.

Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Estorilblå hör bara hemma på M-bilar. Allt annat känns wannabee i mina ögon. Mineralgrå är ett riktigt stilig färg.

Angående utrustning så finns allt jag skulle vilja ha i alla fall. Sen finns det alltid folk som vill ha mer. Gå dock inte på det här snacket hos vissa att "du måste ha xxxx för andrahandsvärdets skull" för sådana personer har inte klarat grundskolematten. Så länge värdet på utrustningen inte är 100%+kapitalkostnad vid ägandets slut är det en ren förlust att välja till något. Köp de grejer du vill ha, inte mer.

-------
//Lövet
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Skulle lätt valt Estorilblå om valet stod imellan den och gråmetallic!!!
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Advantage Edition ingår väl i kampanjen och ersätter en del av dina utrustningsval?

Mvh

Christian
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Fin spec, jag ser inte att något saknas, däremot hade jag definitivt satsat på en 5-dörrars bil om man vill tänka på andrahandsvärdet då dessa är betydligt mer lättsålda.

Vad gäller färgen utan tvekan Estorilblå

BMW CS #5139
Ya
18
Yasko
BMW 125i -15
Christian, jag har valt Drive Comfort paket, M Sportpaket och Drive Comfort paket. Jag hittar ingen Advantage Edition i konfiguratorn.

J.L 5 dörrars har jag också funderat på. Min nuvarande är 5-dörrars. Men de används för sällan känns det som.
Ya
18
Yasko
BMW 125i -15
Sorry, Siktpaket, M Sportpaket och Drive Comfort paket ska det vara.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Ja, advantage verkar bara ingå till 116i och diesel.

Välja annan motor? ;-)
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Yasko: Som redan nämnt, fundera över om du inte ska ha en bil med fem dörrar. Väldigt praktiskt vid parkering (kortare framdörr), när folk ska åka med samt bättre andrahandsvärde (mer eftertraktad).

Gällande färg så måste du avgöra själv! Jag är personligen svag för gråa och silvriga bilar som också i detta fall passar utmärkt! Dock så bröt jag min tidigare trend av gråa/silvriga/svarta bilar med en Estoril II och jag är mycket nöjd. Vilket liv det blir i lacken och jag tycker inte den känns skrikig.
Det finns mycket praktiska fördelar med 5-d dock är ju 3-d så mycket snyggare.
Ya
18
Yasko
BMW 125i -15
DLC, det viktiga med färgen är som du säger, att det inte blir för skrikigt. Man är ju inte 20 år längre :-D

Angående dörrar, jag ser själv i blocket att det inte finns många 3-dörrars 1 serie. Frågan är bara om det är värt att betala 7500 kr extra, speciellt som några av er killar skriver att 3 dörrar ser bättre ut.

Tänkte sälja min 120i under tiden och lägga in beställningen slutet av augusti, kampanjen verkar vara till dess, det kanske blir lättare att förhandla till bättre pris då.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag har precis beställt en 116i med Advantage, M-paket och lite annan utrustning. Givetvis i Estorilblå. En urläcker färg. Jag såg den på några bilar hos BMW och blev helt såld. Mineralgrå är väldigt opersonlig och intetsägande tycker jag. Då är titansilver bättre.

Som flera andra sagt så är 3-dörrars inte lika eftertraktad på andrahandsmarknaden.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Tror inte BMW höjer priset på 1-serien efter augusti. Jmf med konkurrenterna så ligger de väl högt i pris.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Jag har börjat vela sen jag var och provkörde mercedes GLA en svart sån med med nightpackage står lite högre på listan. Lite mer bil, baksätet på ettan är ju helt obefintligt får se var det slutar.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
GLA är en fin bil men den har nog lite sämre körkänsla än 1-serie.
Är den verkligen så mkt rymligare än 1-serien i baksätet?
Ko
475
Korak
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Helt annan bil bak visst den är ju dyrarare. Tyckte bmwn var ostabil i styrningen sladdrig i ratten. Och så älskade jag ratt automaten. ble supercleent i mittkonsollen. Men den är mer suvaktig vilker passar mig perfekt börjar väl bli gammal gubbe
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Ja det är ju en annan typ av bil. Håller med att MB rattspak till automaten är en supersnygg lösning. Kommer nog på BMW också snart :)
Men att 1-serien skulle vara ostabil och sladdrig i ratten!!!
Styrning o vägkänsla är ju en av 1:ans styrkor. Låter konstigt. Måste varit något fel på den du provade.
Ko
475
Korak
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Jag fick vrida rätt mycket på ratten för att det skulle hända något kändes inte alls tight tror det var servotronic på den. Kändes absolut inte stabil typ gogartkänsla tror den blir för liten för mig. Provat både med mpaket och utan att. Blir det en etta för mig blir det standardchassie
Ya
18
Yasko
BMW 125i -15
Nu har jag beställt en 125i. Tack för all råd. :-D

Det blev en sån här till sist... www.bmw.se/myconfig/r8q1b8w2
da
280
damaen
M135i xDrive
Det blir fint Yasko!
Yasko: Mycket lyckat utseende! Älskar Estorilblau! När får du den?

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.