AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
14.343

Någon i Skåne med omnejd som kan koda Aux på BMW E60?

Sida 1 av 3
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Köpte aux kabel på ebay till min BMW E60.
Behöver dock få aux tillagt i IDriven på bilen och har inte instrumenten till detta.
Har kopplat in aux kabeln efter manualen och det som återstår är att koda in på IDriven ?

Var inne på BMW i Kristianstad o dem har ej tid förren 27 juli så lite länge o vänta
När det inte krävs som mycket arbete.
Undrar om någon här på forumet kan göra det ?
Betalar självklart för jobbet sålänge det är ett rimligt pris :)
Såg att vissa gör det för en stock snus eller dylikt men bor alldeles för långt från mig för att det skall löna sig.

Eller finns det någon verkstad som ni kan rekommendera i Skåne med omnejd som kan utföra detta arbete gärna så nära Hässleholm/ Kristianstads området som möjligt.

BMW = BRING ME WOMEN
Ho
23
Hootski
545i -05
Säg till om du hittar någon, kanske skulle kunna programmera min aux också. E60
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Den är inget större ingrepp och går ganska fort om man har kabeln med programvarorna :)
Men nu har jag inte det och hinner eller inte få hem det innan min bilsemester runtom i Europa.

Väntar på att någon här ska visa sig o säga att dem kan göra detta.
Självklart mot en rimlig peng :)

BMW = BRING ME WOMEN
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Ingen i Skåne med omnejd som man detta ?

Här är länk på vad som behövs göra ---->

Länk

BMW = BRING ME WOMEN
Jo
64
Jojonaas
E61 530d -08
Jag är också ifrån Skåne och behöver ha detta fixat! Någon?!
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Jag har dator med inpa dis och diverse andra programvaror men har ej gjort denna programmering innan. Om någon av er vet hur man gör så kan vi göra det tillsammans med min dator. Bor i Staffanstorp.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Detta är en relativt lätt sak att fixa med rätt programvaror och kabel. INPA/NCS/EDIABAS + kabel finns att tillgå med en dags leveranstid till en vettig peng. Fungerar också till LCI-bilar.

Min bil:

Länk

ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Sitter i Lund med samma problem, olaO var köpte du dina fungerande grejor?

Jonas

Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Gå in på blocket och sök på inpa. Du hittar det direkt. Bra support och möjlighet till hjälp remote om det mot förmodan skulle strula med installationen ;-)

Min bil:

Länk

Ho
23
Hootski
545i -05
richo. Jag bor också i Staffanstorp och får förhoppningsvis hem kabel nästa vecka. Aldrig använt inpa/eidabas innan, men har de mesta liggandes på datorn.
Kanske jas01 vill åka över och ta en kväll med bmw programmering? :)
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Jag har skaffat grejor för att kunna programmera själv, nu skall det bara installeras i en lämplig dator. Sedan kan jag gärna ta en "gemensam" programkväll.

Jonas

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Jag träffas gärna en kväll så kan jag visa vad jag kan och så kan vi lära oss tillsammans:)
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ett tips är att gå in på nedan länk och ladda ner senaste NCS-dummy och läsa på lite om det. Ett verktyg som underlättar kodningen.

Länk

(jas01, du har NCS 3.*) så att du tar ner rätt profil

Min bil:

Länk

Jo
64
Jojonaas
E61 530d -08
Jag träffas gärna också! Något nummer man kan nå er på? Hade underlättat!:)
Ho
23
Hootski
545i -05
Tack för tipsen ola.
Kan ju bli trevligt med 4noobs som lär varandra pilla med bmw :)
Någon som har bra ställe att stå på? Vellinge, staffanstorp, staffanstorp, och lund bor vi ju i.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Nån annan lite mer uppåt i landet, dvs Skaraborg där jag bor eller Jönköping, Göteborg, fyrstad eller vad som helst inom rimligt avstånd som kan göra detta på en kompis M5 E60? Jag orkar inte riktigt ta hem en kabel och sätta mig in i detta just nu.
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Vet ej hur akut det är för er andra i Skåne. Jag börjar jobba imorgon och skall till Ringen kommande helg därefter är jag på. Hur funkar detta för er?

Jonas

Ho
23
Hootski
545i -05
Inte akut för mig. Håller på installera alla program nu, lite klurigt faktiskt så rekommenderar att alla har installerat de innan vi ses.
Jag har lagt till min skajp under min profil så kan vi alla tala där om tider osv.
köpte som sagt grejerna på blocket som finns där,är ingen data hacker personligen men de mesta går o läsa sig till. Klarade aktivera aux på e60.
men en sak man bör va medveten om när man går in i bilen på detta sätt så finns de ju risker va ja förstått o läst. men så länge man vet om de så e de ju helt ok.
lycka till
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Jag är också upptagen den närmsta veckan. Men sedan träffas jag gärna. Jag har inget direkt behov av att koda eller läsa ut felkoder för tillfället men det kan vara kul att träffas och kanske lära sig något nytt.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ron och jas01, ni som har "mitt" paket, jag vill informera er om att jag precis färdigställt en ny INPA version som går att köra på 64-bits operativ och som innehåller stöd för F-serien. (Kräver LCI-kabeln med F-serien)
Nersidan är dock att INPA då mestadels är på tyska. NCS däremot är engelskt och har de senaste datenfilerna v53.
Ni har min mail så är detta intressant så maila.

Min bil:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.