|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är för dessa situationer som BMW lämnat 500 rpm i reserv på varvräknaren. |
|
|
Skall tänka på att ens bil kanske inte fått bästa behandlingen igenom åren och slarviga oljeservicar tändstiftbyten osv igenom 12 år gör att du garanterat inte har 333rykande pigga hästkrafter. OM några av dom är på sommarbete så får du annat resultat mot om motorn vore heeelt ny. Står att 745ia 02 skall göra 0-100 på 6.4 sek. Förstår om den i dag kanske bara kan ge 6.8-7 sek fast har inte provat för den släpper direkt på 1'an med 275 däck.... Lyxproblem :D |
|
|
Btw säger inte att DU har vart slarvig. Men det finnes andra som är slarviga och jag iaf har inte haft min sedan den var ny! |
|
|
Att kolla om bilen fortfarande klarar angiven toppfart tycker jag är ett bra sätt att kolla om motor med kylsystem osv mår bra. Hade 6209 rpm på femman (enl loggen) för ett tag sen med min bil och kylvätsketemp runt 80C = den är frisk. :) Tyvärr är det ju inte möjligt av många skäl att göra detta test innan man köper begbil. |
|
|
larsaaaa: Det är tvärtom mot hur du tror. En bil blir bättre inkörd än som fabriksny Auto Motor und Sport körde en BMW 740d E65 i 100 000km och 0-160km/h gick på 1,2sek snabbare vid 100tkm än vid starten. 18,3sek mot 19,5sek. Det är det vanliga Visst har man bil som ger felkoder eller går dåligt är det klart den har sämre prestanda. Men är den frisk klarar en 30000milare likadana siffror. Här är en tråd på 7er.com om toppfart på 745i med och utan fartspärr, fartspärren går i strax över 250 km/h. Länk Störs man sig på fartspärren får man kontakta G-Power eller någon annan som kan ta bort spärren/chiptrimma. Med 28hk extra säger G-Power att 745i gör 275 km/h. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.