|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Uppdaterade idag farsans HDD Music Track Database till senaste GraceNote 2014 aktuell version var 1-01/11 Update till 1-01/1 Följande utr krävs: Navi Pro,BMW Online,Bluetooth förberedelse samt ConnectedDrive här är lite bilder. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Info:GraceNote 2014 Media Information 22. July 2014 BMW ConnectedDrive services for more infotainment. BMW Corporate Communications Online Update Music Tracks. Online Update Music Track Data allows music libraries on the vehicle's built- in hard disk drive to be updated with missing information about audio tracks, albums and artists. The data is supplied via the internet from an external database. Description: Online Update Music Track Data allows music libraries on the vehicle's built- in hard disk drive to be updated. The hard disk drive is where all music files downloaded to the vehicle from an audio CD, a music player or other data storage device are saved, together with information about track titles, album and artist. If this accompanying information is not complete, the missing data can be found and added by performing an internet update whereby the hard disk drive is connected free of charge to an external online database. Subsequently, when an audio file is played, complete information about the particular track will then appear on the on-board monitor. Models: All models. Required options: BMW Navigation system Professional,BMW Online, Bluetooth mobile phone preparation, one-off BMW ConnectedDrive activation. The Gracenote database is stored in a 4GB partition in the iDrive's hard disk. And it is updatable by BMW Service using a Gracenote update CD from the Service Menu. | |
| Men hur gjorde du? Servicemeny? Fil med nya data? Förstår inte från bilderna och texten hur du gjorde... | |
| Undrar också, kan inte plocka fram Gracenoteraden. | |
|
laddade bara upp bilder på hur de gick till. resten är info Fick filen/CDn från Tyskland. Länk normalt om du går in i inställningar,och sedan längst ner så har du inte "optionen" servicemeny den måste du aktivera först för att se aktuell version |
|
|
Nu är de fotboll återkommer efter fotbollen |
|
|
You little tease :) Berätta nu hur du får fram menyvalet :) |
|
|
Enter/Activate service menu laddat upp bild Länk tebax till fotbollen |
|
|
Okej. En fysisk skiva alltså. Å andra sidan tror jag bilen måste ha lite ålder för att det ska vara intressant, och att man lyssnar på CD. |
|
| Har använt hdd'n i bilen exakt noll gånger för att lyssna på musik. Strömmat ftw. | |
|
farsans är en 2011 har inget med CD att göra vem fan lyssnar på cd usb stick ,stream gäller idag men OM man lyssnar på CD så kommer låttitel,artistnamn,album m.m upp,istället för typ track 01 sen aktiveras lite andra features/funktioner i hdd:n |
|
|
Jo men gracenote är ju inte för mp3. Där har man ju redan fixat id-taggarna. Alltså så gör det bara nytta när man lyssnar på cd. Eller? Länk till uppdatering för icke-NBT: Länk |
|
|
Här är samma instruktion som den bianca gav. Länk Nu återstår om det går att använda exemplelsvis Mitsubishis download center för att få en gratis fil. Vet Bianca? |
|
| Såg nu svaret på databasnedladdning i Miclegs replik. | |
|
Det intressanta här är givetvis själva databas-datan. Kan du lägga upp den på The Pirate Bay Bianca? Eller så kan jag göra det om jag får den via exvis Dropbox. --Gunnar |
|
| Blev ingen uppladdning? Känns som att hela tråden blev meningslös när ingen kan få tag på datat. Hittar ingen på nätet. Å andra sidan tror jag som sagt att det krävs en "gammal" årsmodell för att det ska vara intressant. Lyssnar man på musik äldre än bilen så funkar det ju ändå :) Och det gäller som sagt bara CD. | |
|
De som trenger å laste ned finner oppskrift her - Last Update for BMW CIC Grace-note 2014. Länk Jeg lastet ned, og det fungerte bra. Har ikke prøvd å brenne, og installere i bilen enda. |
|
| Jag får inte PDF:en med torrent-adressen att fungera. Korrupt säger min Adobe Reader. Kan man få adressen här kanske? | |
|
Har du lest, og forstått det som står? Rename the file gracenote 2014.pdf to gracenote 2014.torrent then download it. Du må selvsagt ha et program som kan laste ned torrent-filer. |
|
| Öppna inte den i pdf, öppna den i Transmission eller något torrent program. | |
|
Aah, mittåt. Tack för rättelse. |
|
|
Da kan jeg bekrefte at oppdateringen virket bra. Pass på at det er katalogen Gracenote og filen content.xml som skal ligge på toppen av DVD som brennes. Service meny finnes under Instillinger etter at du har åpnet for Service meny som beskrevet i dokumentasjonen. Selv om min bil er en 2013 modell så var databasen som lå inne fra 2011-2, og nå er det 2014-1. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.