|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Skicket låter som de flesta E39or vid det här laget. Jag tycker dock också det känns mer rimligt med runt 30k. Men en säljare som förväntar sig 45k prutar antagligen inte 33% så lätt. Jag har gett upp E39 som modell. Letade ganska intensivt förra hösten men även riktigt dyra E39or såg ut som skit allihop. Rost på varenda en i varierande omfattning, ingen var felfri. ------- //Lövet |
|
|
Mm det känns jävligt tråkigt, de flesta tycker jag är fult stylade eller sönderkörda av "Dennis, 19 år från Arvika" (inget illa menat). Funderar på att spara pengarna lite och kanske spana in mig på en E90 istället... Just E60 har jag aldrig varit ett stort fan av, men en 325 E90 runt -06 verkar man kunna hitta runt 70-80 nu. |
|
|
Nya sommar+vinterdäck? ~10k Ny framruta = ??? Ny koppling = 2500+arbete Om du åker och provkör den och hittar flera fel då? Det vibrerar vid bromsning, dämpare är dåliga, ojämn bromsverkan, AC-fungerar inte, senaste service gjord för länge sedan? 45k för att det är en blå sedan med m-paket? Tror absolut du kan pruta ner den till 30-35k ifall det är fler brister. |
|
| Naikon, med E46 breddar du urvalet, trevlig vagn det också om man inte är beroende av utrymmet. Tycker absolut att den går ok och har ljuvlig komfort. Länk (vet inget om denna, bara ett exempel) | |
|
Vi pratar nästan 15 år gamla bilar här så det är ju givet att de har brister men i min värld är en rostig bil mentalt värd 10.000kr max. ------- //Lövet |
|
| Kan förstå att det är svårt att hitta en fin 530 till salu. Min egen är tiptopp, har gått knappt femtontusen mil och är i princip i nyskick. Men varför skulle man vilja sälja den? Perfekt i storlek, går kanon och snyggare än e60. Och man får kanske, i bästa fall 45 tkr för den om man skulle sälja. Vad får men ge för att få något motsvarande som skulle vara lite mer modernt? Har funderat lite på en E90 330 men innebär att man skall lägga åtminstone 100 tkr till för att få nån i motsvarande skick. Och då har man mindre bagage.. tillför inte särskilt mycket till det man redan har i e39:an. E60 har jag aldrig gillat designen på. Även här får man lägga till alldeles för många tusenlappar för att få nåt motsvarande och då har man ändå inte fått något som egentligen gör jobbet att transportera sig bättre. Kort sagt, förstår att de som har en bra e39 håller fast i dem och inte ser nån större anledning att göra sig av med de! | |
|
Har själv en M-sport 02 och finns inte på kartan att jag skulle sälja den under 50 Och att jämföra med plåtburken e46 är ju bara löjligt,nä en sen e39 är helt klart mest bang for the buck,,, Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Bilen såldes nästan direkt, hoppas albin967 hann klippa den innan någon annan gjorde det! Min är inte till salu, men skulle aldrig släppa den under 50. Bättre bil är svår att hitta, och nu när det blivit ovanligt med snygga E39:or känns den dessutom rolig att ha. Jag tror att jag med hedern i behåll kan påstå att min E39 540iAT är rostfri. Även mekaniskt bra och den har fått komplett facelift / M-paket (utom bakstötfångaren) I mitt fall beror skicket på att jag lagt ner egen kraft på att rätta till det som fanns. Underhåll (service) och eget arbete. Och hjälp av en kompis som är smed/plåtslagare, för det som behövde svetsas (batteribaljan). Ytlig rost fixar man enkelt själv: slipa ner plåtrent, pensla på med fosforsyra där du inte kommer åt (www.smedjans.com) och måla sedan med Hagmans epoxy. Köp linolja på spray på Biltema och spruta i hålrum. Dock behövs ju lack på det, så det är bra att ha kontakt med en lackare. Underredet på min bil har jag målat med svart hammarlack och sedan rostskyddat med Dinitrol. Dörrfalsarna fanns begynnande rost på, det slipades ner och fick karosserilim på sig (stark vidhäftning, stänger ute allt syre och bibehåller elasticitet). Har inte kommit tillbaks något. Men om man är ohändig, eller inte är (som jag) road av att fixa saker (det finns ju de som inte ens byter hjul själv, utan "lämnar in" även för sådana småsaker) - då kan det bli dyrt. Men smårost är småsaker att åtgärda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.