AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.910

Skulle vilja ha lite åsikter om E39 530i M-sport - 2001 på Blocket

Sida 1 av 2
Hej, hittade den här e39:an på blocket och skulle vilja ha lite åsikter om den. Länk Är det någon som har varit och kollat på den och har något och säga om bilen? Tycker det verkar lite lustigt att den inte har blivit såld efter 2 månader. Står den alldeles för högt i pris? Vad tror ni om den, är det något att satsa på?
Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
Dyr, och ingen info öht i annonsen.

Adam vill inte sälja sin bil, men den annonsen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Går inte att säga så mycket med den annonsen. Är det en rosthög är det dyrt. Är det en fin bil är det ok.

-------
//Lövet
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Har också letat efter en liknande bil, och den du länkade har varit uppe ett bra tag. Han verkar inte direkt lägga mycket energi på att skriva annons.
Härlig nivå på utrustningen! Länk Väl värd att ringa på.

Mvh Stephan
Den ser fin ut, komplett facelift och M-paket.

Tycker personligen att en snygg E39 med M-paket och snygga fälgar är bra mycket fränare än en E60 som är en dussinbil. Snygga E39:or börjar bli ovanliga.

Ser inga tecken på rost, och 01:orna är ju bättre än de tidiga årgångarna.

Du får väl åka och kolla på den? :)
Ska iväg och kolla på bilen på onsdag. Det finns någon liten rost bubbla på bagageluckan och en fläck på varje tröskel emot hjulhuset. Det går nog och pruta lite så länge inte en massa andra ringer nu när jag har gjort en tråd om bilen. :D
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Lycka till albin967! Ser fram emot en rapport imorgon.

Passar på att kapa tråden lite, är på jakt efter en liknande bil. Manuell E39 528/530.
Vad säger ni om den här? Länk
Kom upp på Blocket för ca 1 vecka sedan, men jag har för mig att jag sett den uppe förut.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
albin, var du och kollade på bilen?
h0
184
h03admpa
BMW I5 eDrive 40 Touring M sport
Dyr, sålde min för 35.000 kr och då var det enbart rost under bakluckan!
1 ägare som haft den i 8 år! Min var i kanonskick, mycket bytt!
mil: 25.000
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Du hade kunnat få lite mer, manuella 530 M-sport är ovanliga. Gav 42 för min, visserligen hos bilhandlare.
h0
184
h03admpa
BMW I5 eDrive 40 Touring M sport
Det kunde jag visserligen, men den såldes på 2 dagar och inte ens på blocket var den utan på autopower enbart.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Oljeslukare garanterat.
Hade aldrig betalat så mycket för en gammal e39 med över 20k mil. Med rost dessutom.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
F-Tar, vad menar du med oljeslukare? Kollar själv på E39 M54 och undrar lite vad som är rimlig oljeförbrukning. Man har ju hört en del historier om att M54 ska dricka en del mer olja än t.ex M52.
Är 1 liter olja per 750 mil helt okej?
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Ah ok. Hur kommer det sig att M54 dricker så mycket mer än t.ex M54?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Slut på kolvringar och/eller ventilpackningar. Min tidigare m54b30 på 22k mil drog 1liter på 1-200 mil lätt! Fyllde på varannan vecka och stor del av lönen gick åt å köpa olja. Man kan säga att jag tankade olja och fyllde bensin. Trodde till en början att det var yttre läckage (förutom ventilkåpspackningen som ja bytte) men det var det ej. Men man vänjer sig. Vevhusventilation bytte jag också i förebyggande syfte eftersom m54 är livsfarlig att kallköra ofta. Särskilt under vintern. Detta va på en e60 som ja hade.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Om ni tycker E39 är dyra för sin ålder kan ni ju kolla vad folk begär för sina E46 M-sport, rena skämtet.
Ja, det är intressant det där. När bilarna är nya är 3-serien det billigare alternativet men någonstans på vägen när åren går så skiftar det. 3-serien är värd mer än 5-serien. till och med 7-serien ligger under 3-serien.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Notera att det är långt ifrån alla M54 som drar olja, så man kan inte" dra alla över en kam"

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Tjena igen.

Passar på att låna denna tråden och undrar hur mycket ni tror denna är värd: Länk

Har snackat med ägaren och det negativa är:
-Sommardäck och vinterdäck är helt slut och knappt godkända
-Kopplingen gnäller när man kopplar i och ur, tydligen bara "kosmetiskt fel". Är detta vanligt?
-Rostbubbel vid hjulhuset
-Ytrost under bakluckan
-Strålkastarglasen är matta
-Färddatorknappen fungerar ej
-Spricka i framrutan

Känns mer som att den är mer värd under 30', har jag rätt?
Tyvärr väldigt svårt att hitta manuella 530i E39 M-sport här i Sverige så vill gärna veta om det kan vara ett kap...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.