|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
| Längtar tills jag får bilfan, la till HIFI idag med, 85 kr extra är ju ingenting att bråka om för att inte störa sig för mycket | |
| Tycker också att originalljudet är fullt tillräckligt, men det är förstås subjektivt. | |
| Jag har också det som ni kallar individuell däcktrycksmätning. Hade gärna sluppit det. Innebär att vinterhjulen kostade 4.000 kr mer i och med att man fick köpa sensorer till varje hjul. | |
|
michael: Är du säker på att du inte har 6NS? Bara för att du inte valt till det själv betyder inte att du inte har det. Jag har det utan att det lagt till separat. "6NS Convenience telephony with extended smartphone connectivity", i 6NS ingår utökad Bluetooth. Gå in på: Länk och slå in dina 7 sista siffror i VIN-nummret så får du upp precis vad du har för utrusting. Här är min: Länk |
|
|
fredo: Man kan ju skippa det också, det gjorde jag i alla fall. |
|
| Jag har snart hunnit avverka 4500 mil i min 116i och är fortfarande toknöjd. Tycker att originalljudet låter helt okey, lite svullen och boostat mellanbas. Det fina är att man inte blir trött i öronen, passar perfekt i bilen. Kraften från motorn räcker gott och väl, det är först vid riktigt inspirerande körning som motorn saknar lite topp. Utväxlingen är som gjord för snabb motorväg och ligger på låga 3000 rpm i 150 knyck.. hoppas ni blir lika nöjda med era köp. | |
|
falkn: Ok, det visste jag inte. Varför vill man göra det? |
|
|
fredo: Jag menar inte att man kan vara utan individuell däcktrycksmätning utan att man kan skita i att köpa sensorer om man vill spara 4000 kronor. Eftersom min är leasad ville jag inte lägga pengar på fälgar jag inte ska behålla. Det enda som händer är att bilen varnar vid start, men det är bara ett knapptryck för att trycka bort det. Det stör inte mig nämnvärt. |
|
|
falkn: Aha... Jag trodde du valt bort "Bluetooth". :) Det förstod jag inte varför man skulle vilja. Sensorerna kan jag förstå att du ej tog. Jag ångrar mig själv att jag köpte till mina vinterdäck. Min däckshandlare drog nog en penna med mig, han sa att bilar registrerade efter nov-14 måste ha dem enligt EU-lag och att han ej fick bortse ifrån det... |
|
| Det där med EU-lagen kringås i Sverige i och med att vi byter mellan sommar och vinterdäck (och då kollar däcktrycket). Ivartfall enligt min däckfirma jag lämnade in på.. | |
| Jo, det stämmer. Det kommer inte att kontrolleras vid besiktning. | |
|
Om jag kollar min bils spec så har jag inget "6NS" så det är jag tämligen säker på ;) Jag köpte en original sats med 376 fälgen och conti dubbat hos min handlare. Prisskillnaden var 600:- för en sats med sensorer jämfört med en utan... ibland kan det löna sig att kolla :) |
|
| PS.Min 318 har däremot "6NS"(bluetooth pro) men funktionsmässigt märker jag ingen skillnad mellan de två förutom då avsaknaden av snap-in dockan... | |
|
michael: Ok, skumt, för det ska ingå i Advantage Edition. Men strunt samma, kan nog sova ändå. ;) Jag köpte inte mina fälgar och däck hos BMW-handlaren. Hittade en däcksfirma som hade ett stort parti BMW-vinteruppsättningar till väldigt bra pris. Fick mina för 6.500:- med sensorer. Känns mycket ok ändå. |
|
|
Funderar på en 116i men det verkar som de ändrat villkoret med försäkring, just nu ingår 4 månader. Lite surt att man betalar av extrautrustningen fullt ut på tre år, automatlådan kostar nästan 18000kr i avbet medan den kostar 19900kr i listan, tycker 50% hade räckt, det är ungefär vad man får i rest på bilen. Gäller även att se upp med övermilen, lägger man sig på 6000 mil kostar det 7200 extra på tre år jämfört med 4500, tar man 4500 mil men kör 6000 mil får man betala 18750 kr för de extramilen så ligger man på gränsen är det bättre att gå upp en körsträcka. |
|
|
Nordic X Göteborg är det ända stället som fortförande har fri försäkring och det där tror jag för 116 (bilia group) |
|
| Utan fri försäkring lönar ju inte sig dealen riktigt. Det var anledningen till att vi valde att leasa istället för att köpa eftersom vi både är unga och bor i en storstad hade försäkringen blivit svindyr. | |
|
falkn, i vårt fall är inte försäkringen så dyr, 1800 kr per år så det blir 150 kr till per månad så det är ingen dealbreaker i detta fall, eller lite mindre tom. då det ingår hela 4 månaders försäkring i erbjudandet! Vi ska åka och provköra en innan vi går vidare |
|
|
Fredo, var köpte du dina vinterhjul någonstans? |
|
| Okej det låter ju bra. För oss kostar det ca 8k. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.