AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
31.950

Fortfarande "erbjudande Advantage edition" på 1-serien?

Sida 1 av 7
Hej.
En kompis har bett mig, som konstant "Blocket-knarkare" att hålla utkik efter en ny bil till ett "bra erbjudande". De funderar på Golf eller liknande.
Vet att de funderat lite på privatleasing, men inte bestämt något.
Det är en "andrabil" som skall införskaffas och man har en större bil, begagnad, som huvudtransportör.
Pga jobbyte så ryker tjänstebilen och de vill ha en ny och pålitlig bil.
Jag har hittat Peugeot 308 som säljs riktigt billigt, 165k för en bra utrustad bil.
Men hjärtat klappar ju för BMW.. Såg att Bmw skriver på hemsidan att man har ett erbjudande på 1-serie advantage edition, 214.900 mot 264.500:-
Man kan också lägga till M-sport för 16.900:-

Är det någon som vet om hemsidan är aktuell och erbjudandet fortfarande aktuellt.
Jo, jag kan ringa/ maila och fråga, men ställer frågan här om någon möjligen också funderat på det.
Väldigt prisvärt tycker jag..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns i konfiguratorn i alla fall. Dock är utrustningen på peggan långt över Advantage Edition.

-------
//Lövet
st
19
stefane46
F20 116i-14
Är dom sugna på privatleasing är det svårt att toppa BMWs aktuella erbjudande. Länk Just nu ingår försäkring hela 36 månaders perioden för 116i Advantage Edition. Jag själv väntar på min (ca 2 veckor kvar), är 20 år gammal så att försäkringen ingick är ju fantastiskt bra för mig då den annars ligger på ca 1200-1500 per månad beroende på bolag. M-paket tänkte jag ta men valde att motstå den extra femhundringen i månaden då jag ändå ska lämna tillbaka bilen om 3 år. Satsade på sportratt och andra fälgar istället!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vill man ha lite utrustning i BMW Wrapped drar det iväg ordentligt. Automat och sportline så är man uppe i 4385kr/månaden vilket blir 157.000kr i kostnad under 3 år. Frågan är om det inte är lönsammare att köpa den rakt av? (Såvida man inte som ovan är väldigt ung och får dyr försäkring)

-------
//Lövet
BMW har uppdaterat sin kampanj och erbjuder nu M-sport Edition ink 18" utan extra kostnad i Wrapped-erbjudandet.

Jag beställde en sådan idag med 4500mil/36mån, Advantage edition/M-sport Edition 18" samt metallic för 3420:-/mån. Och då är som sagt försäkring inbakat i priset.

Jag trodde först att säljaren pratade i nattmössan, lät för bra för att vara sant :).

Kul också att det blir en -15 med nya uppdaterade i-Driven.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Låter klart bättre. Dåligt att BMW inte har med sådant i konfiguratorn.

-------
//Lövet
Tack för svaren. Skall vidarebefodra uppgifterna. Vi pratade tidigare om "wrapped" och kom fram till att det blev "för dyrt" om man vill ha metallic och lite annan utrustning.
Kan tänka mig att bilen kommer rulla max 1000 mil per år och jag skulle rekommendera dem att behålla den klart längre än leasingperioden då bilen knappast är "inkörd" efter 3 år.
Niclas116.
Trodde nästan Du skrev fel- och det tror jag fortfarande:((
Med den kostnad Du skrev får man bara köra 30.000 km / 3000 mil på 3 år.

Ändå intressant för min kompis. Vilken färg tar Du? Leveranstid?
Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
Ser att Förenade bil har en nästan ny 116i med 450 mil på mätaren för 199k. Den är ganska hyggligt utrustad.
4500mil/36mån, 3245:- + 175:-(met) = 3420:-/mån

Jag har kontraktet framför mig :)...

Bilen landar prel. vecka 36.
st
19
stefane46
F20 116i-14
Niclas116 Grattis till en bra deal! Min bil kommer v.27, är det möjligt att även min får nya iDrive? om inte, kan man uppdatera det vid första service?
Niclas116!
Vad bra, Du får en bättre deal än hemsidan anger. 3715:- för m-sport och metallic vid 4500 mil. 3465:- vid 3000 mil.
Enligt vad jag förstått är det en trevlig modell och lagom motoriserad. Och med M-sport lite tuffare och roligare. Vilken färg tog Du? Gissar på Estorilblå...:))
Enligt säljaren så kom kampanjen i fredags så hemsidan är garanterat inte uppdaterad ännu.

För mina behov så är 116i-motorn alldeles lagom. Faktum är att den är riktigt pigg för att bara ha 136 hk.

Finns bara en färg i slutändan... Safirsvart metallic :)
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
en liten undran hur gör man med vinterdäck ........
Jag kommer att köpa ett par icke original och sedan efter leasingperioden kränga dem på blocket.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Skulle jag också gjort. BMW tar rejäla överpriser för sina hjulpaket.

-------
//Lövet
Fick bekräftat från M-bilar att kampanjen gäller. Nypris 214.900:- plus 16.900:- för M-paket. Cirka 10 veckors leveranstid.
För egen del skulle jag nog köpa bilen, inte leasa den. På 36 månader så tappar man 122.00, det vill säga lite mer än hälften. Om man köper är det väl lämpligt att behålla bilen några år ytterligare då den kommer köras så lite. Blir en betydligt trevligare kalkyl antar jag..
Summa summarum: 232.000:- för en välutrustad Bmw 116i tycker jag är helt okay!
Prutmånen lär väl vara väldigt liten, kanske kan man få metalliclack på köpet tänker jag då bilen är kampanjprissatt..

Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Jag tror jag skall slå till att leasa en jag med blev väldigt sugen en vit med automat och drag.
Undrar vad de drar av för när man lämnar tillbaks den reporstenskott mm som de inte anser är normalt slitage

stockbroke du får ta med i kalkylen att en 20 åringen i en större stad betalar 15-30 papp i försäkring (om det räcker) på 36 nånader
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tänk på att det bara är halvförsäkring på nybil. 10 tusen om året för halvförsäkring på en 116? Då får du bo i ett riktigt dyrt område. Läs Husby mfl. 15' är nog dock helt rimligt.

-------
//Lövet
Minsta totalkostnad för 116i 30 000 km/36 mån:

2995 x 36 + 65 x 3 + 520 x 3 + uppläggnings- samt adm avgifter (någon med kontrakt får gärna delge sista uppgifterna)

Om något så välj 4500 mil eller mer, kostnaden blir avsevärt lägre/mil.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Om man bygger en 116i med advantage paketet i konfiguratorn är priset på M-paketet 22.000 och inte som BMW hävdar 34.900 (ordinarie), men oavsett känns ju slutpriset på 232.000 helt ok.

Vad tror ni en sådan är värd efter 5 år, ca 5.000 mil (alpinvit, manuell)?

Dessutom, ryktas ju lite om facelift av fronten på F20...

Någon som vet något mer om och när?

Mvh

Christian

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.