AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
31.957

Fortfarande "erbjudande Advantage edition" på 1-serien?

Sida 2 av 7
Facelift, spekulationer här... Länk

Värde efter 5 år?..
Jag TROR att 1-serien, F20, kommer att ha ett riktigt bra andrahandsvärde. Många tror att dieseltrenden är över och därför kan små bensinmodeller blir riktigt heta.
Jag skulle gissa på att 116i kommer ha ett av BMW:s bästa andrahandsvärden sett till hela modellpaletten. Snål och ändå tillräckligt snabb för se flesta.
Normalt sett räknar man väl med ett värdetapp på ca 50 % på tre år, men jag skulle gissa att en 116i, med M-sport och 5000 mil ligger ungefär där efter 5 år.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
OK, låter bra :-)

Frågan är bara, 50% av fullpris eller 50% av erbjudandepris? ;-)

Faktiskt nöjd även om det "bara" är ett restvärde på hälften av 232.000...
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
kommer precis rån en provkörning av 116 i och blev glatt överaskad av motorns
respons kändes helt okey . Vart lite såld på den blir nog en beställning.
Det säljaren sa var att automatlådan var väldigt inne just,nu, Perfekt om man kör mycket stadstrafik . mitt problem är nog färgen hade bestämt mig för alpinvit men har börjat vela... estorilblå ja men efter två veckor nej..
En 2009-2010 118i kostar idag från ca 45-50% av nybilspriset (efter normal rabatt).

F20 har hittills väl inte utmärkt sig för ett bra andrahandsvärde, eller?

Läst om HVO-diesel?
Att sia om andrahandsvärdet är självfallet oerhört svårt. Bränslepriset verkar ju stiga och stiga, därför kommer säkert mindre bilar och låg förbrukning vara efterfrågade. Småbilar håller ju generellt sitt andrahandsvärde bättre än större, lyxigare och motorstarka bilar.
Om andrahandsvärdet kan vara 50% av inköpspriset om 5 år och ungefär 5000 mil, då tycker jag att det är en bra affär.
Skall faktiskt försöka åka och provköra en bil för att se vad jag själv tycker.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Verkar omöjligt att få med vinterhjul i detta kampanjpris.

Vad tror ni, kört?

Någon som lyckats?

Självklart är det bara alu, 17 tum, original som gäller ;-)
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Börjar så smått fundera på att byta in vår 120d mot en ny 118d med M-paketet. Eller är det läge för en 116i? Hade en 116i -04 för ett antal år sedan och den var lite slö men den hade 110 hk om jag minns rätt. Bilen ska rulla 2500 mil/år och vi säljer den strax innan 10.000 mil. Vad tycker ni?
G> Invänta uppdaterade 118d 150 hk. Märkbar skillnad 116d?
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
150 hk? Är det LCI och när kommer den egentligen? Fler förändringar på motorsidan?
1-serien lär alldeles säkert hålla värdet bra oavsett bränsle. Marknaden för nyare premiumbilar i Golfklassen har ju "alltid" varit glödhet. Sannolikheten att en 1-serie 2014 skulle bli totalt iskall om 3-5 år känns inte särskilt troligt. 50% restvärde på bilen efter 3 år (grundpriset) ger nog en bra fingervisning om vad INBYTESPRISET hos handlare är - bör troligen ganska enkelt gå att få ut mer.
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Blev sugen också. 116i med m-paket inkl försäkring. Låter som årets erbjudande m.a.o. Måste kollas upp. Vad räknas som normalt slitage - någon?
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Servotronic eller inte?
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Det skall man ha
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Så, då har jag varit och provkört 116i med M-paket. Jag är positivt överraskad även om bilen saknade lite kraft på treans växel i vissa lägen när man ville accelerera snabbt. Men den går helt klart att leva med för vardagsbruk. Väghållning och styrkänsla var bra så man kan leka på små kurviga vägar och där behöver man ju inte köra så fort för att uppleva fartkänsla.

Jag har haft tre E87:or och har fortfarande lite svårt att smälta designen på den nya 1:an, framför allt bakifrån. Bilen kräver M-paket. Inredningen är ett stort steg framåt och ett lyft kvalitetsmässigt. Standardstereon är inget att skriva hem om. Hifi-paketet för 3000:- känns givet.

Nu blir det lite funderingar innan jag bestämmer mig men specen ser ut så här:

116i
Estorilblå
Advantage
M-paket med 18" fälgar
Hifi
Uppvärmd ratt
Servotronic
Velourmattor
Automatiskt avbländande innerbackspegel
Bluetooth professional
Extra 12v-uttag
Fällbara nackstöd bak
Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
Mina drömspecs:-P
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Jag skall lägga till tonade rutor automat motorvärmare dragkrok men det ä ju sånt jag behöver tar också en estoril skall bara få ihop pris med sälaren.
Kompisen ignorerade mina goda råd, och köpte en Golf! :((
Inte så förvånande, de fick nys om en nästan ny som ägdes av en "gamling" som skulle tvingas sluta köra bil. Mindre än 1000 mil på mätaren och i nyskick. De är kanonnöjda och därmed är ju allt frid och fröjd.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Vad tror ni man kan få för bästa pris på denna spec och var?

116i Advantage/M-paket (18"), alpinvit 232.000
Servotronic 1.000
Fällbara nackstöd bak 600
Avbländbar innerbackspegel 1.700
Utökat instrumentkluster 1.700
Hi-Fi 3.000
Velourmattor 1.000
Uppvärmd ratt 2.000
Vinterhjul 17" original 19.000

Summa 262.000

Något som saknas eller kan tas bort tycker ni?

Automat och eller navi tycker jag blir för dyrt och tar nästan hellre manuell på en så liten bil med så liten motor ;-)

Ser inte att motorvärmare går att lägga till?

Mvh

Christian

Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Sorry, Bluetooth Professional för streaming vill man ju ha:

+ 3.900

Summa 265.900

Frågan är hur mycket rabatt man kan få på detta och vem/var som kan ge bäst?

Håller lite koll på ryktena om LCI och senaste budet är mars 2015, men att strålkastarna inte ändras?!

Mvh

Christian
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Bra spec. Comfort access för 4000:- är nog det jag hade lagt till utöver min spec ovan. Alternativt gått upp på HK-stereon.

Det verkar inte gå att få så mycket till rabatt utöver paketen just nu.

Jag fick ett pris på 13.000:- för 16" vinterhjul friktion. Vill man ha häftigare vinterfälgar lönar det sig definitivt att beställa direkt från Tyskland via till exempel den här sidan:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.