|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Verdi |
Förstår att du tycker att det är tråkigt just nu men jag tycker säljaren gjorde rätt. |
|
Ja tyvärr är det så - har själv missat ett antal bilar på samma sätt som nikeman vilket är jäkligt irriterande - men också sålt bilar rakt framför näsan på spekulanter som inte kunnat bestämma sig eller som velat. Den som först ger mig vad jag begär för bilen får den, det är liksom så det funkar. Har haft ett par dåliga erfarenheter av att hålla bilar till spekulanter som sedan inte dyker upp eller som plötsligt får kalla fötter. Tipset är att inte vila för länge på avtryckaren när det gäller populära modeller. Du kan inte tänka dig svart skinn? Finns en del snygga vita X5 på blocket... |
|
| Sälj först köp sen, då hamnar man inte i där. Jag har också lärt mig den läxan.... | |
|
Klart man säljer om man får en köpare så säljaren gjorde inget fel. Att någon visar mycket intresse betyder inte att han köper den. |
|
|
Jag tycker iaf att han gott och väl kunde hört av sig och låtit mig göra valet. Kristoffer det finns en i sthlm men den är såld enl säljaren men ligger kvar på Blocket. Sen finns det den importerade i Norrköping. Typ. Slippy ja så har jag ALLTID gjort innan men denna gången fanns inte möjligheten då jag är beroende av bilen varje dag 06.30--17.00 typ. :) |
|
| Verkar vara dåligt utbud på SUVar just nu. De som ligger kvar är långmilare eller bilar som ligger helt fel i pris....antar att utbudet blir bättre framåt hösten. | |
|
Vilken X5 det nu än blir så kommer du bli så jäkla nöjd! :) Jag gick från en M3 E90 -08 till en x35d -10. Så nöjd har jag aldrig varit med en bil. Man sitter högt, det är stor och "fläskig", massa presence på vägen. Det rör på sig och har massa utrustning. X5 gjorde ett sånt intryck på mig för två år sedan att det fick bli en X5M LCI nu. Ville ha X5 konceptet men med lite mer sport feeling och massa motor. X5M är en galen vagn, sanslöst snabb! Om du inte kryssar många mil per år så rekommenderar jag en provkörning av X5M. |
|
| Tummen upp More! Precis det jag ville läsa!!! Får mig inte att bli mindre sugen på X5an - samtidigt som jag blir ännu mer sur på firman i Uppsala som sålde "min" X5 för den var verkligen perfekt för mig!! :) | |
|
Men är diesel ett måste? Youtuba lite X5 50i exhaust alt. X5M exhaust. Man lever bara en gång. :) Så här skulle jag vilja få min att låta. Länk |
|
| Att åka 3000 mil per år med en törstig X5M är inget jag drömmer om tyvärr. Men jävlar så gött den låter :) | |
| Även om jag också gillar bensin så passar diesel väldigt bra för biltypen - räkna dock med en förbrukning på runt litern för en 40d, även om deklarationen säger något annat... | |
|
Min X5M LCI ligger på 1.1-1.3l/10km. Inte så farligt jämfört med min tidigare x35d 286hk 2010 pre-LCI som låg på 1-1.1l/10km. Har du hittat någon bil än? Planerar du på att några modifikationer som på tidigare bilar? |
|
|
Jag är rätt övertygad om att det skiljer mer än 0.0-0.2l/mil mellan en d och M.... ;) Oavsett vilket så är det en diesel jag ska ha. Har dock inte hittat någon än. M-Bilar i Västerås har en med 2000 mil mer än den förra jag hittade. Sämre utrustad och dessutom dyrare så jag letar vidare tyvärr. Inte helt lätt att hitta det man söker. Typiskt. Åker en gammal Golf 3a -93a just nu. Fy fan vilken plåga! Haha |
|
| Länk Vit med sadelbrunt skinn, dock import och lite mer mil. | |
|
Ta k för tipset! Men för mycket mil tyvärr.... Och så är det ju en KVD-bil: "Normalt med stenskott, dörruppslag och repor. Stenskott vindruta. Skrapade aluminiumfälgar. Mindre hack baklucka. Mindre skav höger framskärms kant. Emblem saknas förardörr. Dåligpassform stötfångar fram. Mindre skav på plastdetaljer hjulhus. Invändigt fläckar och repor. Mindre hack i dörrsidor. Hack dekorpaneler runt tändningslås, växelspak och dörrsidor. Lastlucka i bagaget går ej att fästa. " |
|
|
Nikeman: vet inte om du haft SUV innan men min X3 fick rätt mycket stenskott på fronten under de 5000mil jag körde med den. SUVar har större frontarea och därmed större risk för stenskott. En 3-4 år gammal bil skall ha stenskott, annars är den nylackerad :-) Sidoemblemen "xDrive" är känsliga, mina fick någon vit beläggning efter saltsäsongen och byttes på garantin. Hade också problem med min ena lastlucka i bagaget, den håller mycket dålig kvalitet. Troligen delar X5 och X3 samma del här, de tillverkas i samma fabrik. I övrigt tycker jag skicket låter fullt normalt och många av sakerna går ganska lätt att åtgärda. En del av KVDs värderare kan vara ganska petiga ibland men det är alltid svårt att generalisera så man bör se bildexempel av bristerna innan man köper. |
|
|
Verkar inte finnas många X5 i fint skick till rätt pris. Går det inte att få en X4 till OK pengar? Såg en mörkblå idag med M-paket. Mumma! |
|
| Det finns inte en bil, inte ens en 500milare/6 månaders bil, som inte skulle få anmärkningar hos KVDs besiktningsmän. Skicket på den vita är helt normalt för mil och ålder. Om du vill ha nyskick, köp nytt! | |
|
KVD bilen ser antagligen helt ny ut. Annars brukar det finnas detaljbilder på skadorna. ------- //Lövet |
|
| Den (kvd) har varken sport- eller komfortstolar vilket, iaf för mig, skulle göra den helt ointressant. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.