|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena! Behöver lite hjälp med värdering igen denna gång gällande en BMW X5 4.0d 2011. Sv-Såld, 6500 mil, generellt ganska bra utrustningsnivå med navi, komfortstolar, m.m. Obs EJ M-Sport. Vad är en sådan värd? 380? 420? | |
| Ca 400tkr. | |
|
Om vi säger att den är värd ca 400tkr... Så tittar vi på en likadan 2010a (fast 35d som fanns då) med +2000 mil så är dom idag värda ca 320-330 000 om man kikar på BLocket. Innebär detta att man kan räkna med ett värderas på ca 20-25% av bilens värde när bilen defacto är hela tre år gammal? Det innebär att bilen år 4 förlorar hela 80 000 i värde? Jämfört med 3 och 5-serier som man åkt tidigare så är ju värdeminskningen ca 10% år 4 eller ca 20 000?. |
|
|
Har den iaf Sportpaket? Om varken M-sport eller Sportpaket är det andra pengar och rent generellt så kräver många en betydligt högre utrustningsnivå på en X5. Utan nämnda paket är den rätt kall skulle jag säga. /Anders |
|
|
Anders! Ja den har Sportpaket. Vad exakt sportpaket innefattar på en 2011 har jag inte en aning om tyvärr. Berätta gärna! :) |
|
|
KVD BIlpriser.se säger: Köppris 462 800 kr Ca pris hos bilhandlaren Privatpris 407 300 - 429 400 kr Ca pris vid köp hos privatperson Ehhh Skapligt fel ute!!!?! |
|
|
Performance cars i Norrköping har en -11 m-sport för 379'. Varje årsmodell kostar 40-50' Bilpriser ligger helt fel på x5 Mvh Marin |
|
| Marin jag såg det! Men tyvärr nyimporterad och som du säkert märkte när vi möttes så är jag lite negativ. | |
|
Det är din fulla rätt att vara;-) Det var bara som jämförelse. |
|
| 2011 kom ju LCI och med 8-stegad automat som sänker förbrukningen och skatten. Faceliftade x5 med rätt utrustning säljs omgående om pris, mil och historik är rätt. Har bevakat X5 marknaden ett bra tag nu (letar främst 7-sits dock) och 400 låter inte orimligt. | |
| Vad spelar det för roll om det är import? Innan jag köpte min bil fanns bara svensksålda och som var blästrade och allmänt dåligt skötte. Hittade en import till närmare nyskick. Kostade lite mer en de svensålda men det var den värd med tanke på skicket. | |
|
Marin: Ja jämföra ska man alltid göra! Dock så väger själva importdelen ganska tung för min egna del. Kristoffer: Ok jag tackar för input! More: Vad det spelar för roll? Om man kikar på M-Sport kittade X5or på Mobile.de och dom billigaste 11orna med liknande mil som den på ovan nämnda firma i Norrköping så kostar den billigaste ca 39 000 Eur alltså ca 376 000:- Hur kan då ett företag ha valt ut en riktigt fin bil (rimligtvis på plats?), kikat ut så bilen har ett prickfritt förflutet, importerat den till Sverige, reggat osv och dessutom så ska dom tjäna en hacka på bilen och så läggs den ut för 379 000:-? I min värld så måste det fuskas. Självklart kan man ha bättre inköpskanaler när man jobbar med bilar. Men ändå så ligger bilfirmornas intresse i: Profit ! Jag har själv svårt att hitta riktigt fina importerade bilar i utlandet som är så otroligt mycket billigare än Sv-Sålda bilar. Så då undrar man - var diffar det? Hur kan ett företag ta hem en bil, och sälja den 40-50 000 billigare än en Sv-Såld motsvarande bil? Plus att dom då ska göra vinst på den. Det är en helt annan sak att själv åka ner till något land i söder och välja ut exakt den bil man vill ha för att den har just dom egenskaper man söker. Men då har man ju valt den bilen av egenintresse och inte av den anledningen att man vill tjäna pengar på den. Nåja, så resonerar jag i alla fall. Sen hör man så jääävla mycket fusk med framförallt importerade bilar och det gör att man blir ännu mer misstänksam mot privatpersoner och företag som importerar bilar enbart i syfte att sälja dom vidare och tjäna pengar på dom. |
|
| Bilen i Nrk är till 99,9% grön. Troligtvis en inbytesbil hos nån Porsche handlare eftersom han köper in mycket Panameror. Minst 10st iår. | |
| Ja jag menar absolut inte att just den är fusk! Utan mer bara en generell känsla jag har i kroppen gällande importbilar. | |
|
Fan att man ska vara så jävla långsam. Fick precis en köpare på min bil så jag drog ett mail till säljaren på bilfirman i Uppsala för att slå till och då har idioten sålt bilen jag skulle köpa. Jävlar så besviken man blir :( Ajja bara o leta vidare. Ingen här som vet om en vettig X5 -11/-12 till salu? Krav: Sv-såld. |
|
|
Är säljaren en "idiot" för att du inte håller dig framme? Eller hade du reserverat bilen? MVH Christofer |
|
| Är det något att ens ifrågasätta det när det är helt jävla oväsentligt? Så jävla onödig och tråkig ton på din fråga. | |
|
Är det något som är "Jävla onödigt och tråkigt ton" så är det väl att kalla någon idiot utan anledning, eller? Jösses... |
|
| Ja om det nu var utan anledning....?!?! Det vet ju inte du... Jösses!! | |
| Just därför jag frågade om du gjort upp med säljaren att han skulle hålla bilen åt dig? Det verkar ju inte så på hur du skriver... | |
|
Vill be lite om ursäkt för min irriterade ton också men är jävligt besviken och arg faktiskt. Jo jag har pratat med säljaren i ett par dagar och verkligen påtalat mitt intresse och både skrivit och sagt att jag ska ha bilen - men inte velat skriva några papper då jag inte visste när min bil skulle blivit såld. Kom fram till igår att jag för en gångs skull kunde passa på att byta in nuvarande bil då bilfirman faktiskt tänkte betala ganska skapligt för den så tänkte ta det som plan B så att säga. Men innan jag hunnit höra av mig till bilfirman så ringde polaren så jag visade bilen för igår och är sur för att jag redan hämtat bilen utan honom. Vaddå säger jag? Ja annonsen är ju borta. Då visar det sig att det klivit in en karl i sina bästa år och lagt pengarna på borde utan att pruta (nåja kanske inte cash men det är ju oväsentligt) och köpte bilen direkt utan en massa velande. Jag kunde kanske varit mer specifik med att jag ville reservera bilen (vilket ju också dödar alla möjliga pruttillfällen framöver) men han kunde ju ha hört av sig på något sätt när han visste att jag var väldigt angelägen. Hur ofta dyker det upp en sv-såld alpinvit X5a med rätt mil, rätt årsmodell, välutrustad, kanonskick med brunt läder och komfortstolar liksom? En gång om året. Typ. :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.