|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Verdi |
Anders, Ok... Vänta lite. Nu var det ju inte jag som tyckte så utan de jag jobbar med. En X6 är ju mer praktisk än en F10 åtminstone, men av nån anledning "måste" tydligen en SUV vara av kombimodell för att ha ett existensberättigande i vissas ögon. Om ens då. Du skulle höra vad de säger om SUV:ar. Bara att ha en BMW är kontroversiellt. Även om det är en snål 118d. Att vara bilintresserad är kanske det mest otidsenliga man kan vara just nu. En kollega satt på lunchen idag och hade samvetskval över att åka flyg till New York bara ett drygt år sen hon var där sist. Hon står även i kö för en "Fair Phone" eller vad det hette. En miljö- och rättvisemärkt telefon byggt av återvunnet material av personal med anständiga löner. Hon är visserligen extrem men många lutar lite åt Miljöparti-hållet numera. |
|
Byt fikarum Verdi :) /Anders |
|
| Sådana människor saknar riktiga problem i sina liv. | |
|
Jag har lite svårt att se hur en X6 skulle vara mer praktisk än en f11. Jag har alltid gillat designen och den är läcker nu också. Verdi: säg till tanten att köpa en begagnad telefon istället eller behålla den gamla. Köpa en NY telefon blir aldrig miljövänligt om den så är tillverkad av Ekobananer. Vad gäller BMW som varumärke så kommer vissa individer alltid störa sig, precis som Verdi säger. En Ferrari sticker förmodligen mindre i ögonen än en 118D. En XC90 däremot, eller Golfen XC60, är ju "inget" att komma i som konsult. Kanske för att den är vanligare än en Golf på gatorna? |
|
| Verdi: säj åt din kollega att det absolut mest miljövänliga är att behålla sin gamla telefon, eventuellt köpa en begagnad. Men det ger nog inte samma cred:) | |
|
Nä, miljötalibanerna åker ju t ex hellre Taxi, lånar bilar etc än att ha en egen bil. Man ska köpa sig miljövänlig med nya prylar så klart. (Att ex cykla eller gå finns inte på kartan) |
|
Verdi |
jhellstrom, F10, inte F11. :) |
| X6 är riktigt läcker i mina ögon. Men som barnfamilj passar X5 bättre.. Har inte sett det med egna ögon, men en kollega sa att Top Gear utnämt X6 till världens onödigaste bil? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.