AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.985

Svalt intresse för min 540 - varför?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
lägg xx k emellan och byt till en Diesel E39 ? :-)
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Känns som ett OK bud givet ditt utgångspris? Jag hade accepterat
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Ferlin: Hoppas det blir affär :) Och så ska vi hitta ngt kul till dig!

//Tobbe
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Preliminärt affär till helgen på 37', mkt kluven måste jag säga...alltid kul att "göra affär" när man försöker sälja men ujuj vad jag kommer att sakna den.

Då är frågan vad man isf ska ha istället...trogen märket eller snegla på nåt annat, hmm
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Låter som en okej deal för båda iaf !
ba
79
bakdäcksmissbrukaren
E91 330xd -08
E34 540ia -94
Hur gick det? Tråkigt med så dålig respons men jag tror rent spontant att kundunderlaget där du bor är lite för klent. En 540 säljs egentligen enbart till någon som redan vet att denne är ute efter just en 540, det är en bil som oftast inte spontanköps av någon som bara är ute efter "en bil".

Det skulle dock vara en alldeles utmärkt familjebil åt Svenne Svensson på Radhusgatan 3B men det vet inte han om för dom enda två saker han "vet" om bilar är att en fläktrem till en BMW kostar 20.000:- och att Volvo V70 2.4D är världens bästa bil, alla kategorier.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Jo, det gick ju sådär kan man säga... Fredag kväll efter att ha åkt ner till mina föräldrar 13 mil bort (och allvarligt ifrågasatt mig själv, VARFÖR ska jag sälja denna underbara bil) så inträffar följande:

Check coolant level plingar till, ok ingen fara tänker jag, det är bara en efterfyllning efter vattenpumpsbytet som behövs. Men när jag kliver ur ser jag att det droppar rätt friskt under bilen, ajaj, inte bra...efter en stunds letande ser jag att det läcker från axeln på den NYA vattenpumpen.

Efter att ha plockat loss pumpen igen så ser jag att låsringen som ska hålla kullagret på plats har lossnat och hänger på själva axeln, själva lagret har åkt ut i "jämnhöjd med kanten", därav läckaget. Hur är det möjligt att en invändig låsring hoppar ur sitt spår?? Enda tänkbara anledningen är att det inte kan ha suttit där ordentligt från fabrik, hyfsat osannolikt att det ska inträffa...

Men knorren på det hela då, killen från södra Sverige som ska köpa bilen sitter redan på tåget när detta inträffar, en febril jakt på en ny vattenpump börjar men förgäves... Lördagen slutar med att jag får skjutsa honom till tåget igen, kul för honom :( Men iaf bättre än att det hade hänt 20 mil senare, då hade han blivit stående på E4 mitt i ingenstans. Mycket vettig och trevlig kille måste jag förresten säga, han blev inte arg eller less utan konstaterade "Jag ser ju att pumpen är ny och det som hänt kan ingen göra nåt åt, det hade varit mycket värre om du hade ljugit om skicket på bilen"

Han vill fortfarande köpa bilen fö så vi får väl se hur denna historia slutar :)

ba
79
bakdäcksmissbrukaren
E91 330xd -08
E34 540ia -94
Det är alltid tråkigt med strul och självklart extra tråkigt när det strular med nya delar som man gjort sig till med att byta. Skönt i alla fall att killen tog det på rätt sätt och fortfarande är intresserad. Hoppas att det ordnar sig för dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.