AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.537

Bmw träff Skåne...någon?

Sida 2 av 4
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Kan man inte fixa ngt utanför BMWCS.. ? ..

Länk

Söker Hardtop!!
Tanken med BMW CS (och sektionerna) är ju bland annat att vi skall samlas och ha trevligt, varför avvika från detta och spridas ut?

Vi har ju lokala sektioner som garanterat är mottagliga för förslag på aktiviteter och som i regel har möjligheter som andra kan ha svårt att skaka fram.

Några streetrace via BMW CS eller sektionerna blir ju inte aktuellt men banrace är ju både roligare och betydligt säkrare.

Upp med börsen och bli medlem, att du får medlemstidningen som är kanon och dessutom rabatt på reservdelarna hos BMW gör att medlemskapet betalar sig fort!

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Känns onödigt att behöva betala 400:- för att träffa likasinnade. Kalla mig gärna snål men jag har bättre saker att lägga pengarna på, och vadan denna håriga medlemsavgift?

Jag håller med ChristianF och kommer gärna på en liten träff utan formaliteter
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
wath: Utan att låta krass eller nedlåtande men..

Alla har rätt till en åsikt och bestämmer själva. Vi arrangerar träffar, vi håller med ett stort reservdelslager, medlemsregister, regalia, ger ut en snitsig tidning med hög kvalitet osv. Allt detta kostar pengar, det är dit en medlemsavgift går. Sen kan man ju argumentera att det inte kostar något att arrangera en träff och visst, en del träffar är 'gratis'. Men samtidigt så läggs det ner massor med timmar och körs massor med mil av de som engagerar sig i klubben, alla dessa kostnader är man kanske inte beredd och ta ur hushållskassan för att gynna andra.

Klubben drivs inte med något som helst vinstintresse och varenda krona du lägger på medlemsavgift kan du dra nytta av i form av rabatter, tidning osv (och också räkna hem i billigare bilägande om du handlar reservdelarna på BMW, där de också ofta är billigast)

Mitt engagemang ligger i BMW CS då jag tror på ideen att driva en klubb för entusiaster och de fördelar som det innebär, följden av detta blir också att jag arrangerar träffar för de som är medlemmar.

Varför inte göra så här? Kom till träffen och gillar du vad vi sysslar med så betala medlemsavgiften senare? Jag tar med tidningar så att du kan se och läsa om vad vi sysslar med.
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Mm.. Behöver inte vara en STOR träff... bara samlas och snacka lite om problem och nöjet med bilen ! Men funderar på CS..tycker det är lite mkt pengar.

Länk

Söker Hardtop!!
Vi är två som hänger på så säg bara till när det är osv....

/MP

Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Okej. beror ju på var alla bor. Jag är inte så kunnig om motorer och är inte så gammal som de flesta är här! De ligger runt 25 - 30. Jag har precis fått körkort nästan...Men..Vi får göra ngt åt de här ;)

Länk

Söker Hardtop!!
mackan325
Också intresserad, varför inte träffas vid någon stor parkering typ vid brofästet eller så någon kväll medan det fina vädret fortfarande håller i sig för att kolla på varandras bilar. Inga racenissar eller stereo-basmuppar, bara folk med ett intresse för BMW?
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Ja..Racenissar och stereobasmuppar får ochså komma..behöver ju inte lägga burnoutspår och spela Boom boom musik..Alla som har bmw..Stylad eller inte!!

Länk

Söker Hardtop!!
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Malmö låter som den bästa platsen att sätta en träff.
Hade varit riktigt ball att tillordna ngt sådant.
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Finns många ställen..Så säg till nära och kära med beemers att träffas och snacka lite.. Jag känner åtminstone 3 personer;)..så om vi är 10..så blir vi 30 om man går eftersnittet ;)

Länk

Söker Hardtop!!
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Om du vill se lite ovanliga/udda/fina BMW så bör du besöka någon av bmw cs träffar, jag lovar att du lär bli nöjd.

Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Åter igen. Har inte ekonomi till det och det va fler som höll med. Jag vill se bmw bilar..inte udda, bevingade raggar bmws..

Länk

Söker Hardtop!!
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
ok, lycka till med er träff :)

såg inte så många bevingade raggar bmw, men en hel del 2002 turbo, 3.0 csl, x5, m3 smg e46, 745, m6, Jarls z3 med F1 motor och en hel del annat..... hoppas för er del att dessa bilar dyker upp på er träff också för det var verkligen roligt att se dessa bilar. ;)

Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Den dan jag har 400 kr över så blir jag medlem. inte just nu. Simon verkar ha ngt emot små träffar där man kanske kan skapa lite kontakter..Men håll du dig till din träff då, tjuris ;)

Länk

Söker Hardtop!!
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Jag träffar biltokiga ett par gånger i veckan på "små träffar" i hbg och det är inget fel med det, men jag lär inte åka till malmö för att "snacka lite" och titta på "vanliga" bimmers.

på tal om små träffar, varför kom du inte till hbg under vallåkra helgen? då var hela stan en stor j*@#a bilträff.

dvs, sluta dissa alla de träffar som finns

ps har alla de kontakter jag någonsin kommer att behöva (vad gäller bmw i alla fall)..

Om du inte har pengar till böcker eller medlemskap så kan du väl fråga han/hon som betalar oljan ;)

Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Ja. Men hur i H)=("(/# ska man kunna veta om dessa träffar om ingen skriver om dem ? Kom till HBG på vallåkra helgen ? Dåv ar jag på vallåkra träffen.
Forumet är till för att få svar på frågor och inte hänsvisningar om vem som ska köpa vad...Jag frågar ngn annan om detta är ett problem för dig.

Länk

Söker Hardtop!!
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
skickar nog svar på icq....

Länk
Malmö låter bra som en plats för träff!!
Kanske brofästet, eller??
Säg till när det är dags.
Hade varit kul o snacka lite skit.
Kan säkert dra med två till tre BMW Freaks också.

//Alpina//
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Tack _Johan_ för ett seriöst svar, jag ska överväga ditt erbjudande
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.