|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte nu sälja bilen då den knappt används senaste åren i min ägo. Har blivit alldeles för få mil för att motivera ägandet. La in en annons och det är en del folk som hört av sig. Ett par har verkat seriösa resten har frågat om sista pris osv... Nu till min fråga. Vad tycks om priset mm? Länk | |
|
Jag kanske är intresserad, men inte för 115' Är mätarställningen verifierad? |
|
|
Härligt...Jag är oxå intresserad för 75-80", men vem fan skulle INTE vara det? Nej bilen ser fin ut, åk o kolla först, påpeka alla brister o pruta därefter. Jag kan inte tänka mig att P kan tänka sig att sälja till bilhandlarnas "gröna listpris"... Finare bilar kostar mer, vill man göra sig en mindre hacka får min harva bland bilarna i gärdesgårdsklassen, om man vill sälja snabbt igen vill säg... Ändra inte priset, en seriös spekulant kollar först, o snackar pris därefter om bilen fortfarande är intressant. Min åsikt är att de som börjar med "prissnack" är ute efter lägsta möjliga pris för att säjla vidare sedan, inte intresserade av bilen som sådan, egentligen...Tycker inte att priset är högt satt, är skicket som utlovat så är bilen snudd på "billig" efter lite sedvanligt (?) prut pga diverse skråmor/åkommor... |
|
| Marin. Mätarställning är korrekt. | |
|
Har du problem, eller? TS frågar efter åsikter om priset. |
|
|
Dawwe. Tack, känner lika. Klart det går att pruta men då helst på plats. Köpte bilen av en farbror på detta forum för ett par år sen och skicket är så som jag beskriver, dvs grymt fint. Får väl se om det dyker upp en trevlig köpare. Den första som tittar kommer köpa kan jag lova. |
|
| Jag drog mina växlar efter att ha sett att du "handlar med bilar"? Rätt eller fel men det var den "vibben" jag fick... | |
| Jag handlar med nyare bilar. Den härskulle ja ha för mig själv | |
| OK. Lycka till. Som sagt priset är i regel diskuterbart. Ofta lättare att pruta på "svindyra" bilar efter att ha kollat först, speciellt om man får bra kontakt med säljaren, och att börja med prissnack ger mig dåliga vibbar, alla gånger. | |
|
Är det du som är säljaren eller? Det finns flera bilar i pridklassen 110-150' ute. Bla en sv.såld <10000mil. |
|
|
Nej, men det verkar som om mina vibbar ligger nära sanningen ändå... Då är det ju bara o mejla runt o se vilka av dessa med pris mellan 110-150" som är mest desperat att bli av med bilen o slå till sedan? Svensksåld under 10000 mil låter väl OK, det är bara att buda på, men att börja med att slå av 10-15% på priset är inte den rätta taktiken, enligt min åsikt :). Att sälja en välskött entusiastbil är aldrig lätt, många gånger handlar det inte om pengarna egentligen, utan man vill att bilen hamnar hos någon som har ett mer långsiktigt ägande i tankarna, och inte bara "köpa bilen billigt" o sedan lägga ut den med en gång på annons o "höja den till skyarna" men då till ett betydligt högre pris, en annons som ofta är av typen "går det så går det". Allt detta skrivet ur min synvinkel, som ägare till några bilar i "vettigt" skick. Nåt jag saknar är finansiering för de som säljer bilen privat, för med finansiering är det klart lättare att sälja bilen till ett "högt" pris, till någon som kanske inte har råd med den, egentligen... |
|
|
Det är inga problem sälja den för 115' det är billigt med tanke på skick och miltal, dock är det en 99'a Se dock till sälja den till en entusiast som tar hand om den annars riskerar den bli ytterligare en fin bil som hamnar på gravgården en dag, dvs viktigare du säljer till rätt person är min åsikt. Själv betalade jag 120' nyligen för en sv-såld 00'a med 16500 mil i nyskick och vårdad av en entusiast. |
|
|
Lanab: Den springer ju inte iväg för 115" eftersom de flesta, som vanligt, jämför med "billigaste på blocket", o det har ju gått några vagnar för runt 80" har jag för mig. Men jag håller med, vänta in rätt köpare, o sälj inte till första bästa. Det kan mycket väl vara som så att jag har helt fel, men de som handlar med bilar är i regel ute efter rätt objekt till rätt (lågt!) pris, går inte säljaren med på det de vill ge så skiter de bara i det. Detsamma gäller oss övriga vi vill inte heller betala mer än nödvändigt, men har man tänkt att äga bilen lite längre än max några månader är det förmodligen skicket som är det viktigaste o inte om man kan tjäna 10-15" mer på bilen. En entusiast börjar inte med att diskutera priset, är ju omöjligt att avgöra skicket på bilder, dessutom är "bra skick" något som kan variera kraftigt från person till person:). Pitkänen: Kom igen nu, jag höjer till 82 välcirkulerade lappar. Visst låter det entusiastiskt, eller snarare optimistiskt*haha* Helt OT: För nåt år sedan hade jag en Mondeo -00. Hade kontakt med sk "hobby handlare". Sa jag ville ha 2300 för bilen inte en krona mindre. Bilen obesiktigad avställd men i bra skick (gick senare igenom besiktningen med en enkel 2:a på en bromsslang). Minns speciellt en påstridig "hobby handlare", till slut kom det fram att han kunde tänka sig att ge max 1000 kr för bilen. När jag informerade honom om att det är lika mycket som vissa bilskrotar betalar ibland så sa han "Nej man får betala för att skrota", vilket stämmer men det finns skrotar som tar emot bilen utan kostnad, o ibland får man även betalt. Tyckte mitt pris var rimligt med tanke på bilens skick/historik (2 ägare!!!). Hade en "hobby handlare" köpt den hade det hetat i annonsen: "Unikt tillfälle! Mondeo Kombi med 2 ägare, senaste ägaren har ägt den i 9 år!. Fint skick med massa nya delar. 8000kr" :). Bilen gavs bort, o den såldes sedan vidare för 6 eller 7000 kronor. Den nya ägaren rasade dock bilen omgående. Oljefiltret hade gängat upp lite varvid all olja tryckes ut, men idioten körde i 4 mil med illrött lysande oljetrycks lampa, smart kille... |
|
| Om bilen är som det verkar i annonsen tycker jag priset är rätt ok, jag skulle absolut försöka vänta ut "rätt" spekulant innan jag började med nån prissänkning. | |
| Ser fin ut. Lycka till med försäljningen! | |
|
Kan bara intyga att denna bil var riktigt fin när jag tittade på den 2011, hos föregående ägare och ser ut att vara lika fin fortfarande. Jag såg på den som jämförelse när jag letade efter min M5:a, men han var inte riktigt redo att sälja vid det tillfället. Jag säger som de andra, stå på dig, förr eller senare kommer det någon som förstår att det är värt att betala lite extra för en pedantskött bil :-) It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Hej på er! Har några bra spekulanter samt några mindre begåvade som hört av sig med bud i 60000kr klassen haha :) Bilen är nu servad, nytt hjullager samt nybes ua. Med lite tur kommer någon och tittar på bilen. Då kan jag garantera att den säljs till första som kikar! Återstår att se hur det går! |
|
| Space Ace... Jag har knappt använt bilen sen jag köpte den av fg ägare så skicket är oförändrat. Riktigt fin! :) | |
|
Ptkänen: Låter bra! Då bör den absolut gå att sälja för ett pris omkring det du begär tycker jag, lite måttligt prut får man dock ta. 60 000 kr betalar jag nu med en gång om du skulle få brottom att sälja ;-) It's better to burn out - than to fade away. |
|
| Såld idag till första som tog sig tid att titta på bilen. | |
|
Grattulerar! Hoppas den får en entusiastisk ägare som tar väl vara på den :-) It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.