AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.280

Någon som vet nåt om denna m3a

Sida 1 av 2
Fr
30
Fredrik300
e28 520i-85
Hej, går i tankarna på att köpa en bmw m3, detta är den enda m3an som jag verkligen hakat fast mig på, - Länk

Det jag undrar är ifall någon här har koll på denna bil, om ni varit och tittat på den tex, och hur det är med import, tänker på priset är så lågt, kan det vara för den är högerstyrd? MVH Fredrik.
Fr
30
Fredrik300
e28 520i-85
Och så behöver jag lite köpråd, vad jag bör tänka på innan jag köper, saker att kolla på bilen, särskilt nu med importerat, MVH!
Ja
153
Jakobenkvist
Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002
BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010

Priset är inte lågt, det är en högerstyrd bil. I min värld totalt meningslös att köpa om du inte tänkt ha den på bana. Vänta in den rätta istället!
Fr
30
Fredrik300
e28 520i-85
Vad är det som är så meningslöst med högerstyrd bil? När priset skiljer sig såpass mycket? Jag skulle inte ha något emot att åka högerstyrt. Men tar gärna emot tips! Mvh
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Håller med Jakobenkvist till 100%
Hade inte ens gett 50 för den.
Fr
30
Fredrik300
e28 520i-85
Oj, förklara gärna varför :-) mvh
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Högerstyrd..!
behöver jag säga mera..NJET!
Inte ens gett 50k?! ända anledningen till att man inte skulle köpa den för 50k vore ju att man inte hade 50k....

Men några 105 e den inte värd.... 85k kanske när lambdan är fixad och allt stämmer med mil osv osv osv.

(du kan ju själv kolla vad en m3e46 kostar i england... går inte på många kronor att ta hem dom heller)
BM
191
BMW-Björne
F10 530d x-drive -14
Den är ju perfekt ,om du nu knäcker x-tra som brevbärare eller blir stan snabbaste tidningsbud :)
Ba
328
Basilika
E39 530im
Hade heller inte viljat ha en HÖGERDTYRD bil! Har varit ett antal M3 E46 (vänsterstyrda!) runt 100'000 innan, till och med nån under...
Fr
30
Fredrik300
e28 520i-85
Okej, där ser man, trodde inte det var så illa, ;) har hittat en annan med denna färg och den kostade 160 tusen så det är ju lite skillnad. Men tack för alla svar. Mvh
Fr
30
Fredrik300
e28 520i-85
Och dessa vänsterstyrda m3or du har sett Basilika, är det på blocket? har sett hen hel del jag också. men då är det SMG och ingen färg som tilltalar mig. mvh
BM
191
BMW-Björne
F10 530d x-drive -14
Hmm. Hur smidigt är det att (rycka i kryckan) med vänstern.
Men KÖP du bilen om det är färgen det hänger på !!
Fr
30
Fredrik300
e28 520i-85
Det är nog en vanesak tror jag, sitter inte och talat är emot era åsikter, bara bra med ärligs och raka svar! Mvh
Ba
328
Basilika
E39 530im
Japp, blocket.
Vänja sig med att växla med "fel" hand tror jag man vänjer sig med hyffsat snabbt. Vad jag skulle ha svårare med är nog omkörningar. Hur kul är det att smyga ut hela bilens bredd bakom långtradarna för att se om det är fritt fram?
Om det är så noga med färgen får du väl köpa en vettig vänsterstyrd bil och lacka om.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
efter att kört högerstyrt så kan jag säga att man vänjer sig ganska fort. Dock så är det förstås enklare....då jag gjort det i länder där man kör på vänster sida :) Högerstyrd och högertrafik, nej, det tror jag inte.
Skulle alla dagar i veckan lägga till pengar för rätt vänsterstyrd bil.

mvh
Gustaf
Alla kommer ju tänka att du inte hade råd med en vänsterstyrd så det fick räcka med en högerstyrd, bara en tanke.....
Fr
30
Fredrik300
e28 520i-85
Okej, tack för alla åsikter. Blir nog att avvakta lite. Mvh
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Har en högerstyrd bil själv och det funkar rätt bra på en ren busbil. Men det är då också en modell som aldrig tillverkades vänsterstyrd, förstår inte riktigt poängen med att ta in högerstyrda dussinbilar som M3. Framförallt när det inte finns några mekaniska fördelar heller.

Men körmässigt är det inte några konstigheter, kan växla lika snabbt med vänstern som med högern :) Det är väl att köra om lastbilar som är livsfarligt men har inte det användningsområdet på min.
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Klassiker angående felstyrt; hur göra vid donken?? :) backa typ ...;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.