|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Du har för mycket felkoder å en massa historiska. Radera alla och se vilka som återkommer. Tror inte på lamdasonden eftersom den lägger en "oxygen sensor control limit" felkod vilken tyder på att den fungerar. |
|
|
Jag testat radera felkoderna. allt annat är gul förutom: * Signal hot-film air mass flow sensor Det är det enda som lyser rött. |
|
| Rent krasst översatt så står det ju signal värmefilm luftmasse mätare så du har kanske avbrott i någon kabel eller i en lödning på den. | |
| Ja låter som det pysser från nånstans från slangarna. så ska nog be nån kolla det. för jag ha försök lokalisera men inte lyckas. | |
|
Skulle du behöva Lmm, så har jag en Bmw original som du kan få till hyfsad peng om du är intresserad av det. Har även en Helt ny, men inte Bmw original. |
|
|
Har jag förstått det hela rätt? Du har bytt LMM och får upp felkod på LMM efter du raderat felkoderna. I såfall tror jag tyvärr att du fått en dålig kina-LMM - som jag skrev innan är det inte ovanligt att de är dåliga redan som nya! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om det pyser från en av slangarna så har du ett läkage och kan då mycket väl vara en förklaring till. att den lägger felkoden "oxygen sensor control limit" Kör med bilen ett tag och se vad den lägger som aktivt. |
|
|
Tror inte det är lmm för i så fall skulle bilen kunna funka i tomgång när jag drog ut sladden till lmm. Bytade lmm för typ 1 månad sen. Bilen gick kanon tills nu. men då pyser det inte. Så tror som delorian säger. Nåt av slangarna som har läckage. Bilen gå inte köra den. Starta jag bilen dö motorn direkt. Tack clintan66! Men jag har garanti på lmm ifall det verkligen är lmm som är fel. Jag få väl låta verkstaden kolla bilen. Jag lyckas tyvärr ej lokalisera var det är läckage på slangarna. |
|
|
Kolla alla slangar efter lmm, ta loss dem och tittta de kan ha små sprickor som knappt syns. Alternativt spraya stargas över dem alla om du kan få bilen att gå på tomgång, går varvet upp så har du en läcka. |
|
| Delorian: var kan man få tag i den stargas? | |
|
Startgas finns att köpa lite varstans, bland annat alla bemannade bensinstationer. Men jag tror inte att du hittar hålet med startgas, för det behöver vara rätt stora hål om det skall märkas - och då borde du redan hittat hålet/hålen visuellt och med känseln när du kände på gummibälgarna. Jag skulle fortfarande inte utesluta LMM - särskilt inte eftersom du får felkod på den! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ahh jag låter verkstaden kolla det. Återkommer när dem hittat felet. | |
|
Det går att hitta läckor med stargas, har man en spricka och bilen suger in luft så sugs det in. Det är bla ett bra sätt att hitta läckor i förgasarfotar och insugspackningar. |
|
| Nu är bilen fixat. Det va läckage på en av slangen. Tog kål på Lmm också. Så fick beställa en ny Lmm, monterade in den och limmade (special lim) läckaget. Nu fungera bilen kanon igen. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.