|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kul för dig då! märkligt att du inte märker skillnaderna..! |
|
|
E-sys.vad kan de vara??:)hmm trevlig helg på dig |
|
| Finns det något verktyg som är tänkt att köras i Windows 7? | |
|
Om man vill ha ett enkelt prisvärt system till en bmw e61 2007 vad rekommenderas då? Kanske BMWhat? |
|
|
GT1,DIS,PROGMAN eller Ediabas 7.3.0 INPA 5.06 som innehåller FULL SETUP med t.ex BMW SPDatenfiles osv |
|
|
Richo vad vill du få ut av det?! BMWhat är nåt du inte ska koppla ihop med din bil. en adroid/apple app ..vill du koppla den till din m5a?! du kanske gillar spela rysk roulette:) alla gör som dom vill.. |
|
|
vill du ha bilder+info om de olika prg så maila mig så får du länken av mig,så har du några dagars läsning:) sebbe76@msn.com |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
BMWhat fungerar alldeles utmärkt för enklare avläsning såsom de standardiserade felkoderna som OBD-II kräver och även utläsning med livedata och logging via de standardiserade loggpunkterna. Fungerar ju även på annat än BMW, sålänge modellen har OBD-II. Har själv använt den till alltifrån Volvo 850 -96 till Toyota Aygo -11 för lite enklare loggning/felsökning. Men när det kommer till mer tillverkningsspecifika felkoder och kommunikation med olika system (och framförallt om man ska börja syssla med omprogrammering) så är troligtvis GT1/DIS/PROGMAN eller EDIABAS/INPA den bästa vägen att gå. Men finns ingen som helst fara med BMWhat för enklare husgöromål. |
|
bra redogörelse/förklaring +1 bmw-slangen |
|
| BMWhat funkar dock inte för lite äldre BMW. | |
|
Så länge jag köper en K-Dcan - USB kabel lik denna Länk Så kan jag ladda ner vilket program som helst via nätet? Tex Inpa? Då Inpa verkar ha mycket funktioner, vilket program använde BMW verkstäderna te.x 2005? Och vill jag tex använda BMWhat köper jag bara en USB OTG adapter? MVH |
|
|
Tedor, du har Powerpost ang INPA! (Jag råkade göra reklam i mitt förra inlägg så det blev raderat) Min bil: Länk |
|
| olaO: va menar du? | |
|
Jag har ett INPA paket att sälja men inlägget blev raderat då jag länkade till annonsen på blocket. Kolla din powerpost! Min bil: Länk |
|
|
Är inte BMW Scanner betydligt mera lättanvänt än INPA? Vad finns det egentligen för nackdelar med BMW Scanner vs INPA? |
|
|
Mats, jag använder och säljer faktiskt båda. INPA är överlägset på live-data och har justering för luftfjädringen på touring vilket tyvärr BMW-scanner saknar. Däremot så är BMW-scanner som du säger väldigt användarvänligt och i sin tur överlägsen vad beträffar kodning etc. Tex halvljusautomatik kodar man på 2 min. Justering av PDC avstånd etc etc är jättelätt. Har man en e39 är nog BMW-scanner förstavalet om man inte köper båda. En styrka med INPA är att ett schysst INPA paket täcker bilar ända till 2010. BMW-scanner 2.0 som ska stödja typ e60 etc upp till de blev LCI har jag inte testat. Värt att notera med BMW-scanner 1.4.0 är att det är viktigt att ha rätt version av programvaran (1.4.0.9) annars fungerar den inte alls eller riktigt dåligt. Min bil: Länk |
|
| Du har inga screens på impa att lägga upp? | |
|
PoweredByDiesel, var det några speciella screens du ville se? Min bil: Länk |
|
|
här har du Länk med SP-Daten Full v2.53.0 40.35 GB E36, E38, E39, E46, E52, E53, E60, E65, E70, E83, E85, E89, F001, F010, F020, F025, F056, I001, K1X, K001, K24, KE01, KH2, R50, R56, RR1 |
|
|
nja bara mera allmänt typ drlr mm mera screens så är jag såld ::Å |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.