|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej åter en gång... Nu har jag till slut lyckats... nu fungerar datorn efter installationen av chippet... Jag ska nog göra en lite mer detaljerad hemsida om hur jag gjorde.. senare.. Några frågor?? MVH Richard.L |
|
|
Gratulerar! Vad säger man? Trägen vinner! Har du kollat att den ger rimliga värden med förbrukning osv? Fungerar förresten startspärren/larmet? Dags för mig att göra samma sak! /Christer |
|
|
Hej. Jag har inte direkt satt mig in dess funktioner. men jag inser nog att jag måste kallibrera om den så att värdena stämmer. Men jag är bara glad att den "äntligen" fungerar... MVH Richard.L |
|
|
Fick mitt chip i torsdags och monterade det idag. Funkar klockrent från första stund. Yeah! Behövde inte ens ta hål på bakkanten av datorn utan böjde ner hela kortet så att det fick plats där inne. Ääännttlliiggeenn! |
|
|
SÅ slutsatsen är att några av oss MÅSTE ha chip i bakkant på datorn för att det skall fungera VILKA är det isåfall? och var fick ni tag på chipet? och vad kostade det? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Så här är det: Om du INTE har en bil med checkkontroll så MÅSTE man ha chippet! Jag har beställt mitt på BMW i stan och det kostade ca 350,- Tabeller och sådant finns på Rickars sidor. Sedan blir det lite lödövning för att sätta dit det men då FUNKAR DET!!!! |
|
|
Hej, underbart att ni har fått i hop det, hoppas själv på att kunna njuta av en fungerande OBC snart. Vilket av artikelnummrerna ska jag upp ge till min BMW återförsäljare ?, jag blev inte mycket klockare av alla nummer du har på din sida =). Med Vänliga Hälsningar |
|
|
Lånar denna tråd lite.... Jag är på g att försöka uppgradera till stora färddatorn i min 525tds -95. Känner på mig redan nu att jag kommer få fixa kodplugg. Tyvärr verkar Rickards sida vara nere? Nån som kan tipsa om artikelnummer, lite monteringsanvisningar mm? Jag är rätt van vid att löda, men måste ju veta åt vilket håll chippet ska sitta osv..... |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Detta är autopowers bästa tråd om OBCplug till 520 E34 och allt nyttigt hamnade på en annan hemsida som man inte har tillgång till längre. Artikelnumret till OBCplugen efterlyses. De förstår ju ingenting på BMW om detta. Sen borde ju just detta vara vida känt överallt nu med alla artikelnummer ute men FORTFARANDE verkar det vara som att söka efter den heliga graalen. Mycket märkligt. Nån som sitter på infon? Tacksam för svar! |
| Kolla på bordcomputer på reloem nr 25 är kodpluggen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.