AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.315

Oseriöst eller är det jag som överreagerar?

Sida 2 av 2
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Touareg kan jag inte uttala mig om, men Passaten är bullrig. Fick ut min 2,0TDI 4M på dubbdäck och längtade till våren och mjuka tysta fina sommarsulor.... Förvånad blev jag när den var lika jäkla bullrig ändå. Mycket vägljud. Tröttande på långkörning och synd på en annars rätt ok bil. T.o.m E91an med 17" RFT var ju tystare....
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Klart att en 5-serie är tystare. Vore väl rätt illa annars med tanke på att den är 100.000kr dyrare. Sedan förstår jag inte riktigt Crailes inlägg, vad har Haldex och framhjulsdrift med Touareg att göra? Bilen är konstant 4wd-driven och har i princip samma 4wd som Audi Q7. Motorn är längsmonterad inte tvärsmonterad, det finns inga sådana Haldexkopplingar.

-------
//Lövet
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Craile: Det finns ingen likhet mellan Passat/Tiguans och Touaregs drivlina. Touareg har permanent fyrhjulsdrift, längdsmonterad motor och en konventionell 8-växlad automatlåda, likt systermodellerna Audi Q7 och Porsche Cayenne.

EDIT: Lövet hann visst före...

Jämför man en likvärdig X5 med länkad Touareg för 419900:- så är X5:an bra mycket dyrare, och dessutom en äldre modell...

Som sagt, visst är väl X5:an trevligare än Touareg, men till ett avsevärt högre pris. Sett till totalkostnad är en nyare Touareg betydlig humanare att äga än andra "Lyx-SUV:ar"...

MVH Christofer
Har följt den här tråden och kan inte hålla
mig längre.... Jag instämmer med ovan två
senaste inlägg.

Har dessutom ägt två X5 E70, en 2008 och
en LCI 2011. Har just nu övergivit BMW....och
kör en Touareg 3,0 tdi BMT 2012.

Att säga att Touareg har "tunn kvalitet" och att
det är "mils skillnad" mot motsvarande X5 för
dom pengarna saknar helt grund.

Att @Cralle dessutom tror att Touaregen har
Haldex visar väl bara hur mycket han kan om
bilen/modellen i fråga....

@Jocke En mycket uppskattad option jag letade efter
var laminerade rutor. Galet bra/tyst komfort.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Touareg är grym. Dessutom är den snygg. Enligt alla tester, både i Sverige och andra länder, är det dessutom rolig att köra med utmärkt styrkänsla och drivlina.

/m

Mina bilar:
Länk
Jo
211
JockeX
Touareg
Var inte meningen att det skulle bli en touareg vs x5 diskussion direkt, men jag måste säga att luftfjädringen ger en extra komfortdimension mot X5:an och i sportläget gör touaregen inte bort sig heller. Dessutom kan man vinkla baksätet och flytta fram/bak det. X5:an är hopplös i den aspekten. Och priset är väsentligt lägre. Sen får vi väl se hur den håller i längden, har bara ägt BMW under min livstid och har varit riktigt nöjd med kvaliteten. Men nu är det andra prioriteringar som gäller.

Förhoppningsvis blir det en rolig andrabil om vi hittar ett hus :)
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Jag har åkte en del i både Touareg och Passat och jag kan verkligen inte förstå er som försvarar dom här bilarna.

Dom är sjukt bullriga och man hör oljud överallt. Hela inredningen vibrerar och knakar precis överallt. Allt är gjort av tunn plast med samma kvalitetskänsla som en petflaska, knapparna och reglagen känns som på en gammal 80-tals kassettradio, dessutom fastnar dom i intryckt läge när man trycker på dom.

Jag förstår att alla inte har råd med en BMW och därför väljer billigare alternativ, men att välja en VW före t.ex. en Volvo som ligger ljusår före kvalitetsmässigt förstår jag inte.
viobebe
Tyvärr håller jag inte med dig Jopovic!
VW håller hög klass på sina produkter, hårdplast finns även i en M-B idag.
Dessutom håller de ganska bra, jag har inget knirr eller knarr i min Golf 2010 som har rullat över 7000 mil nu, det enda som gnisslar är fönsterhissen fram. Premium bilarna jag har ägt tidigare har varit betydligt sämre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.