|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
| Stämmer allt verkar det vara ett kap. | |
| Fanns det att beställa till vitt skinn med blå mocka? | |
| Inredningen är utbytt, bilen hade den bättre velourklädsel från 530i/540i från fabrik. Detta är hemmasytt. Finns tråd om den på m5portal.com. | |
|
Om man bortser från originalaspekten så tycker jag inredningen ändå ser ganska fin ut. Den solida blå lacken not so much. Tullen har samma färg på sina bilar. ------- //Lövet |
|
|
Det blå tyget på stolarna passar ju inget vidare, dåligt sadelmakeri ser det ut som eller felval av tyg som tänjt ur sig. Men det finns rätt gott om sportskinninredningar till E34 på begagnatmarknaden att byta med om man skulle vilja det. /Johan |
|
|
En annons som ger bra vibbar! Jag tycker inredningen var härligt tidstypiskt - påminner litet om Audi RS2.. Dock har jag haft en solid mörkblå bil en gång, never again :/ Har denna Nur-paketet då..? |
|
| Nej den har nog inte något nur paket. Var EDC tillval på 3.8 eller? För jag tror inte den har det heller | |
| Hur hittar man den tråden på m5portal? | |
|
Nej original är det inte. Ett mischmasch till inredning som enligt mig känns helt fel i en m5e34. Men inredningen går säkert att byta till något bättre mer passande utan att det behöver bli dyrt, då tillskillnad mot om det är något fel på ex. stötdämparna. Bilen verkar i övrigt från fabrik sakna Nuburgring-paket (782), 9" bakhjul (781) och servotronic (216). |
|
| EDCIII är standard på M5 3,8. Nurburgringpaket var tillval 92-94 och därefter standard. Köparen vill ha sin M5 diskret och valde velour och en solidlack som inte fanns på M5. Möjligtvis hade den inte kontrastlack heller. Tråden hittas bland de allra senaste trådarna. | |
|
Passar ju jättebra till mysdräkten.. ;-/ Kolla hellre behnams m5 som han skall ha 89000 för... En mycket seriös pedant som inte lämnar något åt slumpen! Inget "det får duga" accepteras. |
|
|
Priset verkar vara 115 på den Länk |
|
|
Den var ute för 89' nyss sen höjde han till 115'. Ganska märkligt beteende såvida han inte blev totalt nedringd vilket jag är tveksam till. ------- //Lövet |
|
|
Helt ointressant då den saknar skinn, lite lustigt beteende höja priset, jag tror väl inte han är nerringd precis med det priset. Sen att man tror att en importbil kan betinga samma värde på marknaden som en SV-såld. |
|
|
Lanab: 20 år gammal bil o du hänger upp dig på "sv-såld" som en "värdehöjande faktor"*suck*? Det fanns inte många sv-sålda M5 E34, o frågan är hur många av de som finns kvar är i liknande skick som den där 92:an för begärda 115", inte så många skulle jag gissa, o frågan är då om nån av de är till salu... Sv-såld eller import, whatever. Skicket måste väl vara det viktigaste. Själv har jag bara importerade BMW (3*Tyskland, 1*Italien), 3 av dessa har varit här Sverige i över 12 år, den fjärde tog jag hem själv. |
|
| Bortsett från försäkringen så är det ingen som helst fördel med svensksålt. Alltid så jävla snikutrustat så det är för mig helt obegripligt att betala mer för en sämre bil. | |
|
Såldes väl inte mer än en handfull svensksålda - för er som inte minns hade vi vår finanskris 92-94... Hur många av dessa bilar lever fortfarande? |
|
|
Det såldes i Sverige 12 stycken M5 3,8 1992-95, inkl. 3 stycken touring. Och finner man en svensksåld 3,8 idag med motsvarande skick och historik lär den troligen inte heller vara lika "billig". Att en M5e34 skulle vara ointressant med amaretta-inredning förstår jag inte alls. |
|
| Jag skulle helt klart välja amaretta-inredningen före skinn om jag letade E34 M5, skulle faktiskt t.o.m. se den som värdehöjande jämfört med skinn. | |
| instämmer med GE! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.