|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad är detta för skapelse, och vilken målgrupp skall den tilltala? Samma prestanda som 520d, men högre CO2-utsläpp. Måste med andra ord vara någon körbarhetsfinslipning av en diesel? | |
| ... och en länk: Länk | |
| Det är del av BMW's nya motorprogram, där långt fler delar ska vara utbytbara mellan de olika modellerna/volymerna/familjerna för att hålla nere tillverkningskostnad, utbildningsbehov och kringutrustning. | |
|
Men samma effekt, och kallade det för Mxxxd. Det finns en hünd begraven! |
|
Verdi |
Den har xDrive så det är därför den drar mer. Den drar mindre än 520d touring xDrive. Gissar att den ska vara lite roligare att köra. Allt handlar inte om effekt. |
| Snacka om att urvattna en Magisk bokstav. | |
|
Men det kommer väl att finnas en 520d xdrive? Fast inte med M-sport-paket? Så med M-sport, blir det M520d? Sani, +1. Mycket H2O i tankarna... |
|
Verdi |
Så man ska inte kunna få F11 xDrive med M-sport? |
| Det är väl inte diskussionen heller? Utan om det kommer en semi-M-modell i stil med M135i/M550d av M520, skulle det ej kännas riktigt "rätt"! | |
Verdi |
Öh? Det var en uppriktig fråga eftersom M520d bara finns som sedan. Dvs, om det bara är det vanliga M-paketet så borde det finnas en variant för F11, men det gör det inte. Det är alltså något mer. Och nej, det skulle väl inte kännas helt klockrent. Tycker inte de andra semi-modellerna är riktigt rätt heller. De kunde gott ha hetat 550d och 135i utan några M före. Ska det nu vara såhär vill jag att min ska heta M335d. ;-) |
|
Äsch, det hade varit finurligare av BMW att bygga i-modeller av existerande bilar, med el-hjälp, ännu mera optimerat luftmotstånd än i ede-modellerna, lättviktsteknologi mm. Då skulle man kunna sälja den som i520i hehe... |
|
| Ja, M550D och MX550D känns väl lite knepiga. Jag tycker inte en M520D känns konstigare egentligen, en lättare bil borde väl vara mer M i så fall. | |
|
men M550d är ju top-åf-de-lajn, och har väl alltid "sport appeal". M520d har ju ingenting!? Eller skall alla M-paketbilar få ett "M" i modellbeteckningen och sämre bränsleekonomi? |
|
Verdi |
Sämre bränsleekonomi än vadå? Den har xDrive. Det har inte den andra 520d som står ovanför i det där dokumentet. |
Verdi |
X5 M50d är också lite småmärklig. Fast BMW är inte enda märke. Audi Q5 med 313hk diesel kallas ju SQ5 eller nåt. |
|
Groggy: En M550D är inte vad jag kallar sportig, det är en snabb 5-serie, men sportig? En trimmad M520D skulle kunna bli betydligt sportigare iom att den lär väga mindre. Som jag ser det har man redan brutit fullständigt med M konceptet när man lanserade X5M, så då kan man väl slå mynt av det lite till. |
|
|
Det som stör mig mest med 2.0D är ju motorljudet, så om man ordnar en M520D F11 Xdrive med ljud från en M5 i högtalarna så är det högintressant. Det känns mer lämpligt att göra så i den än nya M3 och M5. |
|
|
Det känns som en felskrivning. 520dXT listas men inte 520dX . Jag sätter mina pengar på att det blivit fel i materialet och det är en helt vanlig 520dX som menas. Mvh Stephan |
|
|
ja, besinnar jag mig och läser materialet och följer logiken, så är M:et en felskrivning. Phu. |
|
|
Håller med Stephan735i och groggyfroggy. I denna länk nämns inte M520d xdrive någonstansi texten vad jag kan se. Tryckfelsnisse har varit framme i tabellen. Dessutom är alla data bra överensstämmande med lite mer förbrukning/CO2 utsläpp för Touring jämfört med Sedan. Länk. |
|
| Uppdatering 13/5: Nu har vi fått bekräftat från BMW att modellen M520d xDrive Sedan inte existerar – det är helt enkelt en felskrivning som BMW i München gjort i samband med att pressmeddelandet skrevs. Så den här gången verkar det inte som att M520d blir verklighet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.