|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
![]() 259 Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Godkväll! Tittar efter en E61 först och främst men även efter E60, budgeten är begränsad så jag kikar efter dom första årsmodellerna. 04-05 beroende på miltal och pris såklart. Den bör inte ha gått över 20k. Har haft några E39 osv innan även E46 men denna 5 serien är jag inte alls bekant med. Vad bör man speciellt tänka på på dessa årsmodeller miltal etc? Tack på förhand / David BMW Lite bättre |
| Läs denna; Länk | |
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Japp kollade faktiskt lite där, men utgår man från den så ska man ju helst utgå från 2007 årsmodell. / David BMW Lite bättre |
| Jag skulle inte köpa dom tidigare årsmodellerna utan dom senare där barnsjukdomarna är fixade. | |
|
Det går ju alldeles utmärkt att köpa någon av de tidigare modellerna så länge man har koll på bilens historik. Den bör ju vid det här laget redan fått barnsjukdomarna reparerade. Det enda som var galet med min sena 2005:a var ju den ökända nivåregleringskompressorn som behövde en rengöring. Dessa fel bland några andra finns ju fortfarande vad jag kan utläsa även på lci? Kolla helt enkelt vad som är åtgärdat på det exemplaret du vill köpa så ska du se. Miltalen har inte gjort mig det minsta, för som alla vet. En välservad och underhållen Bmw rullar långt! Lycka till med letandet PartyDavid :) |
|
|
Jag valde en tidigare modell med m54 motorn då jag blev avrådd av en Bmw mekaniker att inte köpa den med nästa motormodell utan iså fall köpa en efter 07-08. Han påstod att det var mycket krångel med topparna och dyrt att åtgärda. Vet dock inte om det är sant eller ett försäljningsargument från hans sida. Dock så har jag ingen E61 utan en E60 men motorerna är ju samma |
|
|
Hur är E60 för långa förare på längre sträckor? Är 199 cm lång. Provade en gång för länge sedan att sätta mig och köra en E60 med standardstolar och jag tycker inte den gick att dra tillbaka tillräckligt långt. Körde iofs bara en halvtimme men ändå.. Är det skillnad på comfort och sportstolar i E60/61? Går det komma ner bättre så man får mer plats i E6X serien med de stolarna? Det var faktiskt för mig då en dealbreaker att jag inte satt bra i E60. Upplevde det som bättre benplats i E90 jämfört med E60 |
|
|
Själv har jag en E61 04 med M54 motorn. Min bil har nu gått 16000 mil, jag behöver nu byta ventilkåpspackning - oljefilterhuspackning samt byte av o ringar i vanos. |
|
| att köpa e6x utan komfortstolarna är suicide enligt mig. komfortstolarna har så många lägen att ställa in för att det ska vara skönt samt minne om d e olika förare samt att minnet sparas i nyckeln. | |
|
Det som var sämst på min E61:a var sportstolarna i skinn. Det var som att någon bara spänt ett skinn över en brasse-stol. Bortsett från uråldrig teknik var det en bra bil. |
|
| Hade en 2010:a kan tilläggas; en av dom allra sista. | |
Vill du förtydliga uråldrig teknik lite mera? / David BMW Lite bättre |
|
"Bortsett från uråldrig teknik var det en bra bil." Haha vilket svammel |
|
|
Är 194 cm och har inga problem med komfortstolarna. Finns möjligheter att dra bak stolen längre även om de där bak då blir lidnande. Lårstödet som går att köra ut funkar betydligt bättre än de på E39/E46 sportstolar jag tidigare haft. Hade man långa ben så fick man inget stöd av dessa men det är som sagt bättre på E6x komfortstolar. ___ //Ulf |
|
| Håller med, komfortstol var enda jag kunde tänka mig efter att ha provat standard och sport. | |
| Varje ny generation av BMW ger 6-7 års nyare teknik i ett svep. Det tänker jag inte ens diskutera. Om två år är en ny teknisk plattform här i form av nya femman. | |
| Nån som kan tipsa om en fin e61 år 09-10 520/525 diesel max 1000mil har letat ett tag men tycker de svårt att hitta nån bra | |
| 1000mil??? Då får du leta :) | |
| 10000mil ska de ju vara ;) | |
|
Hitta en diesel som bara gått 10000 mil kommer blir svårt. Köpte själv en -10 som gått 16000mil men eftersom det är ett försäkringsbolag som använt den är det väl servade mil. Bilen känns och luktar ny fast den är 4år gammal. Eftersom jag själv kör 1500-2000mil per år kommer den att hålla många sköna mil. Så stirra dig inte blind på milantalet utan gå efter skicket. |
|
thekinglives |
micleg: Ge gärna exempel på den nya tekniken som kom med F10 gentemot E60. Som jag ser det är det samma plattform om man nu vill prata plattformar som du gjorde;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.