|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
ZwaniZ |
Jag håller med den insändare som skrev att M# E36 låter mesigt orginal. Min är orginal och den låter mesigt. Som en gammal ljud bög som jag är har jag sågat alla mina ljuddämpare till min gamla motorcyklar (min 6cylindriga Honda CBX lät som en dröm med rensat system) Jag förstår att det finns nog en del sportsystem att köpa, så jag får väl spara ihop till ett .. men finns det nåt man kan göra med orginalsystemet som är någorluda lagligt och inte tapppar nån effekt.. Jag vill att bilen ska låta vad den är!! ZwaniZ |
|
Tjena, ZwaniZ Det var kul o gasa hem från Halmstad till Laholm förra helgen!! Du kommer väl ihåg den röda M3:an?? Vad tycker du om ljudet? (Hamann) |
|
ZwaniZ |
Jajjamen sånt är riktigt kul. Det silvriga 330:an fick väl lite och kolla efter.:) Jag såg dig på Maxi för ett litet tag sen, jag skruva ner radion i lastbilen men det hördes inte riktigt. Det lilla jag hörde lät riktigt bra. Vad kostar ett sånt? ZwaniZ |
| Är jag den enda på denna planet som tycker M3:orna låter ganska mysigt i originalutförande? :-/ | |
|
Ingen aning om vad det kostar, det satt på bilen när jag köpte den men någon här på forumet måste ju veta?? |
|
| Hade idag äran att få lyssna till en Lamborghini Diablo med öppna spjäll... Attans vilket ljud! Apropå rubriken på denna tråd alltså.... ;) | |
ZwaniZ |
Ja det kan jag tro. V12 är brutalt. Jag vet inte riktigt vad jag kan göra i första läget med min bil. Tacksam för tips av nån med efarenhet av mixter med orginalsystemet.. Eller det är bättre att köpa ett nytt? ZwaniZ |
|
Matte// Diablon låter gott men Countachen låter fan skönare... hörde ett par för ett tag sen. Mums!! /Kristian |
|
|
mosse: Jag håller med dig. Det är ett rydligt vackert väsande med en original M3 E36 som passerar med öppna spjäll och drygt 7000 varv på motorn. Kanske inte för pojkar med basebollkepsar men väl för oss med mental ålder över 30. PeO. |
|
|
Visst kan en E36-M3:a (eller vilken annan BMW som helst för den delen) låta häftigare med tredjepartsgrejer, men om man kör mycket med sin bil så börjar man såsmåningom uppskatta den fina kompromiss mellan tystnad och motormusik som orginalsystemen oftats ger (och som förmodligen är resultat av tusentals timmars utprovning och utvärdering). Vad beträffar E36 M3 så håller jag med mosse & co. om att den sjunger väl så vackert redan i orginalutförande... *Pling!* Licht an? |
|
| Håller helt med dom senare inläggen...jag tycker M3E36 låter perfekt redan i orgutförande...men så är jag juh 40+ oxå...dessutom tycker jag ljudet inne i bilen är viktigare än ute...läste testet om nya Saab 93..."Bakom ratten låter det rätt trist om motorn,medan de som står utanför njuter av ett härligt aggressivt morrande"... | |
sebbe_bmw |
Om man skall snacka ljud så låter det inte dåligt när en Ferrari 575 drar i väg med fulla spjäll... Sen måste jag säga att BMW´s "nya" 3.0 motor har ett underbart läte under acc... Sen skall man inte glömma BMW´s V8:or!!! Sebbe |
| "I en bil med RIKTIG motor behövs ingen stereo" | |
|
Tänkte bara tipsa dig om att tänka en gång till innan du lägger ner en massa pengar å tid på dyra rör. Har provat själv å hänga skapliga avloppsrör under en japanare som jag hade förut när jag inte visste bättre :) D e skitskönt ljud när man bränner i stan men inte lika ballt när man ligger å pressar "on the highway"... M 3 e30 har breda skärmar... |
|
|
Vill man ha tokigt ljud så skall man ställa sig bakom en 360 modena när den varvar, be sedan ägaren att öppna motorluckan..Då blir det högt...Riktigt högt, Nästan lika härligt som en åktur i en kompis f355...den låter finfint... Annars tycker jag m3:an har en härligt ljud i standard, mekaniskt och hårt... Tomas.S/Aiit Films |
|
| Njae, jag tycker att 360:n låter ganska tam i jämförelse med det mesta såsom en Diablo eller kanske en viss M5 E28.... ;) | |
ZwaniZ |
Nu menar jag naturligtvis inte att köra runt som jag gjorde förr med ständigt öronpip med mina motorcyklar. Det har knappast med ålder att göra, jag är 37, jag tycker att den väser lite väl mycke. Vad är det för fel med lite råare ljud? ZwaniZ |
|
Kristian L: Jag antar att du var på Sportbilens Dag? Jo, Diablo i all ära men en Countach låter MYCKET grymmare. Själv tycker jag att E36 M3 låter helt ok. Men den ska ju upp i 4000+ rpm innan det riktiga ljudet kommer :-) I senaste AMS skriver de att motorn i nya E46 M3 CSL låter "mäktigare och vackrare än den i en Ferrari 360 Modena". Undrar hur länge det dröjer innan man får se (och höra!) en sådan här i Sverige..... /Fredrik |
|
|
Instämmer med Tagge!!! Därför är det tur att det sitter en sjysst stereoanläggning i min 9000 :D _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
fdahl// Visst var det på sportbilens dag. Mycket fint att titta på! Saknade M1:an bara... /Kristian |
|
|
OK, det är väl gott med en bil som låter lite racigt, men som de senare skriver här så är det bara det när man bränner runt lite.. När man sen åket lite längre sträckor så blir det inte roligt.. Sen så låter M3:an inte mycket inne i bilen orginal, men den låter störtskönt när någon drar förbi med öppna spjäll.. Om man vill ha ljud som INTE låter som en traktor vid alla varvtal så får du hosta upp 7000:- minst.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.