AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.437

M3 från 92?

Sida 1 av 2
Crusty
ja, bara undrade vad detta var för en bil? Jo, visst vet jag vad en M3:a är men en testbil? Såldes sådana??
Bara undrar, alltid lär man sig något nytt!!

Länk

///Crusty
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Låter ju mysko. "Saknar sidokjolar som -93 och framåt har.." Han hade förmodligen inte råd med dessa efter han bytt motor och övriga delar som M3:an har ;-)
Men får man se fullständiga dokument som kan övertyga så...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hmm intressant & inte helt omöjligt!
Kan ju vara s.k förseriebil eller liknande.
Kul med något ovanligt, billigt var det ju också!
/K
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
De var nåt man inte visste...kan de verkligen stämma?

Mvh Marcus

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
en ok 11.000milare som om man lägger en dags jobb bil fin:) Man får ALLTID vad man betalar för är väl min slutsats:)
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Testbilar mig veterligt säljs ALDRIG men jag kan ha fel. Ta ett chassienummer och börja kolla i tyskland då ser man lite bättre.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har inte direkt kryllat av förserie bilar av andra modeller. Låter lite märkligt. Vore kul om någon rapporterade vidare om dom kollar upp saken närmare!
Viper man
Bilen e helt omlackerad ,den va till salu för 119000 för 6 månader sen i motorbörsen .
men då va den med 96ans motor o 93ans låda ,o några papper fanns det nte heller
jag köpte den inte ,men vissa nöjer sig med att det står MPOWER på motor blocket
den bilen stod då på ARSLET i Töreboda Utanför mariestad

Man lever bara en gång,men det kan bli kort.använd bälte o gummi
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

O fan, jag ringde på bilen och tänkte faktiskt åka upp i morgon. Till mig sa han att motorn och växellådan var original- det gick tydligen att kolla sa han. Tänkte ändå bilda mig en egen uppfattning- kanske./Peter
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Meddela oss hur det går!
Det är väl inget konstigt med en M3-a från 1992, inte i Tyskland i alla fall men däremot är det konstigt att den blev inreggad som 92 i Sverige !
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
m 3: Om du läser lite mer noga så ser du att killen påstår att det är en förserie bil. Det är snarare det som gör det lite intressant. Räcker väl med att någon klantig reggar den som 92 här i sverige. Den har ju bla inte sidokjolarna som 93orna har bla.

Återstår att se hur pass sant det är...
Javisst, men kan han veta det alltså att bilen är en förserie egentligen eller är han ute och seglar bara ?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Återstår att se. Jag är tveksam ska bli intressant att se vad peddo kommit fram till efter sitt besök.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Peddo? låter inte som ett "hett" val av nick.... ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jo det kändes skumt att skriva det :)
GT
46
GTV6
330i -06
Jag har jobbat på Volvo personvagnar och dom skulle ALDRIG få för sig att sälja en förserebil, dom pressas som skrot.
Skulle förvåna mig oerhört om BMW skulle sälja en förserie, låter som ett riktigt dåligt försök att sälja "ihop plockade delar"... Jag tror på Viper man!
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Tjena!

Jag tycker att det verkar skumt.

ps. en fealing som jag har bara. ds
köp inte den bilen..ett gott råd.. det är en 318is me 93:an m3 motor... karossen har varit krockad, syns vid reservhjulet, samt tråget lagat med typ spackel el nått.. jag själv köpet bilen av en kille i örebro, men köpet hävdes när det var en 318 kaross och inte en m3:a.. bilprovningen kollade upp chassi numret och konstaterade detta...bilen var med i motorbörsen i dec..
Nån borde ju sätta den där bluffmakaren på plats....blir så less på alla bilskojare!!!

spöstraff räcker inte.....Hur kul skulle det va att få reda på att man har en 318is efter att i god tro köpt en m3?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.