|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Lämnar inte ut några kortuppgifter i onödan. Paypal är väl inte det säkraste heller? Klarna faktura kostar 0kr om man väljer att betala allt utan kredit dessutom. Det senaste svaret från Mister Auto är att man skall kontakta Klarna via det nummer och mail jag fick från Klarna. Sen återstår att se om Mister Auto verkligen har gjort det man påstått,dvs återbetalat pengarna den 28/4 ? Troligen eftersom man tidigare påstått saker som inte hänt,eller ändrats efteråt. |
|
|
Vad är det för fel på paypal? när du betalar med paypal så exponeras inte ditt kortnummer mot köparen, sedan om du betalar med det på ebay så är du försäkrad om du ej får varan. Nä ingen klarna för min del efter vad jag har läst. |
|
|
Blev inte Paypal utsatt för en attack för ett tag sedan där lösenord etc kom i orätta händer? Uppdaterad 2010-12-08 13:58. Publicerad 2010-12-08 13:47 Tv-kanalen Sky News uppgav på onsdagseftermiddagen att Mastercard och Paypal utsatts för en cyberattack. På tisdagen uppgav Mastercard att man inte förmedlade några betalningar till Wikileaks. Under dagen beslutade också Visa att inte förmedla pengar till organisationen. Uppgifterna om att Mastercard utsatts för en cyberattack kom under eftermiddagen. Redan på tisdagskvällen hade åklagarmyndigheten i Sverige utsatts för en attack. I dag onsdag, polisanmäldes attacken. DN.se |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Efter >100 talet paypalköp på Ebay och andra ställen och två säljare som inte kunnat leverera har paypal fixat återbetalningen omgående. Däremot kan det komma bedrägerimejl då och då av sådana som uppger sig att vara från Paypal men det gör det ju från Visa Mastercard osså.:) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det här börjar bli mer och mer OT, men ändå: Gamla nyheter om PayPal. Jorden har snurrat några varv sen dess. Debaclet med Klarna är ju m e m fortfarande pågående. Med normal försiktighet vid korthanteringen står banken risken, om något obehörigt skulle hända. Visserligen jobbigt, men inte värre än att behöva kämpa mot två parter som envisas med att hänvisa till varandra. PayPal räknas som säkert, även om det antagligen konstant förekommer hacker-försök att ta sig in i det systemet. Däremot kostar ju PayPal lite extra. Jag vet inte hur det fungerar i Sverige, men vid utlandsbetalningar är kursen lite sämre än vid direktöverföring. Fast det kan det vara värt, eftersom PayPal-betalningen är båda snabb, säker och okomplicerad. Direktbetalning från internetbanken är annars en alldeles utmärkt variant, som jag hoppas kommer att sprida sig. /Lennart |
|
|
Efter att Mister Auto fått mitt meddelande från Klarna (mailadress + telenr ) är pengarna insatta på mitt konto :) Mister Auto = 30 dagars strul. Klarna = 0 dagar ! End of Story ;) |
|
|
Och jag fick också mina 117.- idag. Rätt som det är så händer det :) |
|
| Haha sant :) | |
|
De här som är så rädda för Paypal och kortbetalningar via nätet... har ni råkat ut för något själva eller bara hört om detta? Jag har själv under många, många år betalat både med Paypal och kreditkort till säljare i både Sverige och utlandet och inte råkat illa ut någon gång. Och då pratar vi hundratals, eventuellt tusentals transaktioner. Därför är jag lite nyfiken på om det oftast rör sig om att man är bekymrad för sådana betalningar på grund av egna erfarenheter eller om det är skräckhistorier i tidningar och på nätet som styr. Observera, jag är bara nyfiken, vill inte påverka folk då jag kan ju haft en enorm (och ihållande) tur även om jag inte tror det. |
|
|
Gjorde mitt första köp hos Mister-Auto för några veckor sedan, köpte nya bromsskivor bak till min 320d. Leveransen gick bra men märkte nu i helgen att jag fått fel (för stora) bromsskivor. Sökte reservdelar med hjälp av reg.nr. Har reklamerat ärendet , får se hur Mister-Auto hanterar det! En arbetskompis köpte även han bakre skivor till sin 318d, och precis som jag fick han också fel skivor! Dock köpte vi inte samma sorts skivor, jag köpte Brembo och han köpte något lågprisalternativ. De verkar inte ha riktigt full koll på vad som passar till vilken bil, alternativt inte full koll på sitt lager. Ang PayPal har mitt konto där blivit kapat, och jag blev av med några hundralappar då någon försökte genomföra ett köp på eBay. Jag anmälde detta till PayPal som en felaktig transaktion och fick tillbaka mina pengar efter några veckor efter deras utredning. Inte bra att kontot kan kapas så pass lätt, men PayPal skötte det snyggt och betalade tillbaka utan några krångligheter. Riktigt säker är man ju inte någonstans, man kan bli rånad på gatan också... ///Niklas |
|
| Falukorv vilken bromsskiva beställde du kan du länka. | |
|
Falukorv..Du kollade inte innan vad din bil var utrustad med för storlek på skivorna innan köp alltså ? Ibland kan det finnas flera storlekar på skivor till samma modell lustigt nog. Har haft tur och fått rätt grejor alla ggr. men dom jäklarna packar inte som dom ska. Fick bromsskivor och vattenpump i samma kartong och bromskivorna hade mosat förpackningen till vattenpumpen då dom rört på sig under transport. Reklamerade pumpen och då skulle dom i sin tur reklamera den till tillverkaren , fast det var dom som gjort fel i packen. Tog ett bra tag att få igen pengarna för pumpen. |
|
|
Det var denna jag beställde Länk När jag beställde utgick jag från att dessa skulle passa, dels pga sökning via reg.nr och dels för att alla fem olika bromsskivor som säljs var i samma storlek (300 mm). Kan tyckas att det var dumt av mig att inte kolla hur stora mina gamla skivor var, men när det bara fanns en storlek att välja mellan så antog jag att den skulle passa. Finns heller ingen varning eller uppmaning på hemsidan om att det finns olika storlekar till samma bil. //Niklas |
|
|
Det är väl lite signifikant för när man skall köpa billiga reservdelar via nätet - man måste vara lite mer påläst än om man skall handla över disk hos t ex. BMW... Bäst är att knappa in chassinummer hos www.realoem.com och sedan knappa sig fram till den artikel man skall ha och ta BMW:s original-reservdelsnummer och sedan använda det som "sökord" hos näthandlarna. Då blir det i princip alltid rätt, under förutsättning att man tagit rätt art.nr från början vill säga! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
bmw motsvrande reservdelsnummer står ju i mr auto länken. Men man måste alltid kolla vad som sitter på bilen för att vara säker. |
|
|
Det jag är ute efter, är att man går in i realoem för att få RÄTT art.nr. och sedan är det lätt att använda sig av detta art.nr som sökord - då får man upp rätt "eftermarknadsdelar" i sökningen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej, Det är inte alldeles självklart att det blir rätt, ens om man läst på sin läxa ordentligt. Länk /Lennart |
|
|
Det stämmer inte alltid alls det finns hur mycket delar som inte stämmer där det sitter andra grejer på bilen. Man kan bara ha det som ett stöd men inte alls säkert att det blir rätt. |
|
|
Nej, inget är idiotsäkert men jag skulle gissa på att felfrekvensen är betydligt lägre via realoem än via diverse reservdelssäljares ibland rent opålitliga uppgifter... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har fått svar av Mister Auto, och jag kommer få skicka tillbaka bromsskivorna. Tycker att Mister Auto ändå sköter det hela snyggt, det var ju inte de som gjort fel egentligen, utan jag, ändå godtog de min förklaring till reklamationen, där jag påpekade att informationen på deras hemsida är lite bristfällig. Snabba och bra svar via mail också. //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.