AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
18.808

Mister Auto "Reservdelar på nätet"

Sida 1 av 3
Ville bara skriva om Mister Auto och dess leveranser mm.

Beställde Bromsskivor+Bromsklossar+Hjullager samt bakfjädrar till min Audi A4.
Billigt och smidigt när man enkelt kunde skriva i sitt regnr på bilen och automatiskt fick rätt delar till bilen.

Beställde ovan skrivna delar som skulle anlända på ca 4-5 dagar via UPS hem till dörren.
Frakt 89kr+50kr i transportförsäkring tillkom på priset.

När sakerna anlände efter 7dagar och via ett utlämningsställe 25km från där jag bor så fattades 1st bromsskiva.

Meddelade om detta via deras telenr och fick prata med kundtjänst.
Svaret var att jag skulle skicka tillbaka min bromsskiva och dom skulle skicka 2st nya till mej ??
Frågade varför dom inte kunde sända mej 1st bromskiva som fattades bara?

Nä så funkade det inte ?!
Jag skulle vänta på att kundtjänst fixade en avi så jag kunde skriva ut den från min sida så kunde jag sända tillbaka min bromsskiva.

Väntade över helgen på att avin skulle "poppa upp" på min sida så jag kunde returnera bromsskivan,men inget hände.

Mailade vad avin fannns och när de nya bromsskivorna skulle skickas?
Ficka svaret 08:53 att bromsskivorna var skickade och skulle anlända om ca 4 dagar.
Kl 10:35 kom ett nytt svar att bromsskivorna var slut och orden annulerats.
Pengarna skulle återbetalas istället.

Detta är en kortare sammanfattning av hela händelsen.
Läste efter detta om fler som haft strul med detta företag "Mister Auto" där grejor levererats fel och saknats mm.
Pengarna har dock alltid återbetalats verkar det som men osäkra löften om leveranser och delar verkar vara vanligt.
Aldrig haft strul med dom, dock var väl leveransen någon vecka en gång men inte farligare än så.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har haft strul med reklamation av ett skf-hjullager där tätningen hade hoppat ut - skickade tillbaka lagret och fick EXAKT samma defekta lager i retur...ett argt mail senare resulterade i att de faktiskt skickade ett nytt lager till mig innan jag returnerat det första felaktiga för andra gången - jag skrev att jag inte returnerar det första lagret igen innan jag fått ett nytt eftersom jag inte ville riskera att få tillbaka det felaktiga lagret igen en tredje gång.

Men det var struligt och tog tid....

Har därefter gått över till reservdelar24.se / bildelaronline24.se (samma tyska företag med två svenska hemsidor - vet inte varför) då de har snabbare leveranser, större sortiment och generellt lägre priser.
Har ännu inte behövt returnera något till dem (peppar peppar...).

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Har haft ca 25 ordrar hos Mister alla utan strul,har förmånen att paketen kommer till mitt jobb o det är ju smidigt.

Men visst som Johan nämner så finns ju andra,jag handlar nog mest på ebay.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Har inte haft problem med mr-auto dock är det besvärligt med dhl och ups att man måste hämta på deras terminal om man inte är hemma.

Senast körde jag med autoteileman även dom skulle köra hem dagtid mde dhl eller man får hämta på deras terminal.
Men man får grejerna till så bra pris att det är värt det istället för att köpa på skroten eller mekonomen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tyvärr verkar de riktigt struliga vid reklamationer. Länk Märkligt att de som bolag inte förstår hur mycket badwill det skapar att vara så krånglig. Såna här trådar gör att jag avstår handla.

-------
//Lövet
Ja dom verkar inte ha koll på sina reservdels leverantörer verkar det som?
Trevligt bemötande dock vid telefon-kontakt och mail.

Men jag avstår i framtiden att beställa från dom pga strulet kring den saknade bromskivan.

Det jag inte nämnde var att bromsbeläggen jag beställde var fel sort,men tiden och strulet kring bromsskivorna gjorde att jag struntade i att skicka dessa tillbaka.

Märkte såklart inte felet på dessa förrän vid monteringen.
Trist att det småstrulade då sidan är bra och enkel att beställa från.
Hjullagren var det inga fel på (SKF) fast dom är gjorda i Brasilien ;)
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Beställde Bosch torkarblad från mister-auto häromdagen. Får se vad som dyker upp :)
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Beställde ett oljefilter (tillsammans med en del annat) till en MB W126. Filtret passade inte trots order på regnummer och synbart helt korrekt identifierad motorkod etc, men kostade bara några tior så jag orkade inte hålla på.
Annars har det funkat bra (kylare plus andra filter) och grejorna har skickats snabbt med bra paketspårning.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
beställde en slutdämpare och lite andra grejer förra måndagen, kom på fredagen och leverantören ringde innan så jag hann hem och ta emot...

Köpte dock en slutdämpare till min 318 av fabrikat "Bölk"vilket är deras "eget" märke. Det ahndlar dock om att dom köper in delar från andra tillverkare och marknadsför som sina egna till ett bättre pris... typ tänk ICAs egna varor.
Jag identieierade tom dämparen via bilden som en VEGAZ-dämpare.
Men när jag fick lev.bekrätelsen hade de bytt ut dämparen till en SIGAM, dom hade bytt produktnummer osv... men jag är nöjd, den verkar hålal fin kvalitet... återstår att se vad meken säger när den ska på.,,, gick på ca. 1100 inkl frakt, en Walker går på typ 2700 i sverige...

/Jonas
Tilläggs info ang min beställning från Mister Auto.
Eftersom Bromsskivssatsen inte levererades till mej så skulle Mister Auto återbetala mej för detta ( 2014-04-25 ).

Väntar fortfarande på den återbetalningen och eftersom jag tog det via faktura ( Klarna ) som jag betalade direkt och pengarna skulle återbetalas via Klarna enl Mister Auto så ringde jag till Klarna nyss ( 2014-05-14 ) för besked kring detta?

Har fått återbetalnings nr och allt via meddelande från Mister Auto,något som Klarna inte fått och ej heller något annat meddelande om ev återbetalning till mej från Mister Auto ?!

Bedrövligt skött och oavsett kommentarer i tråden där allt löpt väl finns mängder av storys på nätet med saker som dessvärre inte fungerat så väl från Mister Auto's sida !

Min beställning på 2st Bromsskivor dito lager,belägg samt 2st bakfjädrar resulterade i 1 bromsskiva,fel bromsbelägg !
Har betalat för rubbet men ej fått allt samt fel.

Summan av detta är att den förtjänst av billigare delar från Mister Auto är minst lika dyrt som jag skulle besökt VAG och inhandlat original !

Nä tack Mister Auto,Er kan jag vara utan i framtiden !!
Hej, Alex84. Med det flyt, som du har haft med Mr Auto, ligger du nog illa till för en släng av det här också, :( :

Länk

Länk

Länk

/Lennart

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har handlat minst 25- 30 ggr från Mister auto med både leverans hem och till Bilverkstan då kommer Mathias från Västerås vid middagstid och levererar. Lev från Frankrike på två dygn funkade klockrent med lite dyrare frakt om man så ville också. Beställer man på Tisdag lev fredag el torsdag lev Måndag.

Men Skruvat.se där handlar jag ingen mer gång skickade en växellådsfäste istället för motorfäste pga felpackning av leverantör som dessutom tog 7 dagar för leverans, returnerade varan samma dag. Skickade 4 mejl om att jag ville ha pengen tillbaka men fick samma svar ,VI HAR INTE TID FÖR VI HAR SÅ MYCKET ATT GÖRA !! de skickade ändå varan då ringde jag och de tog returen direkt hos schenkerombudet, tog ytterligare 7-8 dagar innan pengen satt på kontot.
Skitdåligt tycker jag. Motorfästet beställde jag från Mister Auto direkt när jag insåg strulet med lev 2 dagar klockrent som vanligt dessutom billigare..

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ni måste skilja på klarna och mr-auto när ni ger kritik även om det är mr-auto sak att hantera sina sammarbetspartners.
Har själv handlat hos mr auto inga problem alls fick rätt och det gick snabbt.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Jo mister-auto brukar nog klara av sin del(min erfarenhet) men det stolpskottet som jobbar på avdelningen packa varor har inte alla getter i hagen.
STOR kartong tunga varor och nästan inget packmaterial.
Resultatet blir att allt far omkring hur som helst.
Att klarna inte klarar sin del, ja det fattar man rätt snabbt om man försöker att få kontakt med kundtjänst.
Men jag handlar där ändå. Förmodligen för att priserna är bra.
Mister Autos lagersaldo verkar mest vara en ploj, dom två gångerna jag har försökt handlat där har delarna funnits i lager enligt hemsidan men dagen efter har ordern annullerats för att delarna inte finns. Har dessutom flera bekanta med samma erfarenheter.
lenwib: Tror Du har en stor poäng även där tyvärr.
Klarna har varit i blåsväder på sistone gällande allehanda ärenden,men eftersom varje fall är specifikt i dessa ärenden och hela sanningen inte presenteras i medias hunger om sensations-nyheter sammanhanget så vill åtminstone jag inte falla bilan på Klarna än i detta läget.

Från Mister-Autos sida är fallet ett annat dessvärre.
Skickade ett meddelande till dom igår och fick svar (2st) från dom idag.
Först framkom att nummret var deras interna,även fast dom i tidigare meddelande hänvisat detta nummer vid ev kontakt med Klarna?

Sen påstods det att Klarna behövde "kanske" några dagar för sitt system att uppdatera detta?
Det har nu gått 21 dagar sen Mister-Auto enl egen utsago återbetalat summan till Klarna.

Anledningen att jag valde Klarna-Faktura betalningen är att första gången jag handlar via nätet på ett nytt ställe tar detta om det är möjligt.
Oftast är det Klarna som finns som "option" för detta och har alltid fungerat problemfritt för mej åtminstone !
Då slipper man lämna ut ev kontonr,kreditkorts nr etc.

I detta sammanhang vill jag verkligen lyfta fram ett specifikt ställe som hittills levererat mej både service och leverans säkerhet samt bra priser de ggr jag handlat av dom ( 8ggr ).
Detta är "sparkplugs.com.uk" från England.
Max 5dagars leveranstid,bra service och alltid rätt grejor :)

Så förväntade jag mej även från Mister-Auto,men sanningen är en annan.
Tog 8 dagar istället för de utlovade 4dagarna.
Fel grejor trots infon från deras egen hemsida.
Fel antal ( den flummiga packaren kanske? )
Krånglande vid påpekandet av utebliven bromsskiva där jag? skulle skicka tillbaka den bromsskiva jag fått för att erhålla 2 skivor ???
Bromsskivsatsen var dessutom slut på lager 3timmar efter att dom meddelat mej att dom var skickade !!!???

Nä kort sagt,den som inte drabbats av deras ( Mister-Auto ) strul skall skatta sej lycklig och börja handla från annat håll,för det är bara en tidfråga innan man drabbats hos Mister-Autos flummiga värld !

Kommer uppdatera fortsättningen gällande min återbetalning.
För den som undrar vilket "astronomiskt" belopp det rör sej om så är summan 739kr.
En summa jag utan problem kan leva utan,men är ute efter principen och framför allt vill jag upplysa fler om ev risker att handla från detta ställe.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag har handlat på Mister-Auto ett 20-tal gånger, samtliga utan problem och med allt från 2-14 dagars leverans.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Alex84. 21 dagars väntan är ingenting.
Själv är jag uppe i 32 dagar nu och väntar på det fantastiska beloppet 117.-
Klarna tar det så fort dom kan men det är "lite mycke nu".
Återbetalningen är en kreditering men klarna har lite problem för det har inte skett någon retur.
Svarar klarna med att jag inte ska returnera vara utan få tillbaka en fraktkostnad +5% på handelsbeloppet(från mr-auto)
Nu blev det rörigt för dom. Återkommer med hur det går.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
PayPal är ett utmärkt sätt att betal med hos mister auto.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Varför använder ni klarna varför inte PayPal eller direkt med kort?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.