|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Provade en 3-serie igår och tykcker den känns lite trång, jag är ganska stor och van vis stor mercedes. Har bestämt mig för BMw (utan speciell anledning) och är inne på 5-serie med automat. Jag har mina bilar länge så kvalitet & ägarkostnader är avgörande. Hittade denna Länk Har ni experter några funderingar/kommentarer på denna bil? Har aldrig ägt en BMW och har inte råd att köpa fel, så tips och köpråd välkomna :) | |
| Fin bil! Lågmilad, svensksåld och med bensin-SEXA! Läs dej upp här på forumet vad som är typiska fel på F10, och så kollar du upp dom, i tillägg till vad man generellt bör kolla, på den bilen du er spekulant på. En 2010 2wd kan dra till höger vid motorvägsfart, prova! | |
| Jag har haft en 523i. Slö och törstig. Dessutom är den tokdyr! 250' för en -10 sedan är 30-40' förmycket. Köp en 528 om du absolut vill ha bensinare. Annars 530d om diesel är ok. | |
|
Tackar för input. Finns det något ställe man kan läsa om eventuella uppdateringar från olika årsmodeller? Har även tänkt över detta med bensin vs diesel efter tt pratat med BMW service här i stan och tar det som jag hittar för bäst peng. Är det samma automatlåda i en -10 som en -13? några störr ändringar i kaross eller programvara? Då jag bara kör 1000 mil per år tänkte jag att en som gått lite mer mil men kanske är något år nyare är ett bättre val. Jag vill helst inte betala mer än 200ksek men kan plåga mig upp en bit till (kanske 50k). Verkar dock som att tidpunkten at köpa bil är lite fel, bättre att vänta till efter sommaren... vad tror ni? Isf får jag köpa nåt besiktigat skrot till hösten och byta då... |
|
|
har du provsuttit vagnen i Påarp ? tycker att sportstolarna är en satans dynga , är man fullväxt så sitter men sämre än i en gammal Land rover. |
|
|
Provsatt en annan motsvarande med sportstolar och håller med dig. Med mina 110 pannor var det svårt att få svanken ner i stödet för ryggslutet.. men detta problem borde nog åtgärdas på annat sätt :( Var hittar jag erfarenheter, typiska brister, varningar för F10? Jag är kass på att hitta info så om någon har en länk vore det toppen :) Provsatt en 320 oxå ännu en gång och fick lite klaustrofobisk känsla, men som sagt - då jag sällan kör mer än 2 mil i sträck kanske det är ett smartare val.. Är det samma 8-växlade automat i F10 / F30? |
|
| Ja det är samma automatlåda på alla F10, dvs 8-stegad. Sen är det olika mjukvaror på de olika motorerna. | |
|
Du ska ha en diesel med komfortstolar, 520d eller 525d, automatlådan är suverän .. 8växlad. facelift kom 2014, vad jag vet är det ingen skillnad i växellåda eller motor, utan endast teknik och lite design. parkeringshjälp (PDC) är guld värt med en sådan stor bil. övriga små men väldigt sköna tillval är sportratt samt stora navigatorn(om du nu behöver gps). |
|
| Håller med sista inlägget , sen om bilen är sååå stor vetetusan , körde Range Rover innan :-) | |
|
vilken årsmodell är bästa köp för långsiktigt ägande om man bara kör 1100mil om året? Lutar åt en F10 2010-2011 med 8-10k mil på mätarn.. |
|
| Kör du bara 1100 mil så är kanske förbrukning kanske inte så viktigt så satsa på en rolig då. 535i ? | |
|
Mitt val handlar mer om inköpspris och underhållskostnad. Vill ha F-kaross och har bara visst med pengar.. så då hamnar jag på en 520d antagligen, vill inte göra avkall på automat och PDC. Övrig extrautrustning är mest bonus men läder hade varit kul.. |
|
| Det finns ju sida efter sida på blocket med de krav du har så det är väl bara att börja leta. Automat och 520d tycker jag är en helt perfekt bruksbilskombination! | |
|
Kommentarer på denna? Länk Måste kompleteras med drag, har haft fyra ägare - kan det påvisa något problem med bilen tror ni?? |
|
|
Den bilen är Naken . Extra utr. Ät xenon och blåtand. Den saknar : läder Stora skärmen, sport eller komfortstolar finns Navi. Lägg inte ut 230' på en naken bil. Polarn sålde sin nästan fullmatade 520d f11 8000mil för 249000 nyligen på blocket o den var i mint condition. Den hade tillomed automatiskt fickparkering och kameror runtom, panorama , elektrisk drag , elbaklucka , man kan säga att den hade allt förutom rätt motor, ambient light och hud. Såå nääää den där bilen blir svårsåld. Ja menar ,tyg ??? |
|
|
Ser din poäng.. Nåt tips på något bättre på marknaden just nu? - hittar inte själv.. Jag har fått lite bråttom tyvärr... |
|
|
Hur mycket vill du betala för en bil Max 250,000kr? Inget över 5000mil? |
|
| borde väl finnas nåt på BMW premium selection ? | |
|
Kan tänka mig att betala 250 för en fin bil. 7-8000 känns ok eftersom jag kör så lite och skall ha bilen länge... |
|
|
Privat/bilfirma? Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
| Vad tror du om en fin och bra utrustad 2012 touring med 15000 mil. Är det för långt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.