|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
De Nokian Hakka (odubbade, 18") jag har på bilen vintertid gör bilen betydligt mer spårkänslig än de 19" RFT-däck jag har på sommaren. Rätt stor skillnad faktiskt; på sommardäcken ligger den på vägen som om den gick på räls, med Hakka-däcken får man småjustera framfarten hela tiden. Har provat olika däckstryck men märker ingen större skillnad (brukar alltid ligga mellan "normal" och fullstad i tryck). Bara att gilla läget med nordiska friktionsdäck, antagligen. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Upplever precis som Narvselius att odubbade Hakka (ej RFT) ökar spårkänsligheten. | |
Verdi |
Mina dubbade Continental minskar spårkänsligheten till ett minimum. Körde 30 mil igår och tänkte flera gånger på hur riktningsstabil och komfortabel bilen känns med vinterdäcken. Bytte mina nästan nya RFT mot Goodyear F1 Assymetric i augusti och de däcken är jag också väldigt nöjda med. Relativt mjuka och tysta men samtidigt svarar de på minsta vink från ratten på ett sätt som jag aldrig varit med om förut. Bilen känns så lätt och följsam. Jätteskillnad mot originaldäcken som spårade, bullrade och hela bilen skakade till så fort det var en skarv i asfalten. Däremot, tvärtom mina förväntningar, så ökade bränsleförbrukningen något. |
| Konstigt att F11 har så taskig väghållning! Jag har aldrig upplevt någon tidigare BMW eller annan bil så vinglig,spårkänslig!! Verkar inte spela någon roll vilka däck som sitter på!Jag hade en gång i tiden en Volvo 245 GLT-82 den var mycket bättre på vägen! det säger en hel del!!? | |
|
Är väldigt nöjd med min 530d F11. Komfortabel och bekväm, perfekt på långa norrlandsturer. Pendlar 37 mil med bilen (enkel väg) ungefär varannan vecka. Min 530d e61 var roligare att köra, men skulle inte byta tillbaka. Sänkte lufttrycket i däcken till lägsta rekommendationen och då går den som tåget och spårar mindre. Lappen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.