AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.371

Bmw e36, går varm vattenpump verkar ok? Bild

Sida 3 av 3
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Har du provat att hälla kylvatten i det luftningshålet tills det börjar rinna över, där det kommer ånga på videon?
När du hällde i kylvatten i kylare, fyllde du ända upp eller fram till MAX markeringen?
Det ser ut som att det är luft i systemet någonstans som gör att vatten inte kan cirkulera runt.
Lu
46
Ludwigsagner
328im Sedan -97
Får ge mig på att lufta bilen igen då. Ja det känns precis som att vattnet inte cirkulerar som det ska. Med tanke på hur varm och hård den övre kylarslangen var så känns det precis som att termostaten inte öppnar.. Fast jag har kokt den och testat..

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Hur fyllde du systemet, till max markerimg? Fyllde du i kylvätska i det lilla hålet?
Lu
46
Ludwigsagner
328im Sedan -97
Fyllde inte i kylarvätskan i luftningshålet utan ner i expansionskärlet.

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Minns inte hur jag gjorde på e36 men på e46 hällde jag först kylvatten i expansionstank ända upp till kanten och sedan fyllde luftningshålet tills det börjar rina över. Startade bilen och väntade tills vatten sjönk. Fyllde på igen upp till kanten och så tills vatten slutade sjunka. Med på locket och körde några varv runt stan. Dagen efter kollade nivå och det sjönk ytterligare, då fyllde ja upp till markeringen. Och så gjörde tills nivån stanade på max.
Lu
46
Ludwigsagner
328im Sedan -97
Tack för tipsen, ska testa imorgon!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.