|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Verdi |
2 dagar? La ut bilen 16 april. Men det handlar inte om tiden. Den får stå hos handlaren till midsommar om det är så. Det jobbiga var att vänta på att folk ska höra av sig igen. Tydligen gör jag något fel i kontakten med potentiella köpare. Tror det går bättre om jag överlåter det åt folk som vet vad de gör. Plus att jag slipper det här stressmomentet. |
| du gör inget fel det är så det fungerar. man lägger ut en annons och väntar. priset behöver inte vara fel utan det handlar bara om timing. jag hade min lilla bmw på annons i över två månader, och när den väl såldes så var det nästan slagsmål mellan kunderna. sålde den för utsatt pris. | |
Verdi |
Japp. Jag vet ju det här. En dyrare bil har färre spekulanter och det kan dröja innan det kommer någon som vill ha just en sån här medan t ex en 320d alltid har många spekulanter. Fast nackdelen med 320:n är att där konkurrerar man med andra objekt på ett annat sätt. Jag har rätt liten konkurrens så när rätt spekulant dyker upp så ligger min bra till och jag borde få hyfsat betalt. |
| Precis! | |
| Verdi, mitt fel, trodde du skickade frågan om annonsen i samband med att du la upp den. | |
|
Alla har rätt till sin egen åsikt förstås (definitivt när man är beredd att betala för den) men vad är det som är så hemskt med att sälja på Blocket? Är uppe i bil 12 just nu såld där och de enda ord jag märker jag behöver är "nej tack" när jag träffar på en spekulant jag inte är intresserad av. På senare tid har jag tagit bort telefonnumret också vilket iofs kanske gör att man tappar någon enstaka spekulant men jag vill inte ha med folk att göra ändå som inte är kapabla att skriva ett mejl. Visst, du får mängder med mejl (107st för att vara exakt förra försäljningen) men vad skadar det? Det är bara att inte svara på de man inte vill ha kontakt med. När folk väl kommer på plats så har 95% faktiskt sedan köpt bilen. Det är faktiskt bara 2 personer som provkört hos mig som inte gjort affär sedan. Det här med "nöjesprovkörning" behöver man inte oroa sig för om du inte säljer M-modell eller sportbil. Tyvärr räknas inte en 330d dit ;-) ------- //Lövet |
|
Verdi |
Är inte orolig för provkörningar. Då är ju affären i hamn. :) Har sålt fyra bilar via blocket tidigare och det har inte känts jobbigt. Men det har varit bilar från 50 till 170 tusen. Verkar jobbigare med en lite dyrare bil. |
|
Verdi jag tycker nog precis tvärtom där. Det kan ofta vara lättare att sälja en dyrare bil då spekulanterna redan från början söker i prisläget eller just efter modellen. Billigare bilar får ofta ett helt annat klientel som ofta inte har pengar och ibland heller inte kan få kredit. Sen är det alltid lättare om man är villig att ta ett inbyte, det kan rädda många försäljningar. Sen är det ofta som det inte ens frågas om en provkörning på en dyrare bil. Speciellt inte när det finns fabriksgaranti kvar på bilen. /Anders |
|
Verdi |
Nu är den iaf på plats. Ska blir roligt när bilderna kommer ut sen. Länk Priset är satt av 7H bil utan större inblandning av mig. Jag har såklart sagt ok men that's about it. |
|
Hoppas att det går bra Verdi. De brukar göra bra jobb så du blir säkert nöjd och glad i slutändan. De glömde dock att ta med den arabiska influensen i specen :-) /Anders |
|
Verdi |
Nu har de fått upp bilder också Länk Jävligt snygg om jag får säga det själv. Jag måste ha bra smak. :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.