|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Skickade dig precis ett mail Mårten. /Anders |
|
|
Tror Anders precis svarat på det :) De är duktiga och snabba, och it mitt fall fick jag nog ut ungefär vad jag kunnat mäkta med att få privat, även om deras försäljningspris var betydligt högre. |
|
Verdi |
Anders, Tack! acey, Brukar du anlita samma försäljare alltså? |
|
Jag har köpt en bil av dom (och varit nära några gånger) och de har i sin tur sålde E63:an åt mig. Så brukar är väl att ta i, men Anders har sålt två bilar och jag vet ytterligare en person som sålt sin Cayman med gott resultat. Inte billigt, men bra. |
|
Verdi |
Då så. Har varit i kontakt med dem idag och kommit överens. Verkar bra. Har även bokat transport dit. Exakt vilken dag vet jag inte men inom 10 arbetsdagar. Och så har jag precis bokat regbesiktning i Librobäck. Pust... :) |
| Bra jobbat :) Vi håller tummarna för snabb och lönsam försäljning! | |
| Vilket i-landsproblem du har :-) Verdi | |
Verdi |
Nu ringde transportfirman och erbjöd en plats på en trailer imorgon redan. Fick tyvärr tacka nej. Behöver bilen i helgen. :) J.Check, Om du anade vilka problem jag har. Nu måste jag ringa och avboka Mr Cap också. Eller så får de fixa min nya bil... Hmmm. Nej, för den ska regbesiktas samma dag som min bokning på Mr Cap. Det går inte... Plus att jag helst ska ha tillgång till en bil sön 27 april för då ska vi på husvisningar. En oändlig radda problem således. :) |
| Återkommande fråga. Betala mäklare eller sälja privat? Försök först på egen hand! | |
Verdi |
Jo, hade försökt själv i vanliga fall men nu är bilen så pass dyr att det nog är värt det. Slipper ju mycket problem med troliga inbyten, hålla bilen ren och fräsch för provkörningar, finansiering osv osv. Har inte tid eller lust att göra det själv helt enkelt. |
Verdi |
Äh va fan. Sätter ut en annons över påsk i alla fall. Får jag den inte såld innan mitten av nästa vecka så skickar jag den söderöver. Så om det är någon här som är intresserad så passa på innan den blir 20-30 tusen dyrare. |
| Får man fråga vilken förmedlare det är som diskuteras? | |
Verdi |
pettran, 7h-bil. Kanske hinner sälja den privat innan dock. Har en spekulant som ska bestämma sig imorgon. |
| 7h verkar intressant. Har du lust att avslöja vad de har för prismodell för förmedling? | |
Verdi |
Skickar pm. |
Verdi |
Tror jag skippar 7H. Tror ni de får ca 40 tusen (=deras avgifter, transport, transportförsäkring) mer än vad jag får privat? Någr synpunkter på annonsen? Länk Det där om husköp ÄR faktiskt sant. :-) Vi kollar efter hus för fullt och jag kommer förmodligen även sälja 335:an till hösten. |
| Bra annons, reagerade bara på den smutsiga mattan om man ska vara petig. | |
|
Välskriven annons. Men visst var bilen registrerad i England innan den blev svensk? Skippa att skriva det där med husköp. Däck, märke/dimension/mönsterdjup? Vinterhjul? Undrar hur vä utsida sida ser ut (...)? Tveksamt om 7H kan få ut 40' mer. Känns som krångligare alternativ än att sälja den helt själv. Lycka till och njut av din fina 335d! |
|
Verdi |
Sådärja! Jag ruttnade totalt på försäljningen och överlåter det åt proffsen. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. ;-) Folk ringer och babblar, sen ska de "fundera och återkomma" men det verkar alltid stanna vid "fundera". Supertrött på alla drömmare och velpellar. Är värt varenda krona de vill ha för att sälja bilen om jag blir av med den. Skickade precis bilen på transport söderut. Är sjukt lättad trots att inte bilen är såld. Tog bort annonsen på 335:an som jag också hade ute ett tag. Körde den 16 mil nu idag till jobbet och tillbaka. Gasresponsen, ljudet och draget är en nivå upp från 330n helt klart. Samtidigt visade färddatorn 0,59l/mil i förbrukning. Sjukt nöjd. Säljer inte 335:an på ett bra tag. |
| Du lessnade på två dagar? Otålig i kubik? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.