|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
När ja hade min 325ic-95 så satte jag på ett öppet pipercross luftfilter och den fick ett brutalt insugnigsljud kan ja säga!! Men sen om de vart nån effektökning kan va svårt o säga, men de e ju bra att ha om man tänker göra någe mer med bilen!! |
|
318 iS M3 |
Ja ja. Det är en konisk öppet luft filter. Vjolet i färgen och den är inoljad. Vadå avskärmad? och vadå varm luft förklara gärna för mig för jag vet inte vad de orden innebär när det gäller i detta samanhang. |
|
Tjena. Jag har ett k&n insatsfilter i min m3:a. Skillnaden mellan det o orginalfiltret är att den orkar lite mer på höga varv. När jag maxar bilen med orginalfiltret så börjar det gå riktigt segt efter 260 km/h och vid 270 km/h är det absolut max, med sportfiltret i så börjar det gå segt efter 270 km/h och vid 275 km/h är det max med det. Däremot tycker jag mig inte märka ngn skillnad med de olika filtren vid vanlig körning, kanske att den känns en aning mer varvvillig på höga varv då. 318 iS M3: Det är väldigt viktigt att skärma av ett öppet filter från den heta motorn, då varmluft inte förbränns lika effektivt, du tappar alltså prestanda om motorn suger in varmluft. Mvh Jens |
|
318 iS M3 |
Hur ska man skärma av då, det följde inget med sånt i paketet. Vad är det man ska köpa för att avskärma? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.