|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan du läsa ur värdena från MAP? Kan du ha fått en läcka? (Inte sannolikt men ibland...). Vet inte om denna länk är för basic för dig, men någon läsare kanske blir lite upplyst :-) Länk Angående fuel pump har jag inga tips, men posta gärna felkoden/erna. Antar att det du kan göra är att mäta trycket, se om det är inom intervall. Har för mig att den skall vara ca 200bar, men kolla detta nogrant för det är bara en siffra jag minns i bakhuvudet. (Och 150 bar nät motorn är kall?) |
|
|
Hej, jag kan inte läsa värderna ur en mapp. Men läste fel koder och fick fram: -2A99 Crankshaft, exhaust -2AAF Fuel pump, plausibility -2EF7 Map termostat (förr ståg de sensor) Motor skramlar fram till 70-80C efter det blir tyst.. Nästa vecka ska till verksad, de kanske hittar fel.. |
|
|
Hit-Man, Jag har glömt av denna tråd, men är intresserad av hur allt gått. Hoppas verkligen att bilen fungerar bra nu efter allt strulande. |
|
|
Hej hej! Jo, byttat katten och mapp sensorn så bilen fungerar utmärkt! Går bättre, motorn är tyst och ljudet med ventilerna är borta då jag byte olja från 0-40 till 5-30 istället... Jätte nöjd nu. Taackar! |
|
|
Hej Jag har en BMW e90 320i som rullat 23k snart. Den varnar för lågoljenivå varje gång jag kör 10_20 mil efter det börjar motorlampan lysa gul/orange. Har byt olja och filter på den men den varnar igen. Har varit och felsökt den och felkoder var någonting om oljenivågivaren och katalysatorn lambdasond ? Det här är min första bil som jag äger. Skulle vara snällt om någon kunde hjälpa mig lite ? Kan jag isf köra med bilen på korta sträckor ? |
|
|
Generellt finns det inte något ekonomiskt incitament att inte åtgärda denna typ av problem. Oljenivågivaren påverkar kanske inte funktionen, men förr eller senare kanske man inte har koll på oljenivån (såvida din bil inte har oljesticka?). Att motorlampan lyser betyder att avgasreningen är undermålig enligt bilens uppfattning och ofta innebära onormal drift (risk för skada) på ex katalysatorn. Försök åtgärda problemen, även om du sannolikt kan du köra vidare ett tag. |
|
|
Har precis parkerat bilen, när jag startade den o körde iväg var det inga problem alls, men nyss börjar oljelampan lysa igen, har en tid på verkstad den 5: jan Och det luktade bränt i bilen oxå, kollade på motorn samtidigt o det va lite olja här o var, men ingenting läcker på marken iaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.