|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill passa på och tipsa om denna M6a: Länk Har tidigare varit krockad i bak: Länk | |
| Visst har den varit smäld bak, men knappast skrotfärdig. | |
|
Varningen kanske består i huruvida ägaren upplyst om problemet samt hur / var / av vem den blivit lagad. Har den gått via Lettland? |
|
|
Jag skulle dock gärna vilja veta om en bil jag var intresserad av var smälld eller inte. All dokumentation ska finnas enligt annons. Så jag förutsätter att även kvitton för reparationerna finns där. SUA460, SUA 460 Tack Ollansson |
|
|
Hej, det är min bil ni pratar om. Jag köpte bilen på blocket förra året och hade inte en aning om att den varit krockskadad, tidigare ägare nämnde ej detta för mig! Det sista jag vill göra är att lura någon på pengar med falska annonser. Jag blev oerhört ledsen när jag fick se detta, skall ringa tidigare ägare och prata med honom nu! Skall även kolla upp hur skadan är reparerad, har tittat själv nu men kan inte se något konstigt (men jag är långt ifrån expert) Förhoppningsvis är skadan bra lagad, jag lägger ut info om detta så fort jag vet! Hoppas ni alla förstår att jag ej vill lura någon, jag är ärligheten själv! mvh, Mattias Pettersson Pettersson |
|
|
Om det nu finns 16 registerade händelser via carfax så kan det vara läge o betala för en rapport därigenom. Där kommer du se vilket EU land den är reparerad i. Länk |
|
|
Export till Tyskland 2011-09-30. Då hade den rullat 6400mil. Tror inte första ägaren i Sverige kände till att den varit med om lättare krock. |
|
|
2013-11-08 76 489 Fordonet besiktat. Fordonet besiktat av Bilprovningen Borås-Ramnaslätt, Sverige. 2013-09-22 Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige. 2013-08-24 Fordonet är anmält för påställning för i trafik i Sverige. 2013-08-19 Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige. 2013-08-07 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson. 2013-05-30 73 841 Fordonet besiktat. Fordonet besiktat av Bilprovningen Borlänge, Sverige. 2013-05-03 73 372 Fordonet besiktat. Fordonet besiktat av Bilprovningen Borlänge, Sverige. 2013-05-03 Fordonet är anmält för påställning för i trafik i Sverige. 2012-09-25 Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige. 2012-03-27 I trafik första gången i Sverige. 2012-03-20 Fordon förregistrerat i Sverige med registreringsnummer SUA460. Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson. Inga lån rapporterade 2012-02-07 Privatimporterad från Tyskland till Sverige 2011-09-30 Fordonet exporteras från Savannah, GA (USA) till Tyskland. 2011-08-31 39 904 mile 64 219 km Vägmätarställning rapporterades. Salvage titel är utfärdad i USA. 2011-08-31 Salvage titel är utfärdad i USA. 2007-08-07 Fordonet registrerades första gången utanför Sverige. ------- //Lövet |
|
| Såg inte farlig ut, hade aldrig skrotats i Sverige | |
|
Daniel, jag föreslår då att du köper den... /Anders |
|
|
En sån där bil hade med hundra procents säkerhet lagats i Sverige också. Det rullar tusentals bilar med lagade krockskador i Sverige. Skillnaden är att det inte finns någon carfax som funkar här så Svensson kan åka runt lyckligt ovetande. ------- //Lövet |
|
|
Men diskussionen gäller väl inte i första hand om bilen skulle ha lagats eller ej, för min del gäller det främst att informationen skall fram att bilen varit ordentligt krockad så att varje spekulant själv på ett juste sätt kan bilda sig en uppfattning om man vill köpa eller ej. /Anders |
|
| Skadan värderades ju till 32000 USD Så den var nog hyfsat krockad. | |
|
Hej alla, Ville bara tala om att varken förra ägaren eller jag hade en aning om skadan! Alla som ringer mig och vill köpa bilen informerar jag självklart om skadan och hänvisar till bilder så får var och en göra sin egen bedömning. Jag har bokat tid på BMW för att få reparationen och skicket besiktigat! Rätt skall vara rätt!!! Mattias Pettersson |
|
|
"gäller det främst att informationen skall fram att bilen varit ordentligt krockad" Du menar den information som aldrig framkommer på sv.sålda eller EU-importerade bilar eftersom Carfax inte funkar där? ;-) ------- //Lövet |
|
|
Lövet, vet ej vad du är ute efter nu men givetvis skall ju all sån här info fram oavsett ursprung på bilen eller har du verkligen en annan åsikt? /Anders |
|
|
Snälla rara "Lövet", vad är du ute efter? Vad vill du att jag mer ska göra? Jag sitter inte i någon rolig sits, kan du förstå det? mvh Mattias Pettersson |
|
|
"Lövet" är nog på din sida här. Han menar ju att det finns massor av liknande skadade bilar som lagats och säljs i Sverige då vi inte har samma system som i USA där de verkar skrota bilarna mycket tidigare än att laga. Jag är ingen expert men skadorna ser verkligen inte särskilt farliga ut, en enkel påkörning bakifrån som händer varje dag. Att man uppskattar lagningen till $32000 kan ju vara att man sätter det lite högt just för att den ska bli "title salvage". Men görs lagningen rätt med riktning av chassi, riktning och omlack kaross, ny stötfångare, ljuddämpare, ny baklucka mm så kostar det nog rätt mycket, särskilt på den bilen. |
|
Lasse Karlsson |
tiven69! Tycker du verkar agera helschysst i denna fråga! Om du är ärlig och rak med info om detta till en ev köpare, så är det ju upp till honom att avgöra bilens skick utifrån infon han fått! Du ska inte behöva ta skit, då du helt uppenbart blivit lurad själv! Bry dig inte om "lövet", han är bara avundsjuk, för att han inte har en lik fin bil som dig! HA DET! modolasse |
|
Varför hackar ni på Lövet? Han lyfter ju bara upp det fakturm att det rullar 1000-tals svensksålda och tyskimporter i Sverige som har varit med om liknande krockar och sedan blivit lagade och att många av de som äger dessa bilar i dag inte har en aning om att deras bil har denna historik. När det gäller M6:an så är det intressanta givetvis vis att få bekräftat för säljaren och ev spekulanter att lagningen är gjord korrekt. Att den är importerad från USA till Tyskland är givetvis bättre än att den gått till Litauen men tyvärr är det också en del business att köra över tyska bilar till Polen och där laga till en betydligt billigare peng och kanske inte i alla fall fackmannamässigt. ___ //Ulf |
|
|
Sorry, skrev fel. Menar Anders såklart, ej lövet! Känner mig lite påhoppad bara, försöker agera rätt i den situation jag hamnat i. Vill inte lura någon annan så som jag blivit lurad (eller fått rätt information rättare sagt). Någon som vet hur jag skall få reda på vem som lagat bilen? Pettersson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.