|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
thekinglives |
Tänkte att här kan man dela erfarenheter av framförallt icom. Vilka har Icom? Vad får Icom kosta? VM vs native...erfarenheter? Rheingold vs ista d... |
| Vad är icom? :D | |
|
kan det vara något som visas på länkad sida? ;-) Länk |
|
thekinglives |
Ja stämmer bra.. Trodde det skulle finnas ett gäng med lite kunskaper i ämnet, hade varit bra med ett svenskt alternativ till: www.bmwcoders.com www.bmwcoding.com Jag la Inpa Ediabas på hyllan ett tag då jag haft problem att installera och jag inte fått allt att fungera, så jag köpte handikappversionen...alltså ICOM, med den behöver man inte vara Einstein bara för att koda om någon box eller dylikt;) |
| OK borde va nåt för mig. | |
thekinglives |
Kaparn: Sidan du länkar till har jag precis beställt från, återkommer med en recension av företaget, om någon tänkt beställa. Är lite orolig för Tullavgifter samt moms......Kineserna skriver ju vad som helst, men frågan är ju om tullarna köper detta:) Ps:inte fel att ha någon form av "dator" till din 640, i alla fall när garantierna börjar närma sig slutet. |
| Ok avvaktar din utvärdering. | |
| Kaparn: till din f-modell kommer du långt med E-sys. | |
| Ja, någon form av kodningsverktyg vore lajbans att ha, frågan är bara vilken väg man ska gå? Det verkar finnas en djungel av olika lösningar. Finns det något verktyg som är mer heltäckande än andra? Då tänker jag både på kodningsmöjligheter och kompatibilitet med olika BMW-modeller. | |
|
Har funderat på icom ett tag men vill inte ha någon klon helst och då blire dyrt! Jag kör std och har faktiskt utvecklat en god förståelse och kundskap ang programmen och dess funktioner. Har hjälpt väldigt många inkl mig själv. Sådant som inte ens bmw har kundskap om. Både med kodning och programmering men tyvärr täcker inte K+DCAN allt, såsom most-ringar CCC/CIC flashning mm. Iallafall har man lyckats rädda ett x antal bmw's från hutlösa priser av BMW, mest för att dem inte klarar av att flasha använda moduler. Har chans att köpa en men har skjutit lite på det just nu. |
|
thekinglives |
Ftar:Förstår vad du menar med clonerna......Jag har dock förstått att det finns cloner som är motsvarande original...alltså original:) dock kostar de inte 400dollar. Nästa krux är datorn!!!!!! Vilken dator? minimikrav? operativ?hmm Många på ovan nämda forum förespråkar versionerna som är native, alltså programmen körs direkt under operativet, medan vissa förespråkar att köra ista P på VM ware, virtuell machine och med xp virtuellt...de påstår att xp är det mest buggfria och därför stabilare. Ista D typ senaste Rheingold körs visst alltid native.....varför om vm Ware är så bra? Nej......i nyare BMW med fiberoptik(most) är det nödvändigt med most interface, är väl Icom och senare Autocom som är aktuella. För att koda/programmera ccc/cic-hifi-headup-mulf mm. |
|
Exakt, det kan ju gå bra med en klon också men har hört från vissa håll att det kan jävlas. Det bästa man kan göra är att köpa komplett kit med dator och hela köret så slipper man oroa sig över dator spec ;) Men prislappen går upp markant. Min egen setup kör jag direkt på windows. Det fick bli så eftersom jag aldrig fick någon bättre ordning på vmware. Men skulle det bli aktuellt så kanske jag testar ännu en gång. Jag har rheingold liggandes faktiskt men har ej behövt använda det än. Funderar på att iallafall testa de :) Finns väldigt många olika verktyg så ma blir snurrig emellanåt. Nödvändigt å nödvändigt ;) De går ju me K+DCAN med lättare operationer men det tar en väldans tid bara och risken att de händer nåt är såklart större. Och vissa saker kommer man bara åt med fiber if. Men man kommer längre än vad man tror med k+dcan med rätt kundskap och program. |
|
|
Halloj, Jag köpte nyligen k+dcan kabel för att programera lite smått på min nyförskaffade Mini Clubman r55 -11. Dock insåg jag senare att rad2 modulen (stereo) inte går att komma åt med den kabeln efter 2010 och frammåt. Är det någon vänlig själ som har eller vet någon som har ICOM utrustning och kan tänkas hjälpa till? Gärna i jönköpingstrakten! |
|
thekinglives |
Ok..Idag kom DHL med ett paket på 25kg!! icom med en Panasonic c52 roughbook, körd direkt under windovs xp.. har bara hunnit testa att allt funkar, allt funkar, även xp versionen och password till detta...grymt bra. Ftar: på tal om klon...jag är 99% säker på att detta är original... inte nog med att jag fick etiketterna till icom abc...jag fick den klasiska bmw påsen, den som man känner igen på att den har alla artikellnummer och tyska texten.. Kan bara rekomendera köp!!! Discovery: finns i Värnamo under dagtid, vad behöver du ha gjort? |
|
Thekinglives: Jag skulle behöva ändra en inställning i stereon där de lagt in ett filter som begränsar vid 100hz på bakhögtalarna. "VEHICLE_FILTERS in the 2RAD module. You have to change the setting from "r56_stereo" to "r56_hifi" " Jag vet hur kodning med ncs expert går till men ej icom. Är det på liknande sätt? |
|
thekinglives |
De ligger som retrofits, alltså en massa optioner att lägga till, mera användarvänligt... vi kan testa om du vill någon dag nästa vecka, hör av dig på enfield_535@yahoo.com |
|
thekinglives: :) Grattis! Nu vart man avis ;) Hade du länk? discovery: Man ska inte behöva icom för att komma åt 2RAD. |
|
| F-tar: är du säker på det? Det var svaret jag fick på ett stort amerikanskt forum. Dock har jag läst om folk som gjort det med en vanlig eBay sladd upp till årsmodell 2010. När jag försöker får jag bara felmeddelande so säger att modulen inte svarar och man inte får någon kontakt. Hmm, någon som har input? Blir inte riktigt klok på detta.. | |
thekinglives |
Länk Var här jag köpte från, lade beställningen online via deras support, fick bra råd och köpte även denna efter jag fått dess fördelar förklarade. Länk |
|
discovery: Jag är säker. Det går till på annorlunda sätt bar;) thekinglives: tackar ja skall sukta efter detta ett tag först :) |
|
| F-Tar: Tala ur skägget! ;) Jag skickar pm! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.