|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Kan det vara drivremmen som skrapar i som gör detta ljud. O med att den hörs vis låga varv e för då tar inte motorljud över. Samt att den blir varm o då låter det Mer? För ser ut som den skrapar emot längst ner?? | |
|
Prova med remspray ex: Länk |
|
| Böt drivrem o ljudet försvann. Fast sen nu när jag kärt långt o mkt i sommar så har ljudet kommit tillbaka och nu mkt oftare pip ljud. Va i helvete remmen igen? Skrapar i på annat ställe nu? | |
| Du kan väl prova remspray? Eller har du redan provat? Lite nyfiken; Hur långt har bilen gått? | |
|
Snart 16. Jag böt remmen o ngt fäste som va dåligt. Å då slutade lätet men kom tillbaka igen nu efter typ 200mil. Hörs mest bara vid lågt varv körande ibland sällan när jag står stilla. Kan det vara rem fan igen? Rem fästena o allt ser skit bra ut jämnfört med innan. |
|
| 200 mil på en multirem är nästan inget. 10 000 mil är nog ner normalt. Skulle tro mer på att någon spännrulle tagit skada (skev) isb med tidigare ingrepp alt pga yttre påverkan eller något annat. | |
| Med remsprej e det vara spreja överallt på remmen eller bara lite på den? Dränka hela eller hur? | |
| Ska bilen vara av eller på? Med remsprejen.. | |
|
Jag skulle personligen spreja ena sidan på remmen och lyssna om missljudet försvann. Om inte, prova andra sidan oxå. Av säkerhetsskäl borde motorn vara avstängd, men gör du som jag skulle gjort så spreja när motorn står på tomgång(enklast, men var försiktig med fingrar, hår och allt annat...). Misstänker att det kan vara svårt att komma åt att spreja bara på sidan av remmmen, då kanske du helt enkelt får spreja på insidan (av remmen) så att insidan och sidorna blir "fuktiga". Du ska inte behöva dränka remmen men naturligtvis behövs en hinna med spray på hela remmen (den är väl typ 1900 mm lång). Länk Sprayet borde dämpa gnisslet/missljudet, men tar ju inte bort felorsaken. |
|
|
Okej men alltså inte spreja på ett o samma ställe eller går det? För smörjan måste ju komma överallt när remmen rör sig? Tänkte spruta lite på sidan sen insidan och utsidan Inget kan väll paja av detta? Om man spretar insidan och utsidan Det är helt ofarligt? Så inte remmen blir hal o lossnar? |
|
|
Hur länge håller en sprej sig kvar på remmen? |
|
|
Det är bara o spreja på. Hur länge det hjälper är nog omöjligt att gissa. Bara prova. |
|
| Ok då pajar det inget iaf. | |
| Har du fått ordning på bilen? | |
| Prova stäng av AC:n | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.