|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar hur automatiskt halvljus fungerar på min bil. Hur ställer man in det och hur lyser det osv Glad om nån hjälper mig med info | |
|
Med ljusvredet i automatläge, dvs ett snäpp till vänster från nollan, så tänds drl-ljusen vid dagsljus och när det börjar skymma på så tänds halvljuset och bakljus automagiskt. Du får även en liten indikation på ljusvredet när halvljuset är tänt. |
|
| Stefan. Bakjusen är tända även i dagsljus. Så där blir det ingen skillnad. | |
|
...så det är alltså så man "ska" ha det, så det är tänkt normalt/på dagtid? |
|
|
Oj, snabba svar :) När jag ställer vredet på ett steg till vänster/A så lyser det likadant som när vredet är längst till höger/normal läge. Vredet på A och daytime rymning lights av så lyser inga lampor alls Sätter jag på DRL i menyn så lyser det som när jag har vanligt halvljus på/vredet längst till höger! :-( |
|
| Det betyder med andra ord att din bil är pre-lci och har inget godkänt varselljus (DRL). Det är bara LCI som har det. | |
| Hade du haft LCI så hade angel eyesen vart tända dagtid och bakljus släckta. Mot kvällen går halvljuset på automatiskt och resterande belysning går igång. | |
| F-Tar: Så har jag såvitt jag kunnat se. Jag vet att jag är trög, men det är med andra ord så man kan/bör/ska ha det på dagarna? | |
|
Precis. Pre-lci har ingen annan lösning till DRL förutom halvljuset själv, dem har även för svaga angel eyes som inte är godkänt som varselljus. Det finns tillgängligt för kodning endast. |
|
|
På min –08 lci när jag har "a" läge på vredet lyser ej ögonbrynen vid drl, dom lyser bara när det går över till halvljus i automat läget. Ska det vara så? Innan uppdatering av mjukvaran lös både angeleyesen och ögonbrynen vid drl i automat läge. |
|
|
Nej, så skall det vara normalt Det går att få tillbaka efter lite custom mods :) |
|
| Vet du om det går att fixa till med bmwaht? | |
| Använder inte de tramset ;) så nä :) | |
| Sorry, tänkte inte på att det kunde va en pre-lci. Hade inte fått i mig frukostkaffet än... | |
|
Tack för snabba svar men då får jag bita i det sura ..... att det inte finns den funktionen på min bil. :) :) |
|
|
Hur vet jag om bilen har en facelift ? 525D -07 |
|
| På månaden. 2007-02 pre-lci / 2007-03 lci | |
|
Tack, Okunnig som jag är, var ser jag år & månad? Lär mig saker varje dag :) |
|
|
Skriv dina 7 sista siffror i ditt chassisnummer på denna sida, och du ser produktionsdatum: Länk |
|
| Eller kolla om vilken växelspak du har on du har automat. | |
|
Ok tack för Era svar :) Växelspak? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.