AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.309

Behöver tips på tysta 17" sommardäck till E60 520d - 2009!

Sida 2 av 2
Gammal tråd, men jag kan tipsa att Pirelli P7 verkligen är tysta. jag åkte med en kompis bil idag, 235/45 17 har han, och P7 var verkligen behagligt tyst.

Officiella däckdeklarationen säger 72 db på dessa. Inte särskilt imponerande - de jag prövade förra året skulle vara betydligt tystare - 68db - enligt deklarationen.

Men verkligheten är tvärtom - hans däck är tystare än mina. Siffrorna i deklarationen är inget att lita på.

Jag är perverst petig på tysta däck - avskyr däckljud.
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Jobbar i däckbranchen sen ganska många år tillbaka och har åkt åtskilliga däcktester och alla säger samma sak, budget är budget och kan innebära ditt eller andras liv i en panik situation ...

Har provat Conti,Pirelli,Michelin och Goodyear på min gamla 530D M-sport i 245/40-18 och Michelins Primacy HP / Primacy3 är helt klart det däck jag varit nöjdast med i komfort synpunkten.

// Henrik
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Är benägen att hålla med Houke, det som främst skiljer ut Michelin emot andra är att när det är 3-4 mm kvar av däcksmönstret är det lika tyst när det är nytt. Subjektivt kan man vara av åsikten att man får mer ut i kilometer körsträcka på dessa med.

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.