|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gammal tråd, men jag kan tipsa att Pirelli P7 verkligen är tysta. jag åkte med en kompis bil idag, 235/45 17 har han, och P7 var verkligen behagligt tyst. Officiella däckdeklarationen säger 72 db på dessa. Inte särskilt imponerande - de jag prövade förra året skulle vara betydligt tystare - 68db - enligt deklarationen. Men verkligheten är tvärtom - hans däck är tystare än mina. Siffrorna i deklarationen är inget att lita på. Jag är perverst petig på tysta däck - avskyr däckljud. |
|
|
Jobbar i däckbranchen sen ganska många år tillbaka och har åkt åtskilliga däcktester och alla säger samma sak, budget är budget och kan innebära ditt eller andras liv i en panik situation ... Har provat Conti,Pirelli,Michelin och Goodyear på min gamla 530D M-sport i 245/40-18 och Michelins Primacy HP / Primacy3 är helt klart det däck jag varit nöjdast med i komfort synpunkten. // Henrik |
|
|
Är benägen att hålla med Houke, det som främst skiljer ut Michelin emot andra är att när det är 3-4 mm kvar av däcksmönstret är det lika tyst när det är nytt. Subjektivt kan man vara av åsikten att man får mer ut i kilometer körsträcka på dessa med. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.