AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.946

M5 i Malmö smet från polis och krockade

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Listan från länken i Sydsvenskan på p-botsskyldiga i Skåne som misstänks agera målvakter för bilregistreringar.

Namn Antal bilar Skuld (p-böter, skatt)

Adnan Abdulaziz, 41 år3 8668,5 mkr

Majid Wandi, 53 år3 8353,4 mkr

Jalal Baltaj, 52 år2 5696,5 mkr

Ibrahim Sabih, 29 år1 9296,8 mkr

Yousif al-Itabi, 24 år8177,8 mkr

Mayssam Al Hellani, 30 år5585,4 mkr

Ibrahim Mahmoud, 28 år3526,1 mkr

Kamal Hussain, 30 år1052,7 mkr

Ahmad Kahlid, 51 år802,1 mkr

Bilal Diab, 31 år161,5 mkr

Källor: Transportstyrelsen, Kronofogdemyndigheten.
PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
Vad jag än säger om detta så blir man säkert kallad rasist för det. Men för he---te, ge dessa figurer en enkelbiljett ut ur landet för gott!
Jag kan inte alls hålla med dig BMWe, snarare är det lite av en sport i Malmö att stänga och jävlas med medtrafikanter. Tempot är högre i Stockholm men större vakenhet.

Lägg därtill att 10% av bilarna är skrivna på Askens målvakter ovan och jag tror det var 2 smitningar om dagen i snitt. Idag var det mordförsök på poliser igen, då en 21åring försökte meja ner denne med bilen när han flydde. Och två 14åringar som stoppades efter att ha gjort sig skyldiga till vårdslöshet i trafik... Nja jag vill nog påstå att Malmö klart utmärker sig negativt! Nya influenser månne?
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
PWR4FUN: Skulle inte alls kalla det rasistiskt. Du har ju en lista med 10 namn. 10 av dem är icke-svenskar. Svart på vitt.

Men samtidigt så kan man ju inte dra alla invandrare över en kant, då det bara är en liten procent som är grovt kriminella. Men samtidigt är jag lite förvånad att det inte finns ett ända svenskt namn på listan...

Morfar ringde en dag och ville ha hjälp med att kolla upp ägaren till en bil som jämt stod felparkerad utanför på hans gata. Kollade upp reg.numret, och föga förvånande stod den på en "målvakt" i Malmö. Fanns ingenting vi kunde göra.
För övrigt så var det var inget svenskt namn den gången heller...
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Keiser jag håller inte med dig. De fåtal som jävlas med medtrafikanterna tycker jag inte är representativa för Malmö. Sådana undantag finns självklart men i Gbg och huvudstaden så är trafikanterna i regel mer aggresiva i sitt körsätt. Större stad medför mer trängsel vilket resulterar i aggresivare körsätt.

Jag undrar om individerna på listan över bilmålvakterna är en sluten krets? De måste nog känna varann?
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
PWR4FUN@

Det är inte ett dugg rasistiskt, jag är själv en person med invandrar bakgrund och håller med dig.

Dock är inte lösningen och kasta ut dem, tycker att man ska bli bestraffade med fängelse när man är skyldig staten så mycket pengar. Det ska inte vara som dagens fängelse dock med tv o fika o allt de där. Man ska sitta i ett mörkt rum 24/7 och skämmas för det man har gjort.

Det här drabbar oss vanlig hederlig folk och jag förstår inte varför man inte har hårde lagar mot sånt.

En bra lösning tycker jag skulle vara om man har obetalda P-böter och skatt som överstiger säg tex 10 000 kr så ska bilen bli konfiskerad och såld om böterna inte betalas in! Då skulle detta problem upphöra. Jag förstår inte varför våra politiker inte bestämmer detta, de fan obegripligt.
PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
Våra svenska politiker skall vi inte förvänta oss så mycket av. Det är en bunt ryggradslösa figurer som är för fega för att slå näven i bordet och säga stopp. Dagens politiker är mer måna om sin egen karriär och sitt eget välbefinnande för att våga göra något som må vara bra för landet, men som kan försvaga deras ställning.
Se bara vad det är för fåniga figurer vi har som skall företräda oss, det är ju som ett jäkla skämt.
Det förvånar mig inte att man i utlandet ser oss svenskar som konflikträdda och fega.
Det finns mycket att läsa på olika forum om förfallet i det här landet och fler blir det som knyter nävarna i fickorna, men vad vad gör politikerna??
Håller med Malleru om om att ett fängelsestraff utan förmåner är det första man skall ge dessa, därefter utvisning ur landet för all framtid! Vem vill ha dom här? Någon?
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Tycker klart att den aggressiva körbeteendet står malmötrafikanter för!
Stockholm och Göteborg är större städer och visst kan de vara tufft att köra där, men det är ändå lättare o de e lite mer ödmjukare.

jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa!

///MMM///
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Man bör nog ställa sig frågan varför de är målvakter, nånstans har det ju gått snett eller hur?
Jag tror inte att det är vad de önskade när de kom till Sverige...
Bmwe: liksom skorpionen så är mina upplevelser de omvända. I sthlm/gbg så hjälper man varandra i viss mån iaf, i Malmö försöker man tvärtom sabotera så mycket som möjligt. Inställningafråga.

Pwr4fun: håller helt med dig och förespråkar din lösning. Gällande politiker så får man dem man förtjänar. Tyvärr... Jante och bidragen går före allt annat!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
När det gäller så kallade målvakter, är det väl snarast lagstiftningen som det är fel på som möjliggör den typen av "kriminellt upplägg" - dvs. det är i sedvanlig ordning våra folkvalda politiker som inte gjort sin hemläxa...!

De individer som agerar som "målvakter" brukar oftast vara socialt och ekonomiskt utslagna personer, det är t ex. tydligen (har ingen statistik men har hört hur debatten har förts från myndigheters sida) vanligt att hemlösa personer tar på sig detta mot en mindre ekonomisk ersättning.

Det enda rätta vore väl att om någon har en skuld mot staten (eller hos kronofogden) som överstiger en viss summa, skulle fordonet som ertappas vid t ex. felparkering beslagtas och inte lämnas ut innan HELA skulden är betald - då skulle inte "buset" ha något att vinna på att anlita målvakter, snarare tvärtom eftersom deras fordon då skulle förverkas vid minsta förseelse.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Instämmer med Johan B ovan. Det är ju knappast bilmålvakterna man ska trycka dit och komma åt. Bilmålvakterna blir väl målvakter med miljonskulder upp till öronen just för att de inte har så mycket att förlora på det.

Kläm åt personerna som använder sig av bilmålvakterna. Ta deras bilar i beslag om det finns skulder knutna till bilen eller till bilmålvakten. Inför stora bötesbelopp som går till trafikförsäkringsföreningen för den som kör en bil som är oförsäkrad och oskattad, dvs du som förare får ett ansvar för att kontrollera att bilen du framför är försäkrad.

Allt går att komma åt och förändra. Det gäller bara att våra politiker blir lite handlingskraftiga och börjar agera.

996turbo
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
En lag mot dessa målvakter är på g. men man undrar ju vad det har kostat oss hederliga personer i skatt/höjda avgifter mm under dem 5 åren utredningen pågick.

Länk

Mvh

M34ever: förmodligen ingenting, eller hur tänkte du? Bara för att några giriga P-bolag lyckas stjäla mindre från samhället behöver väl inte du stå för?

Jag har själv NOLL respekt för P-bolag -- de är samhällsparasiter som inte fyller någon som helst samhällsnytta! Deras affärsidé är ondska, det enda de gör är att sprida ledsamhet och snylta på vanligt folk!
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Fattar inget. Varför är det så krångligt?
Om parkeringsavgifterna går till ägaren av bilen och bilägaren inte betalar (eller har andra skulder!) är det väl bara att kronofogden mäter ut bilen?
Eftersom den inte är lätt att hitta blir det väl svårt då, men en flagga i registret så att man hittar bilen nästa gång den får böter så skulle det ju funka fint?
LasseSL: det finns kommunala bolag där avgifterna går till kommunal verksamhet. Vad gäller avgifterna i sig så går det alltid att diskutera, är själv generellt inget större fan, men nog behövs det någon typ av reglering i de större städerna. Sen slutar ju inte oviljan att betala vid p-avgifter, utan gäller också försäkring och annat som kan relateras till bilägandet.

Detta är en cancersvulst som växer i samhället. Personligen är jag ganska övertygad om att denna inställning och "uppfiningsrikedom" kommer föra välfärdstaten som vi känner den till ända. Men nu tror jag dock vi/jag kommit ganska långt från topic... :)
Däremot: vilken jävla jubelidot som tydligen körde både rattfull, bröt mot trafikregler och smällde en fin E39 M5 bortom räddning -- pisk i saltgurka förtjänar han! Eller att lyssna på hela Håkan Hellströms senaste skiva - som straff!
Ja det där sista är verkligen inget milt straff LOL
:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.