|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
acey: Jag är fullt medveten om att det blir lång tid på ett år, men förutsatt att man bara jobbar sina fasta timmar varje dag är ju enda fördelen för min kollega att han kan sova 5 min längre varje morgon om han ska vara på plats samma tid som jag. Där gör minutrarna varken till eller från. Kanske ska tillägga att det inte är trafik á la Essingeleden här nere på morgnarna, så även om man ligger i 110 km/h trots 120-gräns så ligger man inte i vägen för någon. Det är dessutom rätt behagligt att lugnt sväva fram på E6:an med bra musik på stereon. /Masten |
|
|
Verdi: Har inte du stämpelkort på din egna firma? Nä skämt åsido så håller jag mest med Narvselius, man kör ju lite fortare för att det är kul. Ibland om jag är sen till ett kundmöte som ligger ett par timmar bort så kan jag köra in den tiden och komma i tid till kunden, kan kapa någon kvar på en resa från gbg till skåne om man ligger på lite. Men jag tycker det är intressant, för när man propagerar på detta viset så vill man alltid visa hur lite tid man sparar på en kilometer. Då är det roligt att ta den tiden och omsätta till en årsbesparing för mig som kör mycket så få man lite andra perspektiv (som en motpol). /DJ |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Lär er vara vaken 2h extra per dygn så kan ni köra lung :) |
thekinglives |
Finns bara en nackdel med att köra lite fortare på motorväg, det är att man måste "inspektera" sin omgivning hela tiden, alltså kolla så ingen polis smyger upp bakom, eller står och skjuter vid någon kontrollplats, samt alla "misstänkta bilar man passerar. Detta gör att man blir lite trött och ofokuserad på bilkörningen. Alltså anser jag att jaga fartsyndare på bra svenska vägar som om de vore statens fiende nummer 1 gör trafiksäkerheten sämre och leder till omvänd nollvision. Behöver staten mer i statskassan är det ärligare att höja skatter och avgifter än att köra godtycklig böteslotto på svenska vägar. |
|
För de som vill forska i ämnet ;) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.