AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.251

Är min E39 530i - 2001 för dyr?

Sida 1 av 2
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Hej

Har lagt ut min E39 till försäljning då jag behöver en större bil.
Åsikter på annons och pris tas emot, har inte nappat alls vilket jag tycker är konstigt, ingen har försökt pruta ens.

Länk
Priset är allt för högt, som jämförelse sålde jag min fars 530iA-01 med 16000mil och MYCKET mer utrustning för 69tkr hösten-2012. I det fallet var det utrustningen och det fina skicket som sålde bilen. Köparen krävde bland annat navigator.

Om du vill sälja, försök med 49tkr och se om du får napp då. Annonsen är jättebra, just det jag la upp 61 bilder på en bildsida Länk då kunde köparen se många fler detaljer och verkligen fastna för bilen. Det hade jag gjort om jag var du.

Mvh Stephan
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Hej

Jo, då jag inte hittade någon motsvarande i mitt område i liknande skick så testar jag mig fram lite ang priset.

Bra idé med bilderna, då jag tog en del fler än jag kunde lägga upp.

Tack för feedback.

Hej - fin bil med trevlig annons. E39 är enligt min uppfattning en av de modeller där man för närvarande får mest bil för pengarna. Jag sålde som jämförelse en mycket välvårdad och nyservad 530iat från 2001 med ca 19 kmil på mätaren för 39 tkr i höstas - kanske onödigt lågt, men jag blev inte precis nerringd av seriösa spekulanter:-) Mitt råd är att du låter processen ta sin tid och vem vet kanske blir slutsatsen den att byte inte är nödvändigt trots allt! Lycka till med försäljningen.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Hej

Tack så mycket.
Det är en kanonbil som jag aldrig haft ett driftstopp med på nästan 6 år, rätt bra.

Börjar tyvärr växa ur den med växande familj.
Har dock ingen panik och köpet inget nyty förrän den är såld.

Mvh
E
1.156
E
320 ci cab -04
Bra annons! Väldokumenterad bil men fortfarande lite dyr. Det är två detaljer som jag skulle ändra:

Ta bort
(Rättre än 520,523,525,528, billigare än 540)
Betraktarens ögon

Ändra priset till typ "49 000". Alla priser i en butik slutar på 399 kr eller 29.90. Psykologi, visst och rätt konstigt om man tänker på det, men ändå fungerar det tydligen så.

Även om jag inte själv just nu går i bilköpartankar så är det just den typen av annons som du har lagt in som jag letar efter när jag ska köpa bil.

Tydlig, informativ och alla info backas upp av kvitton, serviceprotokoll, servicebok och besiktningspapper.

E
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Hej

Texten är bara för att få fler sökträffar, har inga åsikter egentligen om vad som är bäst.

49 är nog den magiska gränsen då folk kanske tar max 50' när dom söker.
Jag har ingen panik att sälja så avvaktar lite till, är man intresserad är jag inte omöjlig när det kommer till priset.

mvh
Jo den är nog dyr ja-Denna är ju en 02:a : Länk
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Hur är passformen på den huven egentligen?
Jag tycker ändå skicket på min samt dokumentation och att jag haft den 6 år är värt mer än random liknande med många ägare och tveksam historik.

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
+ att den har "allround däck"

Säger en hel del..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jo, men hur mycket mer? Betalningsviljan i den här prisklassen är inte alltid den bästa.

-------
//Lövet
Nja..=) Mindre petitesser (Tycker det ser ut som om huven inte är ordentligt stängd)
Nja..=) Mindre petitesser (Tycker det ser ut som om huven inte är ordentligt stängd)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Ok, det håller jag inte med om.
Att man inte stänger huven inför ett foto säger också en hel del om hur bilen är omhändertagen tycker jag.

Nog om den bilen, jag har iaf uppdaterat min annons nu pga att jag hade otillåtna sökord , nu har jag lagt till ett album efter tips av Stephan, samt sänkt priset under 50.

Andreas: Nej kanske inte massor, men tycker inte dom är jämförbara rakt av.
Några tusenlappar iaf.

He
381
Hero02
Audi A4 2018 S-Line
Om jag hade varit intresserad av en 530 hade jag köpt denna.
Om den även har M-paket invändigt och bra service historik
Länk
För nära 50k tycker jag är för mycket , det är ju marknaden som styr ( oftast tycker man att sin bil är värd mer )
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Ok det är ju en manuell min automat, inte samma köpare.
Jag ville inte ha m paket eller manuell när jag köpte min.

Sen har den gått nästan 4000 mer.

Men den ser ju fin ut annars.
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Din är fin och den bör nog vara 5-10000 dyrare än de andra, men glöm inte att deras priser är annons priser inte sälj priser. Slut pris kan gissningsvis hamna runt 42-45000kr
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hero02s bil är inte äkta M-sport utan bara eftermonterad M-front. Höjer priset med några tusenlappar, inte mer.

Captainoats. Du får förbereda dig på att de flesta spekulanter inte letar efter en exakt bil, i ett exakt utförande utan siktar på att få så mycket som möjligt för pengarna. Om man sparar 15.000kr på att en bil gått 4.000 mil mer så är det rätt lockande för många.

-------
//Lövet
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Jag tror att annonsen är bra nu och att du nog kommer sälja den till rätt köpare för ca 40-45 kkr.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Annonsen och bilderna är förträffliga. Dessa kommer inte vara något hinder i försäljningen. Det skulle kanske vara sista bilden då som är beskuren på fel sätt.

-------
//Lövet
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Tack, ja den är från mobilen och tog bort delar jag inte vill visa.
Var endast för att visa sommardäcken på bilen.

Tack för feedback, hoppad det går bättre nu.
Har egentligen ingen brådska.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.