|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Woho - ÄNTLIGEN! :) Jag kan spara pengar och köpa en 120d xdrive automat istället för en M135! :) |
|
|
Var i din tiosidiga pdf-fil vill du att vi skall läsa att automat är standard på 1-serien med xDrive? Jag har bestämt för mig att BMW valde att göra samma bedömning med xDrive och automat även på faceliftenn nämligen. |
|
| Det låter jag dig lista ut själv, det är inte raketforskning direkt... | |
| Jag blev inte klok på hemsidan. Hittade nån pdf där det verkade vara std. Men på hemsidan såväl som i byggmanicken hittade jag ingen sådan information. Där verkade det bara vara manuell. | |
| Det finns väl ingen byggmanick för LCI än? Däremot finns det gott om annan information som är samstämmig. Automat är standard på 120d xDrive och 125d. | |
|
ctrl-f och sen automat så hittade jag, är en ring som sagt vid 120d xdrive och 8-stegad automat i pdf:en. Antar att bilbyggarguiden kommer uppdateras var det lider. |
|
|
När kan man beställa faceliften då? Och när kan man räkna med leverans? Hade själv nån tanke att köra nytt innan midsommar... |
|
|
Från den tyska prislistan: 8-Gang Steptronic Getriebe mit elektronischem Wählhebel Nicht verfügbar für 116i/116d ED/118d xDrive Serie für 120d xDrive/125d Det går även att få sportlådan för €150 extra. 8-Gang Steptronic Sport Getriebe mit elektronischem Wählhebel inkl. Schaltwippen am Lenkrad, Fahrerlebnisschalter erweitert um SPORT+ Modus und Launch Control Nur in Verbindung mit Sport-Lederlenkrad bzw. M Lederlenkrad und Multifunktion für Lenkrad Nicht verfügbar für 116d ED und 118d xDrive Serie für M135i xDrive 2TB 1.890,76 2.250,– □ □ □ Für 120d xDrive/125d 126,05 150,– □ □ |
|
| Vad ger sportlådan för extra saker då, är det bara paddlar eller är det nåt annat som skiljer? | |
|
Sport+ läge och Launch control, ingår i sportlådan förutom paddlar. Automatisk sportväxellåda med Steptronic, 8-växlad X X O X 17 040 21 300 Inkl. växelpaddlar på ratten och "Sport+" läge i Driving Experience Control X X 1 120 1 400 Endast med 255 / 710 Märkligt att BMW Sverige inte tar upp Launch Control i den svenska prislistan. 1400kr är det svenska priset. |
|
|
LCI 120d xdrive automat finns att beställa idag och levernes april/maj Det går inte längre att få den manuell. |
|
| Ja det är korrekt 120d xdrive har automat som standard från årsmodell -16. Har lagt en beställning på en sådan. | |
| Den här tråden startades långt före senaste refreshen... innan dess gick det inte att få kombon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.