AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
15.389

635 csi ev köp

Sida 3 av 3
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Var där och kikade idag. Gick väldigt bra och kändes bra maskinellt. Lite väl sliten smutsig inredning. De bytte hela skinninredningen -99 men förarstolen såg ut att ha hängt med längre. Skärmbreddare i plast verkade tyvärr fastskruvade i plåten kände som nån mutter på insidan. Lite början till rostblåsor i nedkant ena hörnet vindrutan. Såg ut att vara seriöst gjort annars från de bilder som fanns från renoveringen.
Toppen verkade vara från -84 enligt märkbningen.
Hittade inget L på blocket.
Lite bilder:
Länk
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Då var toppen bytt som jag misstänkte och det är ju bra. Skärmbreddarna ser ut att vara M-technik breddare som satt på M635csi och facelift E24. Det var så dåliga bilder i annonsen att jag inte såg det. Frågan är hur skärmkanten ser ut under på bakskärmen? Förarstolen var skitig, men det går ju att åtgärda. Den var inte lika förstörd som jag först trodde, men långt ifrån original. Jag ställer mig fortfarande frågande till kulören, är det verkligen en E24 kulör?

Massor av detaljer som är bytta så det krävs tid och pengar för att återställa om man nu vill det?

/Johan
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Den var mörkgrå original. Hela motorn har varit urtagen. Tror inte det var rost i skärmkanterna men den var inte lika fin som den i Borås förutom undertill som nog var bättre. Men den var mer bruksskick än toppskick och lackeringen var sådär runt lister mm. Vill nog ha en finare bil. Men grymt rolig att köra och sköna stolar. Jag ska definitivt ha en e24 635 manuell.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Fanns ett par jättefina bilder på den från 99 när den var nyrenoverad med nytt skinn och utan vingar och skärmbreddare.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Låt säga att skärmbreddarna är originaltillbehör (och skruvade genom plåten verkar det som i så fall?)
Takvingen är förmodligen skruvad genom taket också.
Nån form av sänkning.
Sliten men hel förarstol.
Omlackad men ej originalkulör.
Nästan nya däck och inga märken på fälgarna.
Vad skulle vara ett rimligt pris på den då?
Tycker inte själv att den är värd 60 och skulle nog hellre lägga ganska mycket mer för en i riktigt bra skick.
Känner också en stor risk att det kan komma en del höga kostnader då det kan vara svårt med reservdelar till en E12-baserad E24.
Det fanns dock en väldig massa kvitton på bytta delar och reparationer mm sen -99 (orkade inte kolla allt i detalj). Men det blir väl en del på 15 år om man sparar på allt så det kanske man inte ska värdesätta så mycket.
Det var nog ingen annan som hade varit och kollat på den tror jag.
Framhjulen tog i lite någonstans vid fullt rattutslag.

jo
972
johnor
Att framhjulen tog i var väl inte så konstigt med den däckfimensionen och samtidigt sänkt. Om du är ute efter en originalbil så avråder jag den blåa, du kommer att få lägga ner åtskilligt mer än inköp på förändringar. Köp den endast om du gillar färgen och som den är.

En E12 baserad E24 är ingen dålig bil om man köper rätt exemplar. Dom tidiga 76-77 har ju dessutom en väldigt snygg inredning.

Johan

Johan
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Nej att däcken tar i är väl inte så konstigt. Men man vill ju inte ha det så, så antingen byta däck/fälgar eller höja den vilket blir en kostnad man får räkna in.
Ja den är nog inget för mig, men det var en mycket trevlig körupplevelse. Vi får väl se vad som dyker upp...
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Eber75, kolla din Powerpost.
jo
972
johnor
Då är den blå 635:an med takvingen såld till en på plåtverkstan på BMW. Den kommer att återställas till originalskick.

/Johan
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Ja, jag hörde det, de frågade om jag fortfarande var intresserad eftersom jag hade varit där först.
Känner du han som köpte den? Vad tyckte han om den annars, förutom modifieringarna?
jo
972
johnor
Jag känner inte personen. Bilen stod utanför BMW Mölndal idag och hade fått framvagnen inställd på samma ställe där jag bokade tid för framvagnsinställning. Pratade bara med personen som hade gjort inställningen och tittade som hastigast på bilen. Den har kommit i rätta händer för att återställas så det blir säkert bra. Modifieringarna var både ägaren och han jag pratade med ense om att de var opassande för att vara snäll. Jag håller med.

Johan
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
pew:
Har du hittat någon e24 ännu? Min 635:a är ev. till salu. Det är äldigt fin bil!

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hmmm, skriver som en kratta... jag tänkte bara tillägga att den är väldigt fin :-)

/F
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Nej, har inte köpt nån än. Har tittat på några, en som är intressant men vill kolla på ett par till innan jag bestämmer mig.
Försökte skicka powerpost till dig men gick inte just nu.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
635 csi, har skickat powerpost till dig nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.