AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
37.908

Hämtar ny V60 DEA D4 idag

Sida 3 av 6
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Vadihelv***

Ja det var min 535.

Där ser man hur ärlig en Autopower användare är. Han är känd på detta forum sedan många år tillbaka skrivit frekvent här.
Han behövde en Touring och tyckte en 535 kunde duga. Van från M5 nya modellen och bl.a en X5 50d.
Kontaktade mig på powerpost och ville hjälpa mig få ett bättre pris än Volvo gav.
Får han 359k tjänar han 49k.
Visa användare
741
fastEddie
Det var därför han inte svarade på mina frågor vad han tyckte om bilen. Varken på powerposten eller email. Han körde den aldrig. Hans son flög ner och hämtade den.
fastEddie, förstår inte riktigt din reaktion. Du tjänade ju 15k på att sälja den till honom istället för att byta in den på Bilia.

Att han nu väljer att annonsera ut den direkt för ett högre pris borde inte spela så stor roll för dig.
Hade du bytt in den, så hade Bilia säkert satt ut den för mer än 359k. Är det bättre att Bilia gör en vinst än en forummedlem?

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du inte försökte sälja den först vet jag inte riktigt vad du ska bli arg för. Bilen är ju inte såld heller, vi vet inte hur stor vinsten blir.

-------
//Lövet
Visa användare
741
fastEddie
Han köpte den under falska pretenser. Han skulle ha bilen själv som andra bil.
Om jag vetat om hans agenda skulle han fått betala mer.
Nu var vi överens om att jag skulle få höra om bilens vidare levnad.

Jag tycker det är intressant höra om.

Visa användare
741
fastEddie
Jag försökte sälja bilen först Lövet.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Då är ju frågan varför han skulle få ut så mycket mer på Blocket än du?

-------
//Lövet
Visa användare
741
fastEddie
Jag hade inte satt ut falska uppgifter om min bil på blocket för att göra den mer lättsåld. Den som kan sin BMW ser vad som är fel. CO utsläpp är för låga bränsleförbrukning på 0,7 lit milen vid blandad körning etc.
Eftersom det är jag som är omnämnd i tråden, så känner jag att jag måste svara på dessa oförskämda påhopp från Thomas.
Jag vet för det första inte varför du är förb-ad. Du är välkommen att köpa tillbaka din bil direkt denna dag om du så önskar, för det priset som jag betalade dig.
Betänk sedan att du normalt borde vara lite tacksam istället för att vara oförskämd. Jag betalade dig 15 tkr mera än vad du hade fått hos Volvo.
Jag hade givetvis tänkt använda bilen, men då jag förra lördagen hittade en M5 F10 som jag köpte i Norrköping (finns i annan tråd här på AP) så är tre bilar iaf en för mycket.
De flesta vet att när man annonserar en bil så förväntar sig i princip alla att man kan pruta. Därför sätter man normalt ett högre pris än vad man räknar med att få ut.
Dessutom har jag köpt nya 18" sommarhjul, då dina 17" hjul inte var speciellt attraktiva samt två däck var nästintill olagliga, vilket du "glömt" att skriva ovan. Jag har också räknat in en behandling hos Mr Cap för att få bort alla tvättrepor. Samt har även haft kostnader för två personers resa till och från Skåne.
Jag har svarat dig, senast när du ringde mig 08.10 i måndags.
Jag förstår dig inte Thomas. Du spyr först galla över hur dålig din BMW är jämfört med din nya Volvo. Du "tjänar" 15 tkr för att jag köper den av dig istället för att lämna den till Volvo. Ändå hoppar du på mig så här!
Jag är tacksam om jag får tillbaka vad jag betalat och du eller den som är villig att betala detta är välkommen denna dag!
Märklig bilägare du är. Först all denna kritik mot din BMW, sen detta som att jag ungefär gift mig med din dotter och behandlat henne illa.
Det här är den enda kommentaren jag ger i detta ärende men kände att jag inte tar vilken skit som helst utan att kommentera!

/Anders
Sista tillägg: Information om förbrukning är hämtad från bmw.se samt information om CO utsläpp är inget annonsören skriver in utan som du ser om du är läskunnig, så hämtas den informationen automatiskt från bytbil.se. Skaffa dig ett liv Thomas! PUNKT!

/Anders
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Med känsla, du har inte gjort något fel och ska självklart inte ta åt dig av detta.

fastEddie fick ett bud som han tog. Efter du köpt den är det din bil och du gör vad du behagar med den. Du har definitivt du rätt att prova lyckan och sälja bilen till ett högre pris.

Ska alla som säljer fastigheter för mer än de köpt dem för skämmas? Nä, det som skrivs från fastEddie i denna fråga slår bara tillbaka mot honom själv.

fastEddie
Det fanns inga tvättrepor på min bil. Några däck sade jag innan de hade 4-5 mm kvar.
Någon sk. galla har jag verkligen inte spytt. Du kryddar ditt inlägg.
Vagnen får du säkert såld då prutmånen är stor som det verkar.
18" BMW hjulen fick du ju på köpet. De ingår inte när man köper ny bil som bekant.
De kostade nästan 25,000 kr hos Förenade Bil. 17 tummarna följde med original när jag fick bilen. Info om förbrukningen etc är ju baserade på dagens N55 som har ny motorstyrning. Jag visste inte Blocket lägger till sådant som inte är relevant.
Nu känns det bättre med det ventilerat färdigt.
Lycka till med M5:an. Är det en touring? Javisst de tillverkas inte längre.
Läs igen annonsen, det finns 18" SOMMARDÄCK på original BMW fälg som jag har köpt själv, dina sommarhjul var 17", förutom de 18" vinterdäck som satt på bilen.
Att jag dessutom inte hämtade bilen själv, beror till stor del på att jag har en liten 15 mån dotter och det är inte bara att dra iväg till Skåne hursomhelst och jag har en snäll son som kunde hjälpa mig. Jag förstår inte vad du har med det att göra? Du fick ju dina pengar. Ta nu dina 15 tkr extra och ta ut din fru på en resa i din nya Volvo och gör något trevligt istället för dessa pengar istället för att hoppa på folk som du gör!
Nu tänker jag inte förstöra mera av denna soliga dag med att kommentera här, utan önskar alla övriga trevliga på AP en trevlig solig dag!

/Anders
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Märkligt. Jag har aldrig hört talas om att man som säljare av en begagnad bil ska ha inflytande över vad som händer med bilen efter att papperna är påskrivna och betalningen är gjord.
Visa användare
741
fastEddie
Det är och var vinterdäck på 18". Har inte påstått de var sommardäck. Vilken annons?
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
"Om jag vetat om hans agenda skulle han fått betala mer."
-Då hade han väl inte köpt den?!
"Nu var vi överens om att jag skulle få höra om bilens vidare levnad."
-Vad spelar det för roll med en tämligen vanlig bil?!

Jag har läst mycket trams på detta forum men detta tar väl ändå priset!

Håller med om att det är tramsig reaktion. Har själv varit med om vid ett par tillfällen där köpare till mina bilar sedan satt ut dem till ett högre pris efter några veckor. Visst kan det kännas snopet att man "kanske kunde få lite mer för den" men jag brukar resonera som så att en bil aldrig är värd mer än vad någon är beredd att betala för den. En snabb och smidigt genomförd affär är värt mycket för mig - har varit med om alltför många som ger bud och sedan i sista sekund backar ur och har "hittat en annan bil" eller "blivit av med jobbet"...
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Ett stort grattis till dig FastEddie att du blev av med bilen. Allt negativt du skrivit om bilen, drar mycket bränlse, inte inspirerande att köra samt bättre stolar i volvo v60 t.ex. borde göra bilen osäljbar. Du borde tacka Anders som hjälpte dig ur denna ohållbara situation.
Visa användare
741
fastEddie
Ja Ronald hopppas inte alla läser Autopower.

Jag är en bråkstake. En jobbig jävel. Jag ber om ursäkt för det. Jag ångrar jag trampade in i detta. Jag blev bara snopen. Jag är en speciell sorts bildiggare.

Ursäkta Anders att jag fått dig att må dåligt. Förlåt.
Ha det kul med M5:an.

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Vackert, då vänder vi blad och går vidare :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.